לכבוד שבוע הספר: אמנים ממליצים

איזה ספר מדריך את עמיר בניון בענייני הבית, מה אהרן רזאל לומד במהלך נסיעות, ומה אודי דוידי קורא על שולחן השבת? ערכנו משאל ספרותי בין עשרה אומנים מובילים. התוצאות (וההמלצות) לפניכם

אא
אודי דוידי - "פניני הבן איש חי", מאת הבן איש חי
אנו כמשפחה, מאוד מחוברים לשני כרכי הספר, בעיקר בגלל שבשולחן השבת גם אנחנו, המבוגרים, נהנים מאוד מחידושי התורה. גם מבחינת הילדים יש עניין גדול מאוד. בכלל, בפירושים של הבן איש חי יש משהו מאוד עמוק ומעניין, שנמצא מעל הפשט. גם חידושי תורה שאני מכיר ממקומות אחרים מזה שנים, מקבלים אצלו לבוש חדש מעניין.
קובי אפללו - "בגן השלום", מאת הרב שלום ארוש
למרות שאני עדיין לא נשוי, התחברתי ל"בגן השלום" לאחר שנוכחתי לגלות שהוא נותן לגבר היבט מאוד מעמיק ואמיתי על עולם האישה - איך להתייחס לאישה, מהן הרגישויות שלה וכן הלאה. הוא מאיר הרבה מאוד נקודות שהרבה גברים לא מודעים אליהן. אני ממליץ על הספר בעיקר לגברים נשואים, אבל לא רק. זה ספר שיכול להפוך עולמות ולהפוך מצבים קשים למצבים של שלום בית.
עמיר בניון – "איש וביתו", מאת אליהו כי טוב
זה ספר שכל אדם צריך ללמוד - הוא מלמד אותך איך אתה אמור להתנהג בבית לאישה ולילדיך, והכל כמובן על פי הדרכת התורה. הספר העניק לי רצון להיות בעל ואבא טוב יותר, ואני משתדל ליישם ככל הניתן את הדברים החשובים שלמדתי דרכו.
נאור כרמי – "ליקוטי תורה", מאת האדמו"ר הזקן, בעל התניא
בתורה, כמו במוזיקה, יש רבדים על רבדים. הספר הזה מגיע עם "תורה אור" שמשלים אותו. הספרים מתעסקים עם פרשות השבוע על פי הסוד. האדמו"ר הזקן מסביר ומראה צד אחר של הפרשה, ברובד הסוד. זה ממש מדבר אליי. בדור שלנו אנחנו מחפשים את הפנימיות של העניינים, את הדברים הנסתרים. כאן אנו מבינים לעומק מה היה, כך למשל, חטא המרגלים, שהיו אנשים כל כך נעלים. מה השורש הרוחני של זה, מה קרה שם וכו. הספר מדבר ברובד הזה.
 איציק אורלב – "המהפך 2", מאת הרב זמיר כהן
אני ממליץ על "המהפך 2" של הרב זמיר כהן. זה ספר מאוד חכם, מאוד מרחיב אופקים. הוא גם מאוד מעניין ולא משעמם לרגע. רואים בספר עד כמה העולם, המציאות והמדע מחוברים מאוד לתורה. יש בו הרבה מקורות, אינסוף אינפורמציה וידע שכדאי לשאוב.
 אהרן רזאל - "נתיבות שלום", מאת האדמו"ר מסלונים
הסדרה "נתיבות שלום" כוללת שבעה כרכים - חמישה על חמשת חומשי תורה ושניים על עבודת השם ומועדים. הם נמצאים אצלי באוטו, ולפעמים כשאני נוסע עם אנשים - אנחנו לומדים את זה בנסיעה. בעיניי זה אחד הספרים המוצלחים שמדבר דברים פשוטים מאוד, אבל במהות עמוקה מני ים. תמיד הוא נוגע בדברים הכי מהותיים, ואתה חושב וואו, איך לא ראיתי את זה עד היום?. תענוג לקרוא ממנו כל שבוע. אם באים אליי אורחים ואני רוצה דברי תורה מבלי להכין מראש - את פשוט פותח את אחד מכרכי הספר.
 תומר מתנה – "אהבת חיים", מאת הרב מנחם מנשה
בשני כרכי ספרו "אהבת חיים" נותן הרב מנשה שיעורים ומאמרים מרתקים על פרשת השבוע. הוא מביא סיפורים מאוד מעניינים עם המון עומק. זה מובן, פשוט ובעיקר מרתק. אני משתדל לקרוא מדי שבוע את המאמר שנוגע לאותה פרשה, וכל פעם מחדש הוא מצליח להפתיע אותי לטובה.
עובדיה חממה - "האיש נגד הזרם" (ביוגרפיה על הרב קוק), מאת שמואל אבידור הכהן
במסגרת המסע היצירתי המטלטל שלי בעקבותי ענק הרוח, הרב אברהם יצחק הכהן קוק (שהוביל לאלבום "מרחבים" שכולו משירי הרב קוק), קראתי במקביל לספרי ההגות והשירה שלו גם שתי ביוגרפיות שנכתבו עליו. אחת מהם היא "האיש נגד הזרם" מאת שמואל אבידור הכהן. מדובר בביוגרפיה מרתקת הכתובה בלשון סיפורית, ושופכת אור גדול על דמות המופת הזו. מי שמעוניין לדעת מה ענה הרב למתיישב החילוני במרחביה, לאחר שזה אמר לו שכאן אין טעם להשפיע, כיצד השפיע הרב על ההסטוריה של העם היהודי בעצם הפצת הצהרת בלפור, מה היה הטיעון שלו להוכחת חפותם של שני היהודים באשמת רצח ארלוזרוב, ומה היו המילים האחרונות ששמע ואמר לפני מותו - זאת ועוד בספר חובה זה.
שלמה בר - "מסילת ישרים", מאת הרמח"ל
אחד הספרים החשובים שקראתי, שאפשר לקרוא אותו כל החיים, הוא מסילת ישרים של הרמח"ל. הוא למעשה הרבי שלי. הפשטות של הספר קוסמת לי. הוא מדבר על מהות האדם, איך הוא צריך להתנהג, ומדריך כיאות. מאידך אתה מרגיש כאילו אבא שלך כותב אליך, מתוך חום ואהבה. אני מרגיש ממש שקיימת ידידות ביני לבין הספר.
רועי ידיד - "כד הקמח", מאת רבנו בחיי
אני ממליץ על הספר "כד הקמח". מחברו, רבינו בחיי, חי בספרד בתקופת הראשונים במאה ה-12, ונחשב כאחד מתלמידיו המובהקים של הרשב״א. בספרו מקובצים 82 מדרשותיו בנושאים שונים, הממוינים לפי סדר האלף בית. כך למשל, באות א´ נפגוש את הערך אמונה, ובאות ת´ את הערך תפילה. בכל נושא ונושא רבינו בחיי נוגע בקצת מוסר ואמונה, ומשלב גם אגדה, כך שהספר ממש ערב לחיך ושווה לכל נפש. אני מוצא עצמי לומד בספר בהנאה, ואף חוזר על נושאים כמה פעמים, וזה אף פעם לא נמאס.. חוץ מזה, ידוע שהלימוד בספר הזה הוא סגולה לפרנסה בשפע.
תגיות:מוזיקה יהודיתספרים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה