חדשות בארץ

ישראל 2014: בריאות התיירים קודמת לישראלים

קשישה חולת סרטן נאלצה לפנות את מקומה לטובת תייר. ועדת גרמן שניסתה לגבש עמדה שתתאים לכל החולים בישראל, תקבע היום: התיירות הרפואית תגדל

אא

האם התיירות הרפואית גוזלת את בריאותם של חולים ישראלים? דו"ח החשבת הכללית שהתפרסם לפני זמן קצר, התריע בפני בעיות קשות בתחום, וקבע ללא עוררין, כי הטיפול הרפואי בתיירים, הוא על חשבון חולים בישראל.

מכתב שהגיע ל – TheMarker מציג את כאבה של ניצולת שואה בת 85, שחלתה בסרטן ונאלצה לעבור טיפולים כימותרפיים רבים בבית החולים המקרה התרחש בבית חולים ממשלתי גדול. בעקבות הביקורים התכופים, התוודעה החולה וכן בני משפחתה, לתופעה ה"מכוערת", לדבריהם.

את המכתב כתב בנה של החולה: "זה המצב בשטח: אנחנו נתקלים בכל מקום בחולים רבים דוברי שפות זרות ובעלי דרכונים זרים המלווים על ידי מתורגמנים. בכל פעם שחולה מתיירות מרפא מגיע הוא מתקבל באופן מיידי על ידי הרופא. בכל פעם שנדרש כיסא או מיטה לחולה כזה - הוא מיד מקבל אותה גם אם זה בא על חשבון חולה ישראלי אחר. באחד הטיפולים העבירו את אימי בת ה-85 מהמיטה בה שכבה לכיסא אחר כדי לפנות את המיטה לטובת חולה זר. במקרה אחר כשאימי זומנה לבדיקת CT לשעה 9 - היא נאלצה להמתין 4 שעות מכיוון שחולי תיירות מרפא הגיעו וקיבלו עדיפות".

במכתבו הדגיש הבן, כי אינו מתנגד כלל לתיירות רפואית, והוא מביע שמחה על העובדה שיש את האפשרות לדאוג לחולים מכל העולם, אך לא ייתכן שהדבר יבוא על חשבון אמו. "איני חושב שזה צריך לפגוע כהוא זה באימי בת ה-85 ניצולת שואה ששילמה את מיסיה וחברה בקופת חולים ב-60 השנים האחרונות. מן הראוי שבית החולים ימצא את הדרך להפריד בין השירותים הפרטיים ולשירותים הציבוריים בלי להפוך את האזרחים לחולים סוג ב".

במשך תקופה ארוכה ניסו חברי תת ועדה של ועדת גרמן, בראשות יוג'ין קנדל, ראש המועצה הלאומית לכלכלה במשרד ראש הממשלה, לנסח מסקנה אחת שתהיה מקובלת על כולם. על פי גישתו של קנדל, יש להרחיב את התיירות הרפואית בבתי החולים בישראל - כאמצעי להגדלת הכנסות והשקעתן ברווחת המטופלים הישראלים. תומכי גישת קנדל סבורים, כי התועלת עולה על הנזק במקרה זה. בקבוצה השנייה ניסו להוביל מהלך הפוך מגישת קנדל.

היום (ד') אמורה ועדת גרמן לעדכן כי התיירות הרפואית תמוסד ואף תגדל - בכפוף למערכת מחשוב שתווסת את התורים ולא תאפשר קליטת תיירים במחלקות שבהן התפוסה גבוהה. 

תגיות:תיירותבריאות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה