חדשות יהדות

אזעקה בשעת תפילה, דינה כדין עקרב

אל הרבנים הגאונים הגיעו שאלות בדבר הפסקת תפילת העמידה בעת אזעקה. הרב שטיינמן: דין אזעקה כדין עקרב. הראשל"צ הגר"י יוסף: "גם בשעת תפילת שמונה עשרה אם יש אזעקה יפסיקו"

אא

האם דינה של אזעקת "צבע אדום", כדין נחש או עקרב? את השאלה הזו נשאל מרן הגאון רבי אהרון יהודה לייב שטיינמן שליט"א. כידוע, לפי המשנה, במקרה שאדם מתפלל תפילת עמידה ובא מולו נחש, אסור להפסיק את התפילה, שכן אינו מזיק באופן ודאי. אך אם עקרב בא מול המתפלל, יכול הוא להפסיק את תפילת העמידה, שכן טבעו של עקרב, להזיק באופן ודאי.  ועל כך ענה הרב, שדין אזעקה הוא כמו עקרב, מכיוון שזו מתריעה מפני טילים – שמטרתם פגיעה באופן ודאי, ולכן דינה זהה לדין עקרב ויש להפסיק את תפילת העמידה ולנוס למרחב מוגן.

גם בשיעורו הקבוע של הראשון לציון, הגר"י יוסף שליט"א, אמר הרב כי בשעת אזעקה, על כל אדם לסור למקום מוגן, גם בשעת התפילה. 
"צריך לדעת רבותי, למרות שיש לנו ביטחון בהקב"ה ואנו בטוחים בו, צריך להתנהג לפי ההוראות של כוחות הביטחון, לא להתחכם", אמר הרב. "ברגע שיש אזעקה צריכים ללכת לחדר מדרגות או מקום מוגן, לא להגיד אני אעלה לגג, אלך לצלם. קרה מקרה בעבר שמישהו ברגע שראה את הטילים, עמד לצלם ופגע בו, לכן צריך לשים לב לשמוע לכל ההוראות של הביטחון, ולהתפלל להקב"ה שיאמר די לצרותינו ונינצל מכל האויבים שלנו".
הרב יוסף התייחס גם לאזעקה בשעת תפילה: "צריכים לדעת שגם אם אנחנו באמצע תפילה, באמצע קריאת שמע, שומעים אזעקה - להפסיק, היום היינו בתפילה במנחה של שבת, הייתה אזעקה, הפסקנו כל הבית כנסת כולו יצא, והלכנו לבית הכנסת הסמוך, שמה יש מקלט. היינו שם חמש דקות, שבע דקות, עד שחזרנו בחזרה, אם הספר תורה נמצא בתיבה באמצע קריאה, להפסיק, יגמור את המשפט ויסגור את הספר תורה וישים עליו את המפה וכולם ילכו, ישאירו את הספר תורה לבד. גם בשעת תפילת שמונה עשרה אם יש אזעקה יפסיקו, ואם שהו במרחב המוגן זמן שיכלו לגמור את תפילת שמונה עשרה - יתחילו מתחילת תפילת העמידה".

תגיות:צוק איתןאזעקה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה