ראש השנה

10 דברים על תפוח ודבש

קבלו 10 עובדות שאולי לא ידעתם על שני המאכלים המזוהים כל כך עם ראש השנה - תפוח בדבש?

  • ט' חשון התשע"ד
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

1. התפוח מכיל אחוז מאוד נמוך של חלבונים ושומנים. כידוע, עודף חלבונים ושומנים הוא אחד הגורמים המרכזיים למחלות בעידן חברת השפע.

2. התפוחים מכילים כמות רבה של מים, מה שמאפשר לגוף להפחית עומס מטבולי. התפוחים מסייעים לגוף להתפנות מתהליכי עיכול וספיגה, ובנוסף אף להפריש רעלים מהגוף.

3. על פי הרפואה הטבעית, התפוח מטפל ומרפא בעיות שונות - עששת, השמנה, דלקת פרקים, אנמיה, אבנים בכיס המרה, בעיות עור ואף נדודי שינה.

4. רובנו מכירים מספר מצומצם של זני תפוחים, אולם בעולם יש לא פחות מ-7,500 זנים שונים של תפוחים השונים בצבעם, בטעמם, במרקמם, בצורתם, בעמידותם למזיקים ואף בתנאי האקלים שאליהם הם מתאימים.

5. על פי הרפואה הסינית, התפוח מפחית חום, מלחלח את הריאות, מוריד כולסטרול, מאזן רמות סוכר בדם, מחזק את האנרגיה והדם, מסייע לטחול ולכבד, ובנוסף מגביר תיאבון.

6. נעבור לדבש. אמנם בדבש יש יותר קלוריות מאשר בסוכר לבן, אך מצד שני בניגוד לסוכר הוא מכיל חלבונים, מינרלים (דוגמת ברזל, נחושת, זרחן, אשלגן ונתרן), אנזימים וויטמינים מקבוצת ה-B. והכי חשוב: הוא מתוק יותר מסוכר.

7. לידיעה כללית - ככל שצבע הדבש כהה יותר, כך רמת נוגדי החמצון שבו גבוהה יותר.

8. מאחר והוא מכיל פיטוכימיקלים בכמות נאה, הדבר משמש לטיפול מחטא ואנטי-דלקתי, ובנוסף מסייע גם לבעיות נוספות: שיעול יבש, פטריות וחיידקים, נטרול רעלנים מהגוף, כיב כיבה, עצירות, אפטות בפה, יתר לחץ דם ודלקות חניכיים.

9. אוהבים למהול את הדבש בתה? תחשבו פעמיים. תכונותיו הרפואיות של הדבש נפגעות בטמפרטורה שמעל 40 מעלות צלזיוס. לכן מומלץ לאכול את הדבש בכפית, בנפרד משתיית התה.

10. וטיפ חשוב לסיום: כשאתם קונים דבש, השתדלו לבחון לעומק את רשימת המרכיבים, על מנת לוודא שקניתם דבש טבעי. במוצרי דבש רבים מערבבים היצרנים סוכר, מים, ממתיקים, חומרים משמרים וחומרי טעם, כך שתכונותיו של הדבש נפגמות. לכן מומלץ לבדוק שאכן מדובר בדבש מקורי.

והכי חשוב: שתהיה שנה מתוקה וטעימה בכל המובנים!

תגיות:ראש השנהמאכלי ראש השנה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה