המהפכה השקטה

בזמן שבו תוכניות ריאלטי וטלנובלות בנות 120 פרקים הפכו לכוס התה של החברה הישראלית, משדר ערוץ "הידברות" תוכניות בעלי אופי אחר לחלוטין, תוכניות ותכנים שבכל ערוץ אחר מוכתרים כ"חסרי רייטינג", זוכים לאהדת הציבור הצמא לעוד. מאות פניות מגיעות לערוץ מדי יום: "אתם מדברים בשפה שונה". מילים כמו "מהות", "אמת", "משמעות" ו"נצח", נשמעות מכל עבר. על התגובות המעניינות בכתבה שלפניכם

אא

שם: שירלי חזן

גיל: 29

מקצוע: גננת בחינוך מיוחד

מגורים: הוד השרון

"נחשפתי לערוץ באופן הכי אקראי בעולם. כל הזמן שאלו אותי אם ראיתי את הרב זמיר כהן ושמעתי על הרב פנגר. אמנם יהדות שמעתי פה ושם, אבל אני אמא ל-2 ילדים ולא תמיד יש זמן. אני בן אדם פתוח, ומאז שאמרו לי שכל הרבנים התאחדו לערוץ אחד, ערוץ "הידברות", יש לי עדיפות לערוץ הזה על פני שאר הערוצים. אני מרגישה כאילו יש לי צורך עז לצפות כל הזמן בערוץ. הופתעתי מאד מכמות הידע של המרצים, ועוד יותר הופתעתי לגלות שכל הידע הזה נמצא במקורות. כל מה שלמדתי במשך 4 שנים בתאוריית פוירשטיין (תאוריה המסבירה את כושר ההשתנות הקוגניטיבית המבנית, והתנסות בלמידה מתווכת), הרב זמיר כהן כיסה בהרצאה אחת! למעשה, הכל מונח לפני כאן, בערוץ. זה משפיע בכל תחום – אני מרגישה טוב יותר עם הילדים, עם בן הזוג, ושמה לב שנהייתי יותר סבלנית. אני רשומה ב´קליקות´ שזו חברה חברתית ישראלית, ופתחתי שם קליקה ל"הידברות". לאנשים מתחזקים כמוני, אני חושבת שהערוץ הזה נותן בדיוק את המענה".

תוכנית אהובה?

"צרופים. החיבור הזה בין עולם חילוני לדתי נותן לי הרבה. לראות אדם שהיה בצד החילוני ושינה משהו בחייו, שאין לו קרניים והוא שמח וטוב לו. כל שנוסף לו זה ערך מוסף לחיים. זה מחזק. הראיה שלא הכל שחור-לבן בחיים, יש הרבה אמצע, ושזה לא הכל או לא כלום. האמת שגם לראות אדם כביכול חילוני, שמדבר אמונה, זה חזק מאוד".

ממתי את צופה בנו?

"אני צופה בערוץ כבר שנתיים, ומאז ועד היום אין יום שאני מפספסת. את הבוקר אני פותחת עםהרב זמיר והרב פנגר. לפעמים אני חושבת שזה ממש כמו קואוצ´ינג, להתחיל איתם את היום. זה נותן לי אנרגיה לכל היום, גורם לי לראות דברים באור חיובי, והכי חשוב, גורם לי להבין שאין עוד מלבדו והכל ממנו".

נשמע שאת עושה הרבה "חושבים" אחרי הצפייה בערוץ.

"הצפייה בערוץ מעלה את רמת האמונה והביטחון שיש מי שמנהל את העולם. קיבלתי מענה לצורך שלי. אני חושבת שכל אדם שיצפה בערוץ הזה יראה כמה אושר ושמחה זה ייתן לו. לי זה נתן ראיה חדשה על מה שבאמת חשוב בחיים. היום אני כל הזמן אומרת ´ברוך השם´. יש לי בית, ברוך השם. יש לי בריאות, ברוך השם. זה לא בא מהמקום שאתה רוצה את המכונית של השכן, כבוד, בית גדול. אתה מרגיש את האושר בדברים הקטנים. הערוץ נותן לי "דרייב". התורה שלנו – יש בה הכל. אני אמנם חילונית, אבל היום אני מבינה שעוד חולצה, עוד תואר – זה לא זה, אתה חסר. כשאתה מגלה

את הדבר האמיתי, כשאתה מגיע לשם, אתה נרגע. היום הראיה שלי פחות חומרית, יותר בוגרת, יותר אמיתית. אני מאושרת שאני במקום הזה".

איך הצפיה בערוץ משפיעה על עיסוקך עם ילדים?

"לקחתי לעצמי המון מהערוץ – איך אני יכולה להכניס את זה להוויה שלי, לבית וגם למקצוע. דווקא מהמקום שלי בחינוך רציתי לדעת מה עוד אני יכולה לתת לתלמידים שלי. אני לא מתביישת לברך לידם בקול רם כדי שידעו שיש דבר כזה, למרות שהם מגיעים מבתים חילוניים. אני כן רוצה לתת להם את האופציה להכיר כיוונים חדשים, להכניס מעט מוסר, מעט ערכים. בעז"ה אני רוצה להקים שנה הבאה צהרון, וחשבתי איך אני יכולה להכניס את הקדושה למקום ולילדים. החלטתי שהילדים שיגיעו אליי יקבלו זמן לפרשת השבוע בצורה חווייתית ואוכל כשר למהדרין, כפי שקיבלתי את זה אני כשהייתי כה צמאה לזה.

עוד דבר, מאז שהתחלתי לצפות בערוץ התחלתי ללמד מהספר"כה עשו חכמנו" והתלמידים מקבלים את זה בצורה מדהימה. עד אז ראו שאין להם בסיס טוב, מעין תלישות, כאילו אין להם על מה להישען. נכון, יש להם פלאפונים, נעלי נייק ו-mp4 , אבל בעצם אין להם כלום. אין להם ערכים וזה חבל. אני מהמקום הקטן שלי רוצה לשנות דברים, גם אם זה יתחיל עם כמה ילדים בלבד".

איך זה משפיע על הבית?

"לאט לאט. הבן שלי, למשל, ביקש ביום בהיר אחד מהגננת שתלביש לו ציצית, ובכה עד שהיא הסכימה להלביש לו. יום אחד הוא גם ניגש לבעלי ואמר לו: "אבא, אולי תשים גם אתה?".

שם: עוזי מדר

גיל: 39

מקצוע: הנדסאי תעשיה וניהול

מגורים: אריאל

"הכל התחיל לפני כ-3 שנים. במהלך תהליך ההתחזקות שלי התחלתי לבדוק מתוך סקרנות את נושא הדת בין אתרים שונים, החל מאנטי-דתיים וכלה בדתיים. ל"הידברות" הגעתי לגמרי במקרה, ונוצרה כימיה ממש טובה עם הרב זמיר כהן. פשוט התאהבתי".          

במה שונה הצפייה בערוץ "הידברות" מזו בערוצים אחרים?

"להבדיל מהריקנות שמותיר בי כל סרט אחר בערוצים האחרים, התוכניות/ הרצאות בערוץ "הידברות" משאירות רושם חזק מאוד וברמה גבוהה. זאת, כמובן, מעבר לעובדה שהתכנים מלאים אינפורמציה ומעשירים את הידע. זה מכניס הרבה רציונאל לנושא של הדת. זה הופך את הדת ממשהו אמוני בלבד למשהו מעשי. ההתקרבות שלי לדת באה ממקום מאוד רציונאלי וקיבלתי מענה הולם לכך בערוץ. אני מבחינתי מסמן וי על כל הקריטריונים שערוץ צריך לספק".

אם היית יכול לשבת בארבע עיניים עם אחד ממרצי הערוץ. במי היית בוחר?

"הרב יצחק פנגר".

מה היית אומר לו?

"אני לא חושב שהייתי רוצה לדבר. הייתי פשוט רוצה להקשיב לו".

מה אתה מאחל לערוץ?

"צריך הרבה כוחות כדי לשמר את מה שבניתם. אני מתפלל שתמשיכו לשדר ולחדש את התכנים כפי שאתם עושים עד כה, לטובת כולנו. יישר כוח".

 

 

תגיות:ערוץ הידברות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה