חדשות בארץ

ישראל מגיבה, העולם מגנה

בישראל נחטפו בחורי ישיבה, בעוטף עזה רצים למקלטים, ובכל זאת בחרו בעולם לגנות דווקא את ישראל על פעולות התגמול שלה נגד פלסטינים. "ישראל היא יישות כובשת", נשמעו הטענות

אא

בעוד החטופים נתונים בשבייה, בעולם מתחמקים מלגנות את פעולת החטיפה, ויתרה מכך, אף מפנים אצבע מאשימה כלפי פעולות התגמול של ישראל מול הפלסטינים.

לקראת נאומה של רחל פרנקל, אם החטוף נפתלי פרנקל, בוועידת האו"ם, השמיעו הבוקר במהלך דיון על הנעשה בשטחים נציגים ממדינות החברות במועצת זכויות האדם של האו"ם, גינויים ותקיפה נגד ישראל.

בין הנציגים שנאמו היו נציגי איראן, סוריה, סין, רוסיה וקובה שגינו את ה"כיבוש" הישראלי בשטחי יהודה ושומרון, וכן את פעולות צה"ל נגד האוכלוסייה הפלסטינית. נציג מרוקו הגדיר את פעולות ישראל בשטחים כ"פרובוקציה". נציגת אלג'יריה טענה: "ישראל היא ישות כובשת שמפרה את החוק הבינלאומי על בסיס יומיומי". ירדן ביקשה לגנות את פעילות הענישה הקולקטיבית של ישראל. נציגת האיים המלדיביים גינתה גם כן את ישראל, אך הפנתה את תשומת לבם של נציגי המדינות במועצה לחטיפת שלושת הנערים וקראה לחוטפים להשיב אותם לביתם.

סגנו של מזכיר האו"ם לעניינים פוליטיים, ג'פרי פלטמן, קרא לישראל ולצה"ל לגלות איפוק בפעולות בשטחים הפלסטיניים. עוד הוסיף פלטמן כי ישראל אינה צריכה לחרוג מנורמת הדין הבין לאומי.

נציג רוסיה באו"ם, צורקין, הציע לעלות הצעה למועצת הביטחון על המצב בסכסוך ישראלי פלסטיני. ארה"ב וירדן התנגדו להצעה הרוסית וביקשו לבצע שינויים בנוסח ההצעה. ירדן ביקשה לגנות את פעילות הענישה הקולקטיבית של ישראל, ואילו ארה"ב ביקשה להיצמד לצד הרוסי שלא כולל גינוי, אלא דיון על אודות הסכסוך.

תגיות:חטופיםהאו"םשובו אחים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה