חדשות בעולם

מתחילת מבצע "צוק איתן": אירועי אלימות נגד יהודים בעולם

במרוקו הותקף הרב הראשי בדרכו לבית הכנסת, בצרפת נערכו הפגנות ובית כנסת הוצת על ידי בקבוק תבערה, ובשוודיה תקפו יהודי במוטות ברזל. יהודים בעולם מדווחים: עליה ברמת האלימות

אא

(צילום: ארכיון, פלאש: 90)(צילום: ארכיון, פלאש: 90)

רצף אירועים אנטישמיים ברחבי העולם מאז תחילת מבצע "צוק איתן" בישראל. יהודים רבים באירופה ובמדינות ערביות, מדווחים על עליה ברמת האלימות כלפיהם, מצד שכניהם המוסלמים. אמש (א') דווח על רבה של קזבלנקה, שהותקף בדרכו לבית הכנסת, על ידי צעיר מוסלמי שטען לנקמה בעקבות יחס צה"ל לפלסטינים בעזה.

ובאותה העת בפריז, הושלך בקבוק תבערה לעבר בית הכנסת "אולניי סאוז בואיז", באזורה הצפון מזרחי של צרפת. האירוע התרחש בליל שבת, זמן קצר לאחר תפילת ערבית. כתוצאה מיידוי בקבוק התבערה, התלקחה דלת בית הכנסת, ואך בנס לא היו נפגעים.

בבלוויל, פרבר בפריז, התקיימו באותה שבת הפגנות נגד ישראל ומבצע "צוק איתן". כרזות אנטישמיות התערבבו בבליל קולות שקראו לשחוט את היהודים.

התקשורת המקומית מסקרת את מעשי האיבה נגד יהודים, ומדווחת כי העלייה ברמת האלימות הולכת וגוברת.

גם בשוודיה נרשמו אירועים אלימים כנגד יהודים. באחד מהם הגיעו עשרות שוודים לביתו של יהודי בעיר מלמה, מאחר ועל חלון ביתו התנוסס דגל ישראל. הפורעים ניפצו את החלון באבן, וכשבעל הבית יצא לבדוק מה מתרחש בחוץ, הותקף בידי ההמון. הפורעים תקפו את היהודי באמצעות מוטות ברזל, והוא נזקק לטיפול רפואי. בקהילה היהודית השוודית דוחים את הטענות לאלימות במקומם, אלא שמאז תחילת  מבצע 'צוק איתן', נרשמו כמה וכמה מקרי אלימות.

תגיות:צוק איתן

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה