חדשות יהדות

הכירו: הבד"צים הלא חוקיים

אזהרה לרבים: הרבנות הראשית פרסמה עדכון כשרות ובו נמצאו ארגונים המציגים עצמם כנותני שירות, אף שאינם מוסמכים לכך לפי חוק. והאם יש צורך בהכשר לכלים חד פעמיים? פרטים בפנים

אא

לאחרונה נתפסו בשווקים גבינות מתוצרת חוץ, המיובאות על ידי חברת פ.ד.א.ן השקעות בע"מ, תוך הצגתן ככשרות 'לאוכלי חלב חו"ל משעת עשייה', בהשגחת הרב אוריאל בר-גיל, ראש בי"ד נחלת יצחק, כך הדגישו בעדכון הכשרות של הרבנות הראשית לישראל הרבנים רפי יוחאי ויעקב סבג ממחלקת אכיפת ההונאה בכשרות. "הרבנות הראשית לישראל מבקשת להבהיר כי המוצרים לא קיבלו את אישור מחלקת הייבוא ואין לקלוט אותם במקומות המושגחים", נכתב.

מקרה נוסף בו היה מעורב "בד"ץ נחלת יצחק" הוא בקייטרינג במושב לוזית, עסק המציג עצמו ככשר למהדרין אף שאינו נותן הכשר מוסמך. בבדיקה התברר שבמטבח שבו מיוצר המזון - בבית פרטי - אין השגחה מטעם הרבנות, כחוק, ועל התעודה מופיעה כתובת סתמית בירושלים.

עוד צוין בעדכון הכשרות, כי בביקורת שנערכה על ידי מפקח היחידה הארצית ביבנאל נתפס בעל העסק "אטליז ברסלב בעיר", כשהוא מציג את העסק ככשר, ללא תעודת הכשר מטעם רבנות מקומית מוסמכת. ההשגחה המוצגת על ידו היתה מטעם  גוף המכונה "בית הוראה יבנאל", גוף שאינו מוסמך לתת תעודת הכשר בהתאם לחוק.

הרבנות הראשית מבקשת להבהיר עוד, כי לאור שכיחות התופעה של "הכשרים" למוצרים חד פעמיים, אין צורך בכשרות על גבי כלים חד פעמיים העשויים מפלסטיק, ונהלים לגבי כשרות הכלים לפסח יפורסמו בנפרד.

הורידו את עדכון הכשרות המלא.

תגיות:בד''ץכשרותרבנות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה