לאישה

פירות לשדרוג עור הפנים

כשהשקדייה פורחת ושמש פז זורחת, כולנו יודעים שט"ו בשבט, ראש השנה לאילנות, הנה מגיע. רבים נוהגים לציין אותו בנטיעת עצים ובאכילת פירות שבהם נשתבחה ארץ-ישראל. הפירות מצוינים למאכל, את זה כולם יודעים, אבל בנוסף, כדאי שתדעו, שיש להם גם סגולות טיפוח רבות

אא

מחקרים רבים שנעשו במהלך 100 השנים האחרונות, מלמדים כי פירות ההדר לזניהם השונים, הם הפירות הבריאים ביותר המצויים בטבע. הסיבה לכך היא שהם עשירים מאוד בויטמינים התורמים לתזונה מאוזנת, כגון A, C, E. העובדה שפרי זה מצוי בארצנו כמעט ללא הפסקה, מבטיחה לנו אפשרות של סל מזון בריא בכל חודשי השנה.

גם הקשר בין התזונה למראה עור הפנים נבדק במחקרים שונים. ברובם הוכח כי עור מתוח ויפה, הוא במידה רבה תוצאה של תזונה מאוזנת ובריאה, בעוד שעור יבש, עייף, הלוקה בקשקשים או בפצעים, הוא לעיתים תוצאה של חסרים בתזונה ואוכל לא בריא. תעשיית הטיפוח משלבת פירות הדר במוצרים כבר במשך מספר שנים והתופעה רק הולכת וצוברת יותר תאוצה.

לפניכם כמה דרכים להשגת עור צעיר, בריא, חלק ורענן בעזרת פירות:

ויטמין A: מצעיר את התאים
פירות וירקות כתומים (מנגו, אפרסמון, גזר, פפאיה, בטטה, פלפל ועוד)

החומצה הרטינואית היא המרכיב החשוב בוויטמין והיא משפיעה על העור מבחוץ ומבפנים. היא מצליחה לנתק את הדבק הבין־תאי ולהביא לנשירת התאים המתים. כשהיא חודרת לעור, היא נקשרת לקולטנים בתאים וגורמת להם לתפקד כתאים בריאים וצעירים - להתחלק מהר יותר ולהגביר את ייצור הקולגן והחומצה ההיאלורונית. תופעה זו יוצרת נפח ועיבוי השכבה החיצונית של העור, אשר ייראה בריא וצעיר יותר.

ויטמין C: מותח את העור
פירות הדר וקיווי

ויטמין C מעשיר את העור בנוגדי חמצון, שתורמים אף הם להבהרת העור, ומגביר את ייצור הקולגן, אך יש לו חיסרון: הוא מסיס במים וחומצי מאוד, ולכן מאבד מיעילותו בתוך 24 שעות. כדי להשתמש בו בתכשירים עמידים לאורך זמן ולא לאבד את האפקטיביות שלו, מעבירים אותו בתנאי מעבדה תהליך שגורם לו לאבד מהחומציות שלו ולהיות מסיס בשמן. בצורתו החדשה הוא יציב יותר, נספג טוב יותר ומסוגל לחדור למעטפת התא ולספק לה הגנה מפני רדיקלים חופשיים. מחקרים הראו שכך השפעתו גדלה פי עשר מאשר ויטמין C רגיל. הוספתו לעור חיונית והכרחית מאד לתהליך יצור קולגן. הוא גם עוזר להחלמה מדלקות בכך שהוא חוסם את ייצורם של כמה מהגורמים הדלקתיים. הדלקת כידוע, הינה גורם נוסף התורם להזדקנות העור.

כדאי לדעת: כדי שוויטמין C יחדור לתאים, על התכשיר להכיל אותו בריכוז הגבוה מ־10%.
ויטמין E: מעכב כתמי גיל וסימני מתיחה
(אגוזים, שקדים, בוטנים, שמנים צמחיים ואבוקדו)
ויטמין E חיוני ביותר לעור בריא. הוא נוגד חמצון יעיל המסייע להילחם ברדיקלים חופשיים הנגרמים על ידי עישון, זיהום, חשיפה לשמש, תרופות ועוד. נטילת ויטמין E תסייע בהבהרת כתמי גיל, קמטים, סימני מתיחה וקווים.

הפירות היבשים הם פירות שיובשו באופן טבעי או באמצעות מיכון. פירות יבשים נפוצים הם: צימוקים, תמרים, תאנים ושזיפים. ניתן לייבש פירות נוספים, כגון תפוח, אפרסק, בננה, קיווי, מנגו, אננס, אגס, חבוש, פפאיה, משמש, אפרסמון, חמוציות, תות שדה, עגבנייה. יש להם חיי מדף ארוכים ובכך עשויים להוות חלופה לפירות מחוץ לעונה, בעיקר בהיעדר אמצעי קירור.

פילינג מתאנים יבשות:

להשרות תאנה יבשה בכוס מים חמים כ- 30 שניות, לפרוס את התאנה לחצי ולהעביר על הפנים בשפשוף עדין כשלוש דקות, מצוין להסרת התאים המתים והחלקת מרקם העור.

מסכת יופי לכל סוגי העור:

1 כף שקדים טחונים דק,  4 טיפות לימון, 2 כפות יוגורט, 1 כף שיבולת שועל טחון גס.

לערבב הכול, למרוח על הפנים למשך 20 דקות ולשטוף.

תגיות:בריאותעור הפניםטיפוח

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה