חדשות בעולם

אירופה: יהודים מפחדים להזדהות

כרבע מיהודי אירופה מפחדים לגלות את זהותם ברחוב האירופאי, כך עולה מסקר מדאיג של ארגון זכויות היסוד של האו"ם FRA. כמה מהם חווים אירועי אנטישמיות ומה קורה כשהם פונים למשטרה?

אא

האנטישמיות מרימה ראש: כרבע מיהודי אירופה חוששים לצאת לרחוב עם סממנים יהודיים, כך עולה מסקר של FRA – ארגון זכויות יסוד, של האו"ם, אשר נערך ב-9 מדינות מהאיחוד האירופי.הסקר הוצג השבוע בוועידה נגד אנטישמיות שכונסה בקייב שאוקראינה, והוא נערך לאורך השנה האחרונה בצרפת, גרמניה, בריטניה, בלגיה, איטליה, שוודיה, הונגריה, רומניה ולטביה.

הסקר בדק את היקף האירועים האנטישמיים שחוו יהודי אירופה בשנה האחרונה, ומצא כי בשוודיה ובבריטניה 21 אחוזים מהיהודים חוו אירוע אנטישמי.

על פי הנתונים נמצא כי על פי רוב, האירועים האנטישמיים האלימים ביותר בוצעו בידי מוסלמים (27%), 22 אחוז מהם בוצעו על ידי פעילי שמאל קיצוני ו-19 אחוז על ידי ימין קיצוני.

מהסקר עולה כי כ-50 אחוז מיהודי שבדיה מפחדים לצאת לרחוב בזהות יהודית. ושותפים לאותו הפחד 40 אחוז מיהודי צרפת ו-36 אחוז מיהודי בלגיה.

ברומניה חוו 37 אחוזים מהיהודים לפחות אירוע אנטישמי אחד רק בשנה האחרונה, וכך גם 35 אחוזים בקרב יהודי הונגריה ו-31 אחוזים בקרב יהודי בלגיה.

עוד מלמד הסקר כי יהודי אירופה אינם תולים את תקוותם במשטרה ובאכיפת החוק. 76 אחוזים מהנשאלים השיבו כי לא דיווחו על האירועים האנטישמיים למשטרה, כש-47 אחוזים מהם טוענו כי הדיווח למשטרה לא תועיל.

(צילום אילוסטרציה: פלאש 90)

תגיות:אירופהפחד

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה