רינת גבאי: "שאלתי: מה אעשה עם החיים שלי?"

היא הפסיקה כליל להופיע בסופי שבוע, משפחתה החלה לשמור שבת, ומדי שבוע היא לומדת את ספר התניא. רינת גבאי הולכת ומתחזקת, ומביעה דאגה לחינוכו של דור העתיד. "מה התקלקל בנו?", היא תוהה

אא
בראיון שנערך עמה במוסף סופשבוע של מעריב חשפה רינת גבאי, כוכבת הילדים המצליחה, את התחזקותה בכל הנוגע ליהדות. ההתחזקות, כך סיפרה, החלה בעקבות הפלות חוזרות ונשנות, שעוררו אצלה סימני שאלה גדולים מאוד, וגרמו לה לחפש את התשובה ביהדות. "רציתי להיות אמא, וברגע שעשיתי את ההחלטה לא להופיע בשישי-שבת וגם עמדתי בה - קרתה ההפתעה ופתאום נהיו גם ילדים", סיפרה בראיון. כיום היא אמנם לא שומרת מצוות במובן הרחב של המילה, אך בהחלט מתחזקת ולוקחת על עצמה עוד ועוד בהדרגה.
גבאי הגיעה ממשפחה מסורתית מאמינה ("היה קידוש בשישי בערב וזמירות שבת מסביב לשולחן"), והתקרבה עוד יותר בשנים האחרונות. בראיון סיפרה שעבודתה אינטנסיבית ושאסור לה לשקוט על השמרים, אבל כל זאת למעט שישי-שבת. "רק בגלל שזה על פי התורה, אני מרשה לעצמי לקחת פסק זמן אמיתי", אמרה והסבירה כי לא התרגשה מכך שהתודעה שלה אמרה אם תפסיקי לעבוד בשבת את צריכה לפרוש מהמקצוע. כי שבת הרי זה העניין".
אבל למרות הקולות שדחפו אותה להמשיך להופיע בשבת, גבאי החליטה להמיר את העבודה במשפחתיות ובאווירת שבת אמיתית. השנה, לראשונה בתולדות הפסטיבל, לא התקיימו הופעות בשבת מאחר וההפקה לא הסכימה לוותר על השתתפותה של כוכבת הילדים.

"הגילוי של אלוהים הוא פרטי ואישי ובגלל זה הוא עמוק", סיפרה גבאי על תחילת תהליך התשובה. "אני מתחזקת באהבתי. אני חיה על פי ערכים. כשמצאתי את הדת ואלוהים הייתי צמאה. הרי כל החיים גדלתי במסגרות, מהגן עד סוף הצבא. ופתאום יצאתי לעולם ושאלתי, מה אני אעשה עם החיים שלי? החוקיות היהודית נתנה לי בית". 

"לא היה לך קשה לשנות את סדר היום בהתאם לדת?", נשאלה גבאי וענתה "בכלל לא. תחשוב על סעודת שבת, שכל המשפחה מסביב לשולחן, או על שבת בבוקר. אתה מנקה את עצמך, לא רואה טלוויזיה, לא פותח רדיו, אין אינטרנט, טלפונים. פתאום אתה מול העיניים של הילדים שלך".
 
מסתבר שגם לימוד תורני נכלל בהתחזקות של גבאי: "אני לומדת כל יום רביעי תניא - ספר שכתב רבי זלמן שניאור מלאדי", סיפרה בראיון למעריב. "הייתי באה לשיעורים אחרי שאנשים שהיו פעם חברים טובים היו עושים לי עוול. הייתי שואלת מה התורה דורשת, והמדריכה הייתה אומרת שאתה צריך לשנוא את המעשים הרעים, אבל לאהוב את היהודי שבהם".
גם ביקורת נוקבת כלפי התרבות המערבית יש לגבאי: "למה ילדה בת 12 צריכה ללכת עם חולצות בטן, לחצות את הכביש ולעשות עיניים לנהג? מה התקלקל בנו? אתה חושב שבגיל 12 לא תצטרך להגיד לבת שלך אבא לא מרשה לך לראות את התוכנית הזו? אוי ואבוי אם תהיה בתרדמת", סיכמה.

 

תגיות:רינת גבאיהתחזקות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה