יש אלוהים

מנפלאות כדור הארץ

כדור הארץ הוא היחיד שיש עליו בני-אדם, בעלי-חיים, צמחים וכו'. שאר כוכבי הלכת אין בהם סימני חיים מסוג כלשהו, מהסיבה - שחלקם בעלי טמפרטורה גבוהה מאוד, וחלקם בעלי טמפרטורה נמוכה מאוד

אא

מה הם התנאים בכדור הארץ, שהוסדרו כדי לאפשר את חיותינו? חמצן כמות החמצן הנמצאת באויר שאנו נושמים היא: 20%. וכמות שאר הגאזים היא: חנקן 78%, ארגון1%, דו תחמוצת הפחמן 0.033% ושאר הגזים0.066%, שגם הם בעלי חשיבות רבה לחיינו.

אם כמות החמצן היתה פחותה מ20%-, היו כל תושבי כדור הארץ סובלים מבעיות נשימה קשות וספק אם היו חיים. ואם כמות החמצן היתה גדולה יותר, כגון 50% היתה נוצרת בעיה, שבכל הדלקת גפרור או ברק וכדומה, היו פורצות דליקות ענק וגורמות נזקים רבים בכל כדור הארץ...!

וכן ידוע שגם בעלי-חיים נושמים חמצן ופולטים דו תחמוצת הפחמן, והצמחים פולטים חמצן, נתאר לעצמנו שבעולם יהיה ריבוי גדול יותר של עצים, וכן שטח האוקיינוסים יגדל, הרי שבהכרח כמות החמצן תגדל, ותהווה סכנה לכדור הארץ כאמור. או להפך נתאר לעצמנו שכמות בעלי החיים תגדל, וכמות האוקיינוסים והצמחים תקטן, תהיה בעיה של חוסר חמצן, שהוא היסוד לחיי האדם...! רואים בעליל את השגחתו של הבורא יתברך, המווסת כל הנמצא ביקום, ושומר על האיזון הטבעי. כוח המשיכה כוח המשיכה מסייע בידינו בכך שהוא מקנה לנו יציבות עמידה על פני הקרקע. אלמלא כוח המשיכה היינו מרחפים באויר, מבלי יכולת לבצע את הפעולות הבסיסיות ביותר, כמו על-פני הירח ששם כוח המשיכה קטן פי 6 מזה שבכדור הארץ. לעומת זאת אם כוח המשיכה היה גדול יותר, היינו מרגישים כובד רב בגופינו, וככל שהכוח היה גדול יותר היו קשיי התנועה והמוגבלות שלנו גדולים יותר, כגון: בכוכב צדק ששם כוח המשיכה גדול פי 2.5 מכדור הארץ! הטמפרטורה הטמפרטורה הממוצעת בכדור הארץ נעה בין 20-30 מעלות, והיא האידיאלית ביותר מבחינת תנאי החיים לאדם, בעלי החיים וכו' על-פני כדור הארץ. ובשאר הכוכבים הטמפ' גבוהה מאוד או קרה מאוד, למשל: בכוכב נוגה הקרוב אלינו יש כ500- מעלות[v], ובירח 120 מעלות, בצדק, שבתאי ואוראנוס הטמפרטורה מגיעה עד לכדי מינוס 200 מעלות...!

מהם הגורמים שהוסדרו לויסות החום על-פני כדור הארץ? 1. המרחק הממוצע בין כדור הארץ לבין השמש הוא כ150- מליון ק''מ, וקרני השמש המגיעות אלינו הם אלו האידיאליות ביותר... לו היה המרחק קצר יותר היו כל המים שלנו מתאדים, ואנחנו היינו ח''ו לפידים במדורה גדולה של כל העולם...! לו הושמה השמש קצת רחוק יותר, היינו ח''ו גושי קרח בתא הקפאה עצום...! איך הגיעו, הכדורים הללו, השמש וכדור הארץ בדיוק למקום והמרחק המתאים במרחבים האין סופיים של החלל?

2. האטמוספירה אינה רק אויר לנשימה, אלא היא מווסתת את כל מאזן החום שהוא כה חיוני לחיים על כדור הארץ. כאשר איזור מסוים קר מן הרגיל היא ''שולחת'' אליו באופן הטבעי ביותר ''חזית חמה'' של אויר, ולהיפך, כאשר ישנו איזור חם מדי, היא ''שולחת'' אליו ''חזית קרה''...! האם זה קורה בלי תכנון? 3. הציר המשופע של 23.5 מעלות של כדור הארץ, הוא מדוייק ומעניק לארץ את עונותיה. בזוית אחרת היו כל המים מצטברים בקטבים כהררי קרח... והשטח שבין קו המשוה לקטבים - היה הופך למדבר עצום...! האם זה במקרה? סיבוביות כדור הארץ כדור הארץ מסתובב סביב צירו במהירות של 1700 קילומטר לשעה, מהירות זו מקנה לנו את אורך היממה: 24 שעות, 12 יום ו12- לילה.

אם המהירות היתה יותר נמוכה, כגון: 170 קמ''ש, היה אורך היממה מגיע ל240- שעות, 120 שעות יום ו120- שעות לילה...! לו היה אורך היום 120 שעות רצופות, השמש היתה גורמת להתייבשות כל הצמחיה. ומצד שני באותם 120 שעות לילה רצופות, אז הצמחיה היתה נובלת, משום שהפוטוסינטיזה (תהליך יצירת המזון של הצמחים), נעשה

בעזרת קרני השמש...! אטמוספירה אחד הגורמים החשובים ביותר, שבלעדיו אין קיום בכדור הארץ היא האטמוספירה. האטמוספירה זהו אויר דחוס מאוד הנמצא בגובה של עד כ350- ק''מ מעל פני כדור הארץ. היא מורכבת מהגזים החשובים לקיומנו שהם: 20% חמצן, 78% חנקן, 1% ארגון, 0.033% דו תחמוצת הפחמן, ו0.066%- שאר הגזים (99% מן האויר שבאטמוספירה הוא עד לגובה של 50 קילומטר בלבד), ברור כי החמצן הוא הגז הדרוש לנו כל-כך לנשימה, אולם גם הגאזים האחרים דרושים לא פחות.

ואף אותה הכמות הזעירה של דו-תחמוצת הפחמן (0.033%) גם היא דרושה למאזן החיים על כדור הארץ ואשר בלעדיה היו מתהפכים כל סדרי בראשית. גם כדור הארץ מצדו, גם הוא מעניק לאטמוספירה את כושר התמרון המופלא שלה. אלמלא כוח משיכתו לא היתה האטמוספירה קיימת כלל והיא היתה מתפזרת בחלל הריק. ידוע לנו כי, למשל, כוח משיכתו של הירח הוא כה קטן שאינו מסוגל להחזיק אטמוספירה מסביבו.

 כך הדבר לגבי כוכב הלכת מאדים, כוח המשיכה שלו אינו מספיק חזק אלא בכדי להחזיק מעליו אטמוספירה דלילה ביותר. כדור הארץ מעניק גם חומרים רבים לאטמוספירה אשר בלעדיהם לא היתה מסוגלת למלא את תפקידיה, כגון: אדי מים מן האוקינוסים או פחמן ומלחים אשר בלעדיהם לא היתה מסוגלת האטמוספירה כנושאת עננים או המאזנת את החום לתפקד בצורה כה יעילה.

תפקידיה החשובים הם: שכבת האוזון אחת השכבות המרכיבות אותה היא שכבה של הגז ''אוזון'', המונעת את חדירת הקרינה ה'אולטרא-סגולה', המגיעה מן השמש, ואשר היא קטלנית לחיים על פני כדור הארץ. מניעת חדירת מטאורים יש סלעים וכד' הנעים בחלל החיצון, החודרים במהירות עצומה לתוך האטמוספירה, ותוך כדי חדירתם מתחככים עם האויר הדחוס של האטמוספירה.

דבר זה גורם שחומם יעלה ויגיע לטמפרטורה של אלפי מעלות, וזה שגורם להתכתם של המטאורים, ואל הקרקע מגיע לבסוף חלק זעיר ביותר, אשר בשעות הלילה הוא נוצץ, וזהו מה שקוראים כוכב נופל...! הרי שהאטמוספירה מהוה בנוסף לכל גם הגנה פיזית מפני חדירת גופים זרים לכדור הארץ...!!! ויסות החום והקור - כדלעיל.

צבע השמים אנו מבחינים שצבע השמים ביום הוא תכלת, ובלילה שחור, מדוע? כשהחל עידן החלליות המאוישות, והגיעו האסטרונאוטים לגובה 50 ק''מ מעל פני הקרקע, הבחינו ככל שהם מגביהים צבע השמים משתנה לאדום ולחום. בגובה 50 ק''מ ומעלה הבחינו למעשה שהשמים חשוכים לגמרי כשמי הלילה, ואפשר לראות את הכוכבים וגם את השמש ואת הירח כולם עומדים זה ליד זה. האטמוספירה שלנו היא המפזרת את אור השמש במשך היום כך שאין באפשרותנו לראות כוכבים.

אולם בגבהים גדולים אין היא קיימת ואז אפשר לראות שמש וכוכבים גם יחד. כך יוצא שהשמים אינם כחולים אלא דוקא חשוכים. התופעה שהתגלתה היא: שקרני השמש הפוגעים באטמוספירה, מורכבות ממספר צבעים: צהוב, אדום וכחול. מתברר כי לחמצן הנמצא באטמוספירה יש תכונה מיוחדת, שהוא מפזר דוקא את האור הכחול של השמש בצורה היעילה ביותר. כלומר, החמצן שבאויר הוא האחראי ''למריחת'' הצבע הכחול על פני הרקיע, בשעה שאין הוא עושה זאת כמעט לצבעים האחרים הבאים מן השמש.

ככל שעולים לגובה, יש פחות ופחות אויר או חמצן, כלומר אין אויר שיפזר את האור, ואז אפשר לראות את השמש ''כצלחת'' מאירה בשמים וקצת רחוק ממנה גם כוכבים מאירים. אכן כדור הארץ והאטמוספירה שמעליו הם בעצם יחידה מושלמת אחת מני רבות, המראות כיצד חלקי מערכת אחת מזינים זה את זה בצורה המושלמת ביותר. הגע עצמך - איך יתכן שאותו ''כדור ארץ'' שהגיע ''בדיוק'' למרחק המתאים מהשמש, הוא גם קיבל את האטמוספירה בדיוק על כל תפקידיה המרובים, כמות החמצן בדיוק, את כוח המשיכה המתאים ביותר, וכל התנאים הנוספים המאפשרים לחיים להתקיים...?!!! אכן, כל היקום כולו פועל כיחידה אחת תחת השגחה אחת ויחידה.

המים כל החומרים בעולם, בעיקר אלה שאנו מכירים מחיי היום יום, מתפשטים בחום ומתכווצים בקור, מלבד חומר אחד המקיים תופעה זו ב''זיוף'' מה: ''המים''. גם המים מתפשטים בחום ומתכווצים בקור, אבל רק עד 4 מעלות צלסיוס. ממצב זה, ככל שמוסיפים לקררם, מתחילים המים להתפשט! כתוצאה מתכונה יוצאת-דופן זו, הקרח צף על פני המים (כיון שהמשקל הסגולי של הקרח נמוך משל המים). תופעה חריגה זו, גורמת ש''ים-הקרח'' הצפוני אינו קופא מידי חורף.

אם המים היו מתנהגים כמקובל בטבע והיו מתכווצים בהתקררם, היה כל ים הקרח הצפוני קופא, שהרי השכבה החיצונית היתה קופאת ושוקעת, וזו שאחריה היתה הולכת בעקבותיה וכו'. בהגיע הקיץ היו קרחונים אלה מפשירים, וגורמים לזרמי מים אדירים. זרמים אלה היו מציפים את היבשות, ומסכנים את קיום העולם. (מלבד העובדה שהדגים לא היו מתקיימים בתנאים אלה). וראה זה פלא, החומר היחיד שקיום העולם דורש שיתפשט בקור הינו המים, והוא החומר היחיד שאכן מתנהג כך! וגם הוא, רק החל מנקודת הקפיאה!

בדיוק מהנקודה ששינוי זה נחוץ בעולמנו. סדר זה מראה תכנון מדויק בהתאם למבנה העולם וצרכיו הקיומיים מקורות למאמר: 1. צבא השמים חלק א'. 2. השמים מספרים. 3. מסע אל עמקי ההויה.

תגיות:כדור הארץ

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה