לאישה

פטנט נשי רשום

רוב ההמצאות שאנו מכירים באופן כללי, מוזכרות וחתומות תחת שמם של גברים בעיקר. ידעתם שהמצאות רבות הומצאו על ידי נשים? חלקן רומו, נלקחו מהן הזכויות להמצאותיהן - ונרשמו על שם אנשים אחרים, חלקן חיו בתקופות בהן אסרו על נשים לבלוט, לחתום, להצביע ועוד פעולות דמוקרטיות כאלו ואחרות. הנה מספר המצאות מתוך רבות - שהומצאו על ידי נשים

אא

· את החיתולים החד-פעמיים המציאה מרי דונובן בשנת 1951. כאשר התייאשה מחיתולים דולפים ומכביסות רבות - גזרה וילון אמבטיה, בו השתמשה כבסיס ומודל לחיתול חד פעמי שהתפתח כמובן מאז בצורה מושלמת.

· שקיות הנייר שאנו כה מרבות להשתמש בהן, הומצאו על ידי מרגרט נייט, שבנתה מכונה לקיפול והדבקת שקיות נייר. היה אדם אחד שניסה לגנוב את המצאתה - בטענה כי נשים לא מסוגלות לחשוב על מכשיר כה מורכב. למזלה, החזיקה נייט בכל התרשימים והתיעוד של הכנת המכונה, וזכתה באופן מוחלט בבית המשפט.

· אפוד מגן הומצא על ידי הכימאית חוקרת פולימרים, סטפני קוולק. היא הכינה מהסיב הסינתטי קוולר, החזק פי חמישה מפלדה, את אפוד המגן שכידוע לכולנו - מציל כל כך הרבה חיים.

· מה היינו עושים ללא קופסאות השימורים? אמנדה תאודוסיה ג'ונס, אמריקאית שהמציאה שיטת שימור מהפכנית, בה מאחסנים מזון בקופסאות פח שנסגרות בוואקום. על מנת שתוכל להשתמש בטכנולוגיה שיצרה, הקימה מפעל לשימורים ועמדה על כך שיעבדו בו רק נשים.

· ג'וזפין קוקרן, אשת חברה אמריקאית, שמה לב כי בזמן שטיפת הכלים - נשברים חלק גדול מכלי החרסינה היקרים שלה. כדי לשמור עליהם החליטה להמציא מכונה שתשטוף את הכלים. ב-1886 נבנה האבטיפוס הראשון של המדיח, וקוקרן רשמה עליו פטנט. היא התאכזבה מאוד כשהתברר שרק מלונות ומסעדות מוכנים לרכוש את המצאתה. רק בשנות החמישים של המאה ה-20 נכנס הרעיון המבריק שלה גם לבתים פרטיים.

· רוזלינד פרנקלין, המדענית הבריטית היהודייה שהוכשרה ככימאית פיזיקלית, מצאה טכניקה חדישה שבעזרתה זוהה הסליל הכפול של הדנ"א. היא דיווחה על כך לחברי צוות עמם עבדה, אולם הם העבירו את הממצאים שלה למתחרים ג'יימס ווטסון ופרנסיס קריק, שפרסמו אותם כאילו היו שלהם ואף זכו על כך בפרס נובל.

תגיות:המצאותפטנטים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה