חדשות בארץ

האחים גת: עוברים את כל המסכים

האחים אריה וגיל גת לא היו צריכים לשנות את הלבוש החסידי כדי לרגש המונים בתכנית "הכוכב הבא" בכישרונם המיוחד לצד החן הכובש, ואף ליצור עניין במדיות הגדולות בעולם, ולשבור לכמה רגעים את המחיצות הבין מגזריות

אא

כשגיל ואריה גת התחילו לנגן בכיכר ציון בירושלים לפני מספר שנים, הם לא תיארו לעצמם שביום מן הימים יעברו שם כמה ממפיקי התוכנית "הכוכב הבא" ויציעו להם להשתתף בה, כמו שהם לא ציפו להצלחה המסחררת ולפרסום הנרחב שהם מקבלים בימים אלה במדיות בכל רחבי העולם. המנחה, צביקה הדר סיכם את זה כך: "הם ריגשו מדינה שלמה, התגובות שקיבלתי עליהם ברחוב הן יוצאות דופן".

עד לפני כחודש, גיל ואריה גת היו צמד מוזיקאים מוצלחים אבל אנונימיים יחסית. ייתכן שנתקלתם בהם כבר בעבר במדיות שונות, אבל ביחס לכשרון הכמעט בלתי ניתן לתיאור שלהם, ההכרה לה הם זכו היתה מועטה יחסית. אבל לא להרבה זמן, שכן לפני מספר שבועות, בעיצומה של עוד הופעת רחוב בכיכר ציון בירושלים, כאמור, קיבלו האחים הצעה ממפיקי התכנית "הכוכב הבא" של ערוץ 2, החושפת כישרונות מוזיקליים: "בואו לנסות להתקבל אצלנו לתוכנית". לאחר שהפכו בדבר, החליטו שני האחים לגשת למבחן הבמה ולראות לאן הדברים יתגלגלו, כשהם לרגע לא מתארים לעצמם לאיזה הד תקשורתי נרחב הם יזכו.

כבר במבחן הבמה שלהם, במהלכו ביצעו את השיר ""Sound of silence של הזמר הידוע פול סיימון, החלו השניים לקדש שם שמים. כשגיל גת, ענה בתגובה לשאלת המנחה, אסי עזר: "מי נמצא אתכם כאן היום?", במילים: "השם ואנחנו". בהמשך קיבלו השניים תגובות נלהבות ביותר מהשופטים, שהחליטו פה אחד להעביר אותם לשלב הבא. ריטה אמרה עליהם כבר אז: "הם נפלאים, ויש להם איזו אנרגיה של טוב... איזה כיף שאתם פה איתנו!". גם רני רהב, יחצ"ן ובעל אחד המשרדים המצליחים בארץ ליחסי ציבור, אמר: "אני חולה עליהם, אני חושב שהם מדהימים ורוצה אותם בגמר". גם אייל גולן התלהב ואמר: "הם לא צריכים לעשות שום שינוי מבחינתי, רק לבוא ולרגש". ולא רק מהשופטים מסתבר, זכו הצמד לאהדה גדולה, שכן מלבדם, זכו האחים גם מהקהל בבית ובאולפן לאחוז ההצבעות הגבוה ביותר מבין כל המשתתפים בתכנית, של 89% כבר בשלב הראשון של התכנית.

בשלב השני, לפני כשבועיים, בחרו צמד המוזיקאים לבצע את השיר "Hotel California", וזכו ל82% של קולות, שזיכו אותם להתברג במקום השני מבין כל המתמודדים ושהעלה אותם ישירות לנבחרת של התכנית המונה עשרה מתמודדים בלבד, מתוך עשרות אלפים שחלמו להתקבל.

ואם חשבתם שזה הכל, הרי שסאגת האחים גת עוד רחוקה מלהסתיים; בבוקר שלאחר התכנית הראשונה בה השתתפו השניים, כבר הם זכו לכתבת שער ענקית בעמוד הראשון של "ידיעות אחרונות", כצמד המוזיקאים החרדים הראשונים שהרשימו מדינה שלמה וכסמל לאיחוד בעם. מאז הם גם מככבים בלא מעט פלטפורמות תקשורתיות נחשבות ברחבי העולם, כדוגמת סוכנות הידיעות "אי – פי", שבחרה לתאר אותם במילים:  "אריה וגיל גת הם הכוכבים הלאומיים החדשים של ישראל... האחים, לבושים בכיפות ועטורים בפאות, מצליחים לשבור סטריאוטיפים ולהפוך ליקירי התקשורת – כוכבי ריאליטי-רוק... שני האחים בתכנית הם בשורה של ממש".  גם העיתון "טיים" בחר לייחד להם כתבה עם הכותרת: "זמרים חרדים מתחמקים מסטראוטיפים בישראל", וה"וושינגטון פוסט", שכתב עליהם: "הרבנים שהפכו ויראליים", וכן באתר "האפינגטון פוסט", ממקורות החדשות האינטרנטיים הגדולים בעולם, התבטאה הכתבת שרה ברנס במילים: "הרבנים האחים שרים את שירם של סיימון וגרפונקל ועושים לכם צמרמורת. כשתשמעו את האחים החרדים אריה וגיל גת מופיעים עם השיר ´סאונד אוף סיילנס´, ייתכן שתרגישו שנכנסתם למכונת זמן... זה נשמע כאילו אתה מקשיב למקור בהופעה חיה". ברנס סיכמה כי היא "מקווה שהרבנים ימשיכו לשיר ולהמם אותנו עם הכישרונות שלהם לאורך זמן".

"היתה חוויה מאוד מיוחדת, היה מרגש. מעמד לא פשוט", סיכמו האחים גת את החוויה הראשונית בראיון לצוות התוכנית, "זה היה לקפוץ למים סוערים". יש לציין שהאחים גת הם חסידי ברסלב ובעלי תשובה זה כ-16 שנה, שגדלו באילת וכבר מגיל צעיר חשו חיבור עמוק מאוד למוזיקה. "היינו חיים חיים חילוניים", סיפרו השניים לשופטי התכנית המשתאים, "עם זיקה למסורת, זאת אומרת יכול להיות שאתה עושה קידוש ביום שישי, ואתה יוצא אחרי זה לאיזה פאב להופיע. והיה מהפך לפני בערך 16 שנה, לא מהפך, אבל מין תהליך טבעי, יותר נכון להגיד מאשר מהפך".  מגיל צעיר שניהם עוסקים במוזיקה, וגיל גת, הצעיר מבין השניים, שהוא אב כיום לשישה ילדים ומתגורר במאה שערים, ניגן בעברו במהלך תקופה ארוכה בה חי בניו יורק, עם הגיטריסט הידוע מייקל פאוורס, ואף סיפר ש"הייתי מציל באילת פעם, בגלגול הקודם". גם לאריה גת, תושב בית שמש ואב לשישה ילדים אף הוא, שהוא בין היתר גם מתופף מוכשר, עבר עשיר בתחום, שכלל כבר בגיל צעיר ניהול להקות צעירות באילת ונגינה באינסוף בארים ומקומות ברחבי הארץ. את תחום המוזיקה לא נטשו גם לאחר שזכו לחזור בתשובה וכיום, עד לפני "הכוכב הבא" צמד האחים ניגן בעיקר בכיכר ציון, בחתונות נפרדות, בהן זוהו כלהקת "יין" ובהופעות במקומות שונים ברחבי הארץ. 

תגיות:האחים גתקידוש השם

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה