חדשות בארץ

בכותל מתנגדים לביקור האפיפיור

אנשי הכותל המערבי מתרעמים על הביקור המתוכנן של האפיפיור בכותל המערבי. רב הכותל: "ביקור האפיפיור לא יכול לבוא על חשבון המתפללים"

אא

(צילום אילוסטרציה: פלאש 90)(צילום אילוסטרציה: פלאש 90)

בעוד כחודש עומד האפיפיור להגיע לישראל, והגעתו המתוכננת לביקור בכותל המערבי מעוררת התנגדויות ובקשות מגורמים שונים לבטל את הגעתו.

בעיתון 'ישראל היום' פורסם כי לאחרונה נערכו מספר פגישות בין אנשי הכותל המערבי למשטרה, במהלכן ביקשו אנשי הכותל לבטל את הגעת האפיפיור, המתוכננת ליום שני בבוקר, בטענה כי הדבר יפגע במאות המתפללים ובחוגגי בר המצווה בכותל.

"יש משמעות גדולה מדי לכך שבגלל שהאפיפיור, שהוא סמל הטומאה, מגיע", התבטא גורם בכיר בראיון לעיתון, "לא יוכלו מתפללי הנץ שמתפללים שם באופן קבוע מאז יום שחרור ירושלים בכל יום, בקיץ, בחורף, בשלג, כבר עשרות שנים - להתפלל שם".

הגורם הוסיף כי "אי אפשר לדחות את הביקור בשעה מכיוון שאז מתקיימים טקסי בר מצווה, ועד היום כבר נרשמו כמאה משפחות. אנחנו צופים שעוד 50 משפחות יירשמו וגם להן אי אפשר להשבית את השמחה בגלל האפיפיור".

רב הכותל הגאון רבי שמואל רבינוביץ' התנגד לשעת הביקור ואמר כי "ביקור האפיפיור לא יכול לבוא על חשבון המתפללים או חוגגי בר המצווה. יש למצוא פתרון ולערוך את הביקור בלי לפגוע במתפללים. רחבת הכותל לא יכולה להיסגר אפילו לא לרגע אחד בגלל הביקור".

תגיות:הכותל המערבי

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה