חדשות בארץ

היא בת 12 והם בני טובים

לא מכבר ראינו שחיי הפקרות נוסח "לא ידעתי שהיא קטינה" הם נחלת "גיבורי התרבות" ו"זמרים לאומיים". אז במה אשמים ילדים בני 12 שבסך הכל רצו לדבוק בדרכי רבותיהם?

אא

לאחרונה עלתה לכותרות פרשייה מזעזעת שבה נחקרים 13 נערים בני 13 לערך שעל פי החשד התעמרו באכזריות בילדה בת 12. התקשיתי מאוד להאמין. הם כל כך צעירים, ילדים ממש... אלא שבפרסומים ציינו שמספר החשודים צפוי לעלות.

אז איך מסבירים מציאות הזויה ומבהילה שכזו: לפחות 13 נערים שגילם נע בין 12 ל-14?! חלום רע. ומה יש לעורך הדין המייצג שני אחים המעורבים בפרשייה לומר להגנתם? עו"ד גד זילברשלג: "הם לא ידעו שהיא צעירה כי היא גבוהה וגדולה מהם פיזית. הם בני טובים ובמקרים כאלה ראוי היה לשחרר אותם".

מכירים את המושג "בני טובים"? כלומר, לכאורה לא מדובר בנערי רחוב, אלא בילדים נורמטיביים, ואף על פי כן אף אחד מהם לא ראה בעיה בלהרוס חיים שלמים של ילדה בת 12. הילדים האלה אמורים להיות בתחילת ההתפתחות שלהם, אז איך הם הפכו למפלצות יצריות ללא כל מעצורים?! לא אחד, לא שניים, 13...

אבל אולי במציאות של היום צריך לשאול את השאלה הפוך: למה שזה לא יקרה? למה שילדים בני 13 שסופגים השכם והערב ערך אחד מרכזי שעולה על כולם - ערך החופש, לא יממשו את אותו ערך? לא מכבר ראינו שחיי הפקרות נוסח "לא ידעתי שהיא קטינה" הם נחלת "גיבורי התרבות" ו"זמרים לאומיים", אז במה אשמים ילדים בני 12 שבסך הכל רצו לדבוק בדרכי רבותיהם?

כשכל הערכים נעמדים דום אל מול החופש - מה הפלא שילדים שטרם יבש החלב שעל שפתיהם הופכים לחיות טרף? כשילדים וילדות חיים גדלים ומתחנכים להפקרות, וכשההנאה והמימוש העצמי נמצאים בראש הפירמידה, מסתבר שאת שיגורנו בא. אנסים בני 13 הם מציאות חיה ובועטת, וההורים והמחנכים קוצרים את הפירות הבאושים של החינוך הכללי.

לפני כשנה וחצי הציע שר החינוך דאז גדעון סער: "אני משוכנע שאם כולנו, ובוודאי בני הנוער, נלמד פרקי אבות, נהיה חברה יותר מתוקנת, וברוח הימים הקשים האלה גם פחות אלימה". עדיין לא מאוחר ליצוק תוכן ערכי ואמיתי לתוך מערכת החינוך, ולהפוך את החינוך הידעני לחינוך ערכי. ממילא, גם הילדים יהיו קצת יותר תמימים, קצת יותר מחונכים. לא רק "בני טובים". 

(צילום אילוסטרציה)

תגיות:אלימותחינוך

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה