חדשות בארץ

האם משרד החינוך מפלה חרדים?

שר החינוך סירב לאפשר לילדי החינוך החרדי להשתתף בקייטנת החופש הגדול. ח"כים חרדים דרשו בדיקה מקיפה. האם תימשך האפליה?

אא

בשבוע שעבר התברר כי לפי תוכנית משרד החינוך, ימומנו שלושה שבועות נוספים של לימודים לתלמידי א' וב' במערכת החינוך, שאינה כוללת מוסדות חרדים.

הוועדה לביקורת המדינה פנתה לשר החינוך בעקבות דרישת ח"כ דוד אזולאי (ש"ס) ואורי מקלב (יהדות התורה) בבקשה שישנה את החלטתו, ויחיל את התוכנית גם על מוסדות חינוך חרדיים, אך הוא סירב. במסגרת בדיקת הוועדה לביקורת המדינה, דרש ח"כ אמנון כהן (ש"ס) לקבל לידיו את ההסכם שנחתם בין המשרד לבין קרן הידידות, שמסייעת למשרד החינוך במימון קייטנות אלו, ואת כל תהליך האישור הממשלתי למהלך.

נציגת המבקר, ליאורה שמעוני, אמרה כי מאז תלונת ח"כ אזולאי, נבדק העניין, האם שיתוף הפעולה בין משרד החינוך לבין הקרן לידידות, התקבל בהליך תקין. "ביקשנו תשובות דחופות ממשרד החינוך, כדי להתערב עוד לפני תחילת הקייטנות בשבוע הבא", אמרה שמעוני.

חברי הכנסת החרדים, מצדם, לא ישבו בשקט והשמיעו את דברי הביקורת על התנהלות שר החינוך בעניין. "פנינו בנימוס ובכבוד לשר, והוא לא טרח אפילו להחזיר תשובה", אמר אזולאי. "כנראה שזה החינוך שלו. פירון התפאר ברפורמות למען שוויון, אך כל כולן אפליה בוטה ומכוערת. ילד בחינוך הממלכתי יזכה לקייטנה חינם, ושכנו שבחר בחינוך החרדילא יזכה לכך".

ח"כ גפני אמר, "אפילו קולו של היועץ המשפטי במשרד החינוך שפעם נלחם על דעתו המקצועית - נדם. בחוק יסודות התקציב נקבע כי את החינוך העצמאי יש לתקצב בשווה, אך השר פירון איים עלי שאם אומר זאת בוועדה – הוא ישנה את החוק".

על הדברים הגיבה יהודית קדש, מנהלת אגף החינוך היסודי במשרד החינוך: "המוכר שאינו רשמי אינו יכול להצטרף כי מראש הוגדר שהתכנית מיועדת לחינוך הציבורי", הסבירה, "אך כל בי"ס מוזמן בכל עת להצטרף לחינוך הציבורי".

היועצת המשפטית של משרד החינוך, דורית מורג, השיבה אף היא לטענות: "לשר יש סמכות לתת עדיפות לחינוך הציבורי מכוח סעיף 11 בחוק חינוך ממלכתי, בה נקבע כי השר מוסמך לקבוע תקציבים ונהלים, ומכוח זאת ניתן להחליט גם על אפס תקצוב. בכל מקרה, מדובר על תכנית תוספת בלתי פורמאלית, ולכן חוק יסודות התקציב לא חל עליה".
האם שר החינוך הוא אכן של כל ילדי ישראל? על פי תגובתו בעבר, ותגובת היועצים בהווה, מסתמנות התחמקויות. חברי הכנסת החרדיים, מבטיחים להמשיך להיאבק על זכויות הילדים.

תגיות:חרדיםמשרד החינוךאפליה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה