חדשות בעולם

החטיפה מאיימת על הקשר בין חמאס לפת"ח

יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן מבטיח, כי אם יגלו שארגון חמאס עומד מאחורי החטיפה, יפרקו את ממשלת האחדות שהוקמה. מצרים משתפת את ישראל במידע: החטופים מוחזקים בגדה המערבית

אא

(צילום: פלאש 90)(צילום: פלאש 90)

מצרים ואבו מאזן, מגלים ניסיונות סיוע לישראל בעניין הנערים החטופים. מצרים העבירה מסר לישראל, לפיו הנערים עדיין מוחזקים בגדה המערבית, וטרם הועברו לרצועת עזה, או לסיני, כפי החשש.

על פי הערכות, המידע הועבר על מנת למנוע פעולת נקמה ברצועת עזה. דיווחי כלי התקשורת מלמדים כי נשיא מצרים, עבד אל-פתח סיסי, נתן אישור לשירות הביטחון הלאומי המצרי, לפעול בנושא החטופים.

הלילה (ג') נרשמה מתיחות בין הרשות הפלסטינית לחמאס, בעקבות החשד לביצוע החטיפה. ראש הממשלה בנימין נתניהו, הציג בשיחה טלפונית עם אבו מאזן, ראיות מבוססות לכך שחמאס עומד מאחורי החטיפה וכי האישור לביצועה ניתן על ידי בכירים בארגון.

אבו מאזן הורה למנגנוני הביטחון של הרש"פ לסייע באיתור החטופים ולשתף פעולה עם ישראל. בארגון חמאס נרשם זעם על ההוראה הזו, שם כינו את הפעולה כבגידה באינטרסים המשותפים, ואף הזהירו כי הדבר עלול לפגוע בממשלת האחדות שהוקמה לא מזמן.

בראיון ל"ישראל היום" אמר בכיר בלשכת אבו מאזן: "אם יתברר לנו כי הדבר נעשה בידיעה ובאישור של הדרג המדיני הבכיר בחמאס, לא תהיה שום ברירה אלא לפרק את ממשלת האחדות ולהשעות את תהליך הפיוס הפנים-פלסטיני" .

ברמאללה מודאגים מהלחץ הבינלאומי. שכן יו"ר הרשות קיבל תגובות זועמות מצד בכירים בקהילה הבינלאומית. "בעוד ממשלת חמאס־פת"ח מקבלת הכרה בינלאומית, מתבצע פיגוע חטיפה כנגד נערים ישראלים לכאורה בחסות חמאס, שהיא חלק מהממשלה הפלסטינית שהצהירה כי היא מתנגדת לטרור ומכירה בישראל". 

תגיות:חטופיםחמאסאבו מאזן

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה