ל"ג בעומר

ל"ג בעומר: הייסורים כמקור צמיחה

מהסיפור על רשב"י שהתחבא במערה, יכולים אנו לשאוב עידוד, שלפעמים דווקא מתוך המצב הקשה יכולה לצמוח תורה עליונה

אא

רבי שמעון בר יוחאי לימדנו דרך של צמיחה והתעלות, דווקא מתוך הייסורים. הזוהר הקדוש שחיבר, הוא הדוגמא לתורה העמוקה ביותר אשר צמחה דווקא מתוך הקשיים.

כיצד נתחבר ספר זה? במשך שלש עשרה שנה התחבאו רשב"י ובנו במערה במצור ובמצוק, בתנאים גשמיים מינימאליים, ובחשש גדול מהרומאים שחיפשו אחריהם להרגם. את אותן שנים ניצלו רבי שמעון ובנו בכדי להתעלות בלימוד התורה. יומם ולילה הם התבוננו בסודות התורה ובבריאה האלוקית של העולם, הגיעו לפסגות גבוהות בהבנת רבדים מאד עמוקים בתורה, והשיגו את תורת הסוד, הכתובה בספר הזוהר.

לאחר שיצא רשב"י מן המערה, נפגש אתו רבי פנחס בן יאיר, וראה כי כל גופו מלא סדקים. 'אוי לי שראיתיך בכך!' אמר לו בכאב. ומה עונה לו רשב"י? 'אשריך שראיתני בכך, שאלמלא ראיתני בכך - לא מצאת בי כך'...

כאן טמון סודם של דברים!

כל קושי מצמיח מדרגה חדשה.

מהסיפור על רשב"י שהתחבא במערה, יכולים אנו לשאוב עידוד, שלפעמים דווקא מתוך המצב הקשה יכולה לצמוח תורה עליונה. רשב"י חי בתקופה קשה מאוד לעם ישראל, כמה עשרות שנים אחר חורבן בית המקדש, אחרי חורבן ביתר ואחרי כישלון מרד בר כוכבא, תקופה אשר במבט שטחי קל היה מאוד להתייאש ולחשוב כי כבר אין סיכוי לתקן... והנה, דווקא אז מתגלית התורה היותר עמוקה, שכן לאחר שרשב"י החליט שבכל מקרה הוא לומד, קיבל סייעתא דשמיא, ונפתחו לו מבועי חכמה וחיבר את ספר הזוהר. למדנו מכאן שבכוחם של ייסורים להעלות את האדם למעלה מרוממת ונעלה.

תגיות:צמיחהל"ג בעומררשב"י

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה