אמונה

דבר, הקב"ה שומע: מדוע צריך להתפלל?

כל יסוד התפילה הוא הקשר שלנו עם הבורא. הוא יודע היטב מה חסר לנו, ולמה אנו זקוקים, אבל הוא רוצה וחפץ שבניו אהוביו ישמרו איתו על קשר, שיפנו אליו, שיבקשו ממנו, שיכירו במלכותו ובאלוקותו, ורק כך הוא ישפיע שפע ממרום

  • י' חשון התשע"ד
אא

כל יהודי מתפלל שלש תפילות ביום, שחרית מנחה וערבית, גולת הכותרת של תפלות אלו היא תפילת שמונה עשרה, המורכבת ממגוון ברכות ובקשות פרטיות וכלליות המופנות לבורא עולם, אם זה בקשות על חיים, חכמה, חזרה בתשובה, בריאות, פרנסה טובה, גאולת ישראל ושיבתו לציון, וגם ברכות שבח והודאה על כל החסד שה גומל עמנו יום יום שעה שעה.

אם נתבונן נבחין בעצם שאנו מתפללים על מה שחסר לנו, על מה שהעולם זקוק לו, וכאן יש לשאול ולתמוה, הרי הקב"ה ברא את העולם מהצמח הקטן ועד לכוכב לכת העצום והענק, הוא זן ומפרנס מקרני ראמים ועד ביצי כינים,

א"כ מדוע אנו צריכים לבקש ולדרוש ממנו? וכי הוא לא יודע מה האדם צריך? הלוא הוא בוחן כליות ולב! הוא לא יודע למה העולם זקוק? הלוא מלא כל הארץ כבודו! אז מה הטעם והסיבה לתפילות אלו?

ע"מ להבין את עומק המסר העצום הטמון כאן וכוחה של תפילה, עלינו לחזור אלפי שנים לאחור.

בריאת העולם. הקב"ה ברא את העולם בששה ימים הוא ברא שמים וארץ, אור וחושך, עצים וצמחים, שמש ירח וכוכבים, בהמות וחיות ואת נזר הבריאה שהוא האדם. לאחר שכילה הקב"ה את מלאכתו ונח ביום השביעי אומרת התורה:

"וכל שיח השדה טרם יהיה בארץ, וכל עשב השדה טרם יצמח כי לא המטיר ה אלוהים על הארץ ואדם אין לעבוד את האדמה " (בראשית ב ה) ודורשת הגמ במס חולין דף ס: "מלמד שיצאו דשאים ועמדו על פתח הקרקע, עד שבא אדם הראשון וביקש עליהם רחמים וירדו גשמים וצמחו, ללמדך שהקב"ה מתאווה לתפילתם של צדיקים" הוי אומר שמהיום השלישי בו נבראו הצמחים, הם כלל לא היו על פני האדמה, עד שנברא האדם והתפלל עליהם שיצמחו, ומדוע? כי היה צריך את כח התפילה, ע"מ שהם יצאו מהכח אל הפועל ועל כן הם ציפו והמתינו לתפילתו של האדם.

יוצא אפוא יסוד עצום, שישנם דברים בבריאה שמוכנים לאדם, אך עדיין לא מזומנים לו, ורק בכח תפלתו הוא יכול להוציאם מהכח אל הפועל.

ולגופו של ענין מדוע להתפלל? הרי אלוקים יודע הכל?

המשילו לכך משל, לבן יחיד ואהוב על אביו אהבת נפש ,שיצא למחנה קיץ למשך שבועיים, לילה קודם היציאה לא ישן והתכונן לנסיעה כשעלה הבוקר, פנה אל אביו ואמר לו:

"אני זקוק לכסף למשך זמן שהותי במחנה"

האב הנהן בראשו, ושלף לו שטר של מאה שקלים.

"אבא אני זקוק ליותר, אני נוסע לשבועיים ימים"

אני יודע בן, ענה האב, "כאשר תזדקק תתקשר אלי ואשלח לך מידית מה שתצטרך"

ואכן הבן יצא לטיול נהנה מהחוויות ושלל האטרקציות ושכח מכל עולמו, שאזל הכסף מארנקו נזכר באביו והתקשר אליו, וביקש ממנו דמי כיס הלאה, האב עמד בהבטחתו ושלח לו את מבוקשו.

אז הבין הבן מדוע אביו לא נתן לו את כל מבוקשו תיכף ומיד, כל הסיבה הייתה ע"מ שהקשר ביניהם ימשך גם בהיותו רחוק מביתו.

הנשמה ירדה לעולם בשליחות האלוקים, היא נכנסת בתוך גוף האדם והאלוקים אומר לה מה שתרצי תבקשי אני ישלח לך...

כל יסוד התפילה זה הקשר שלנו עם הבורא, הוא יודע היטב מה חסר לנו, ולמה אנו זקוקים, אבל הוא רוצה וחפץ שבניו אהוביו ישמרו איתו על קשר, שיפנו אליו, שיבקשו ממנו, שיכירו במלכותו ובאלוהותו, ורק ע"

הרב פינקוס זצ"ל אומר, שלעיתים ילדיו של האדם חולים והוא רץ מרופא למשנהו, אך כל מטרת הקב"ה בזה היא ע"מ שההורים יתפללו אליו, שיבקשו מרופא כל בשר את רפואתו השלימה של ילדיהם, שיעריכו כל יום ויום שהוא בריא ושלם... וע"י כך תבוא רפואתו.

הנחש קולל "ועפר תאכל כל ימי חייך" (בראשית ג טז) לכאורה זו ברכה שבכל מקום יש לו אוכל, אינו צריך להצטייד באוכל מוכן, שימורים, או מנות חמות לסוגיהם א" הוא זו הקללה הגדולה ביותר!

כולנו זקוקים להצלחה, לפרנסה טובה, לבריאות, לזיווגים, כל אשר נותר לעשות זה לפנות לקב"ה ליצור קשר עם מלך מלכי המלכים ולהאמין שהוא, ורק הוא יכול להושיע אותנו ולהשפיע עליו שפע בלי די, מי ייתן ויתקבלו כל תפילתנו ברצון.

תגיות:אמונהתפילה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה