הורים וילדים

סידור התפילה הראשון שלי

כריכה ססגונית או מסיבה מהודרת הם רק כלי מחזיק. הרגע הזה שבו אחזתי בסידורי הראשון, היה מרגש ומיוחד. עכשיו כשבני זוכה לקבל סידור משל עצמו, אני מתפללת שההתרגשות תלווה אותו כל חייו

אא

אני זוכרת אותו היטב, את סידור התפילה הראשון שלי. הוא היה עטוף במדבקת טפט כחולה ועליו בטוש ארטליין כסוף, ציירו סידור תפילה פתוח. ברור שעטיפת הסידור שלי אינה דומה לעטיפות המשוכללות שיש היום, אבל אני זוכרת את הרגע בו קיבלתי את סידורי, כמו היה זה אך אתמול.

זה היה ביום שלישי בשבוע. ישבנו שם אבא ואמא, סבא וסבתא וצפינו בילד חמוד, עומד על במה ומקבל את סידורו הראשון ממנהל תלמוד התורה. זה היה הבן הבכור שלי.

לאחר שיר פתיחה מרגש, מלא בזיופים של הילדים המתוקים, עלה המנהל לבמה ובמילותיו הקצרות כך אמר: "מדי שנה בשנה, במשך 20 שנותיי בתלמודי תורה, אני מעניק לילדים את הסידור הראשון. ובכל פעם מחדש, אוחזת בי אותה התרגשות. כשאפסיק להתרגש, ארד מהבמה הזו".

צמרמורת חלפה לה במורד הגב ודברי המנהל חלחלו לתוכי. כמה היינו רוצים להצליח להתרגש בכל פעם כשפותחים סידור, בדיוק כמו בפעם הראשונה. יש לי עוד על מה לבקש ולהתפלל, חשבתי לעצמי בעוד אני מושיטה ידיים לעבר הילדון שרץ אלי במהירות, פניו קרנו והוא חיבק את סידורו באומץ. הבטתי בו וראיתי אותה, את התמימות הזאת, האהבה, כל כך טהור ויפה.

מהמקום בו אני יושבת כעת על כיסאי, לא כילדה המקבלת בהתרגשות את סידורה הראשון, אלא כאם לילד באותו מעמד, אני רק יכולה לקוות ולהתפלל בדמעות חמות, שההתרגשות הזאת תלווה אותו לדברים טובים להמשך כל חייו.

מוקדש לכל האמהות שחבקו עם ילדיהן את הסידור הראשון.

תגיות:סידור

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה