חדשות בארץ

כך תמנעו ממידע רגיש ליפול לידי חמאס

צילמתם תמונה בסמארטפון? העליתם שיתוף ברשת חברתית? ייתכן שהפכתם לקציני תצפית של חמאס מבלי ידיעתכם. כך תשמרו על מידע רגיש, כגון מיקום נפילת רקטה, מלהגיע לעיני אויב

אא

אחת הסכנות הסמויות, שרוב האנשים אינם מודעים לה, היא סיוע לאויב מחוסר תשומת לב. המכשירים החכמים בהם משתמשים מרבית האנשים בעולם, עשויים לתרום מידע רגיש שלא היינו רוצים שייפול לידי חמאס לדוגמה.

כך למשל חוששים במערכת הביטחון שמיקומי נפילות הרקטות יגיעו לידי האויב בעקבות צילומים, הסרטות, ואפילו שיתופים ברשתות חברתיות. דובר צה"ל ופיקוד העורף יצאו בבקשה לציבור שיזהר מפני הסכנה. אז כיצד נוכל בכל זאת לצלם, או לכתוב ולשתף בתחושות שעוברות עלינו בזמן כה רגיש, מבלי לספק מידע מודיעיני לחמאס?

להלן מספר כללים חשובים:
ראשית, תוכן התמונה – שימו לב מה אתם מצלמים ומה נכנס לפריים, והשתדלו לא לצלם או להסריט מקומות של פגיעת רקטות. שתי הסיבות העיקריות לכך: האחת, התמונה עצמה ופרטים מזהים בנוף המתועד (מגדלים גבוהים, בניינים ייחודיים ועוד) יכולים לשמש כמידע על מקום נפילת הרקטה. הסיבה השנייה היא, שתיעוד הנזק ואופי הפגיעה (מיקום, הנזקים שנגרמו מההדף), עשויים להוות מידע מודיעיני בעל ערך. אל תהפכו לקציני תצפית קדמיים של החמאס שלא מרצונכם.

שנית, הסירו מידע GPS מתמונות וסטטוסים ברשתות חברתיות. דאגו לכבות שירותי מיקום לאפליקציות הרלוונטיות.

רבים אינם יודעים, שכל תמונה המצולמת עם טלפון חכם, או אפילו סטטוסים ברשת חברתית, מכילים בתוכם מידע מיקום הנלקח משבב ה GPS של המכשיר – והנה סיפקתם לחמאס נקודת ציון מלאה ב-12 ספרות, אפילו שלא התכוונתם לכך. לכן חשוב לכבות את עדכוני שירותי המיקום.

במצלמות דיגיטליות ובטלפונים סלולריים שונים, אפשרות הטבעת המיקום נמצאת במקום אחר בתפריטים. היוועצו במדריך המשתמש שלכם כדי לאתר את האפשרות ולכבות אותה. כהדרכה כללית, נסביר כאן כיצד לכבות את שירותי המיקום באייפון ובטלפוני אנדרואיד מגרסה 4, עבור האפליקציות הרלוונטיות.

תגיות:צוק איתןמידעחמאס

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה