הידברות אינטרנשיונל

ארז מימון הוא צעיר ישראלי שעזב את ישראל לפני כשנתיים וחצי במטרה "לכבוש את אמריקה". בסופו של דבר היהדות כבשה אותו, וכיום הוא מנהל את בית הידברות בלוס אנג'לס, המקיים פעילות ענפה עבור הקהילה

אא
תחילת המסע של ארז מימון, עד לפני פחות משנה ישראלי רחוק מתורה ומצוות, הייתה כהגדרתו "לכבוש את אמריקה". "הגעתי לכאן לפני שנתיים וחצי", הוא מספר. "טיילתי בכל רחבי ארה"ב: ניו-יורק, פלורידה, לוס אנג´לס, לאס-וגאס ועוד, והכל במטרה להקים עסק בתחום הפנאי והבילוי. בסופו של דבר הקמתי חברה להפקת מגזינים לקהילה היהודית".
במקביל נתקל מימון בהרצאותיו של הרב זמיר כהן דרך אתר הידברות. "ההרצאות הכניסו המון משמעות לחיים שלי, ובכל הנושאים: דרך חיים, זוגיות, אהבה, משמעות האדם בעולם, משמעות החיים ועוד אין סוף נושאים. אהבתי מאוד את הדרך שבה הרב העביר את ההרצאות - ברוגע, שלווה ונועם, ולא באופן מרתיע שמעביר מסר שגורם לא פעם לאדם חילוני לטעות ולחשוב ´התורה עלולה להגביל אותי ולהרוס לי את כל הנאות החיים´.
"לאור העובדות שהציג הרב זמיר כהן, התחלתי לחפש את משמעות העולם והאדם. התחלתי ללכת לבית כנסת מדי יום שישי, ולהשתתף בשיעורי תורה בבית חב"ד הקהילתי. באוגוסט 2010 השתתפתי בסופשבוע הידברות שהתקיים בלוס אנג´לס. קיבלתי המון חיזוקים וטיפים, והחלטתי שצריך לקחת את זה צעד קדימה. החלטתי שאני רוצה להפוך את הדרך שאותה מציג הרב זמיר כהן לדרך החיים שלי, להתפנות מעסקיי ולהקדיש את כל כולי לעניין הידברות. ביקשתי מהרב זמיר כהן את הטלפון שלו, ובמשך חמישה חודשים יצרנו יחדיו את הקונספט לבית הידברות שנפתח בוואלי לפני כחודש".
מה בית הידברות בלוס אנג´לס עושה ביומיום? מהן הפעילויות הבולטות שלכם?
"בית הידברות הוקם במטרה לשרת ולעזור לקהילה בלוס אנג´לס בכל התחומים, ולתת תמיכה ומענה לכל השאלות הנשאלות. העיסוקים שלנו מתמצים במספר אפיקים: הפקת מגזין הידברות, שמופק מדי חודש ומופץ בכל רחבי לוס אנג´לס והוואלי; הרצאות בבית הידברות עם רבנים אורחים; הרצאות בשידור חי ועל מסך ענק עם הרב זמיר כהן, כולל שאלות מהצופים ב-Live; הפקת סופי שבוע בבתי המלון של קליפורניה, והפקת פרויקט ספר לכותל מיהודי לוס אנג´לס, שבמסגרתו יוכל הציבור לרכוש אותיות בספר תורה ולהיות שותף בהכנסת ספר התורה לכותל המערבי".מגזין הידברות לוס אנג´לס מופק על בסיס המגזין הישראלי, מספר מימון, בשילוב פרסומות של עסקים בארה"ב וכן כתבות שקשורות לקהילה המקומית. המגזין יוצא לאור מדי חודש, ומופץ ביותר מ-150 סטנדים בכל רחבי לוס אנג´לס והוואלי, בצמוד לעיתונים המקומיים. המגזין מציג תכנים בכל התחומים - יהדות, זוגיות, חינוך ילדים ועוד - בדומה למגזין בישראל. המגזין הראשון יצא לפני כחודש, והשקתו זכתה להצלחה רבה: ביומיים של הפצה חולקו כ-5,000 מגזינים, וכפועל יוצא התקבלו בבית הידברות המקומית מאות טלפונים מהציבור עם שאלות, תודות והתעניינות מקיפה.
אם לא די בכך, ב-27 במאי מתוכנן סופשבוע הידברות במלון הילטון בלוס אנג´לס. באותו סופשבוע, שיתקיים בימים שישי עד ראשון (2 לילות, 3 ימים), יתארחו הרב זמיר כהן והרב יצחק כהן, ובנוסף תיערך הופעה חיה של הזמר המצליח קובי אפללו. האוכל יהיה כמובן כשר למהדרין, במקום תפעל שמרטפיה ועוד.
איפה אתה רואה את בית הידברות בלוס אנג´לס בעוד 5-10 שנים? מהם היעדים הגדולים ביותר הניצבים לנגד עיניכם?
המטרה שלנו היא שבית הידברות יהיה בית לקהילה בלוס אנ´גלס. שכל תושבי האזור יוכלו להגיע וליהנות מהרצאות, לדבר עם הרב זמיר, ליהנות מהמגזין שיוצא מדי חודש, וליהנות מסופי שבוע בבית המלון בקליפורניה. יעד נוסף, ארוך טווח, הוא להקים את ערוץ הידברות בארה"ב, וכן לשכפל את רעיון בית הידברות בלוס אנג´לס לכל רחבי ארה"ב".
תגיות:הידברות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה