חדשות בארץ

תלמיד חרדי? אין שר חינוך שידאג לך

תלמידי כיתות א' וב' בבתי הספר הממלכתיים-דתיים ימשיכו ללמוד שלושה שבועות נוספים על חשבון משרד החינוך. תלמידים במוסדות החרדים לא יזכו לכך. מדוע? מסתבר ששר החינוך "של כולם" לא חש מחויבות כלפי ציבור בעל השקפה שונה משלו

אא

(צילום: פלאש 90)(צילום: פלאש 90)

לפי תוכנית משרד החינוך, ימומנו כבר השנה שלושה שבועות נוספים של לימודים לתלמידי כיתות א' וב' במוסדות החינוך. שר החינוך, שי פירון, החליט שלא לאפשר את התוכנית המדוברת במוסדות לימוד חרדים – מוסדות הפטור, והמוכר שאינו רשמי.

חברי הכנסת דוד אזולאי (ש"ס) ואורי מקלב (יהדות התורה) פנו לוועדה לביקורת המדינה בדרישה לבדיקת האפליה. הוועדה מצדה שלחה בקשה לשר החינוך שישנה את החלטתו, ויחיל את התוכנית גם על מוסדות חינוך חרדיים.

"עם ההכרזה על המהלך, אמרת קבל עם ועולם כי 'יש לנו אחריות לכל ילד בישראל, בכל שעות היממה, בכל מקום בארץ, בכל שלב גיל", אמר ח"כ מקלב בדיון מהיר שנערך בנושא, בו נטלו חלק, השותף ליוזמה, ח"כ אזולאי, שר החינוך, ומנכ"ל המועצה לשלום הילד, ד"ר יצחק קדמן. "יוצאת מכאן בשורה שאומרת חינוך, חינוך, חינוך. בניגוד לדבריך כי יש לך אחריות לכל ילד בישראל, מתברר שאולי יש לך אחריות לכל ילד, אבל לא לילדים שנמנים על המגזר החרדי. מצד אחד אתם מתהדרים בתוכנית שמטרתה היא חינוך, אבל בפועל אין כאן חינוך אלא שנאה - אתם מדירים בכוונה תחילה ציבור שלם מההטבה ועושה רושם שזוהי חלק מאג'נדה מובנית וברורה".

"בישראל יש מצב ביניים שאיני חי איתו בשלום, אבל כשאני יוזם משהו חדש, איני מחויב לו, ומשכך אין אני רואה צורך להחיל את התוכנית הייחודית גם במגזר החרדי", הגיב שי פירון לבקשה.

"איפה האחריות שלך"? שאל מקלב. "אין לך אחריות לילדי ישראל. אתה אחראי למידור ציבורים שלמים, ומה שמניע אותך זו רדיפת הציבור החרדי ולא דאגה לחינוך".

ח"כ אזולאי הוסיף, "אני תושב עכו, משלם מיסים כחוק, שירתי בצה"ל, ואני לא מבין מדוע הילדים שלי אשמים ששלחתי אותם לחינוך החרדי. מה פשעם? בהתאם להנחיה של משרד החינוך, נוצר מצב בו גרים שני ילדים באותו בניין בעכו, אחד יזכה לקייטנה והשני לא - רק בגלל היותו חרדי, רק בגלל שהוריו החליטו לשלוח אותו לחינוך כזה שאינו לפי השקפת עולמו של שר החינוך", אמר אזולאי.

ד"ר קדמן היה שותף לעמדתם של מקלב ואזולאי. "תתעלה קצת מעל השיקולים האישים הצרים הללו, וכשר חינוך תוכיח דאגה אמיתית לילדים", אמר לפירון.

תגיות:שי פירוןחינוך חרדי

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה