חדשות בעולם

נשיא הקהילה בטולוז: לעזוב את צרפת

בצעד חריג, בעקבות העלייה באירועים האנטישמיים בצרפת, קורא נשיא הקהילה היהודית בטולוז שבצרפת ליהודים לעזוב את צרפת ולעלות לישראל או למקום בטוח אחר

אא

נשיא הקהילה היהודית בטולוז, שבה אירע לפני כשנתיים הפיגוע המזעזע של רציחת ארבעה יהודים, קרא השבוע לבני הקהילה לעזוב את צרפת. קריאתו באה על רקע העלייה הגדולה באירועים האנטישמיים שבצרפת.

בראיון בערוץ טלוויזיה i24 אמר נשיא הקהילה ארי בן שמחון, כי הוא "לא מהסס להודות כאן בפומבי שאני קורא לצעירים היהודיים לעזוב את מולדתם ולעלות לישראל כעדיפות ראשונה, או למדינות אחרות, אם יש להם סיבה מיוחדת לכך.

"לצערנו, היהודים אינם יכולים לקיים אורח חיים יהודי כאן בפרהסיה", המשיך בן שמחון, "מבלי לחשוש לאלימות או להסתה נגדם כאן בטולוז, ואני קורא להם לחיות במקומות שבהם יוכלו לקיים חיים יהודיים תוך הרגשת שוויון עם יתר האזרחים ומבלי לחשוש מה יקרה מחר". 

לעומת זאת, נשיא הקונגרס היהודי האירופי ד"ר משה קנטור, פרסם בסוף השבוע דברי שבח הערכה לממשלת צרפת על מאבקה נגד אנטישמיות, וביקש מגורמי ממשלה למנוע את הרצח הבא על ידי חינוך נגד אלימות ונקיטת צעדים משפטיים נגד המסיתים לשנאה, גזענות ואלימות. 

תגיות:צרפתטולוז

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה