פסקי הרב עובדיה בעידן האינטרנט

"הלכה יומית" הוא מיזם מצליח השולח לרבבות מנויים הלכה יומית מושקעת מפסקי הרב עובדיה יוסף. "היו פעמים שמרן בעצמו פנה אלינו וביקש שנפרסם הלכות שונות", מספר הרב פרז, מראשי האתר

אא
לפני חמש שנים זה קרה. יהודי אמיד מארה"ב העלה רעיון להקים אתר הלכה יומית על פי פסקיו של מרן הרב עובדיה יוסף, פנה אל אחד מנכדיו של הרב, ואחרי גיבוש המיזם הועלה הרעיון שהרב יעקב ששון, שגם הוא נכדו של הרב עובדיה, ואף נסמך להוראה על ידו, יכתוב את ההלכות באתר. לאחר שנה של היערכות טכנית, קם אתר "הלכה יומית", והחל לצבור מנויים רבים אשר נרשמו מתוך עניין לקבל מדי יום לתיבת המייל שלהם הלכה מפורטת מפסקי הרב עובדיה יוסף. אט-אט האתר צמח, התווספו בו שאלות ותשובות, שיעורי תורה ותרגומים לשפות השונות. כל התרגומים נעשים על ידי תלמידי חכמים שבעצמם בקיאים בהלכה, וזאת מתוך חשש שמא תצא חלילה תקלה מתחת ידם.
"המטרה העיקרית בקיום האתר, היא ראשית כל הרבצת תורה וידיעת ההלכה בקרב הקוראים", מסביר הרב טל פרז, חבר בית המדרש "יחוה דעת" והאחראי על התירגום לצרפתית של ההלכה היומית. "כל מי שלומד בכל יום הלכה יומית שקיבל באמצעות המייל, ירכוש לעצמו במשך תקופה לא ארוכה ידע נרחב בכל תחומי ההלכה. מלבד זאת, אנו שמים דגש על כך שהלומדים יבחינו בעובדה שלכל הלכה והלכה יש שורש בדברי המקרא והתלמוד, וכך על פי כללי פסיקה המבוארים בתוך ההלכה, נמצא משא ומתן בדברי הפוסקים, הראשונים והאחרונים, עד לפסק הלכה ברור ומובן".
עד כמה הרב עובדיה עצמו מעורב בתכני האתר?
"מרן הרב שליט"א מודע היטב לעבודתנו בהלכה יומית. והוא עודד אותנו לא פעם במה שאנו עושים. כמו כן, פעמים רבות הובאו בדברינו פסקים בשמו, על פי מה שהוא השיב לנו, וכן לעתים אנו מעבירים אליו שאלות לפי הצורך. מעניין לציין, שכמה פעמים הרב בעצמו פנה אלינו וביקש שנפרסם הלכות בעניינים שונים".
כיום יש לאתר "הלכה יומית" למעלה מ-10,000 מנויים פעילים בשפה העברית בלבד, מספר הרב פרז, ומצהיר ש"עוד היד נטויה, בעזרת ה´, להגדיל תורה ולהאדירה".
האם אתם גם משיבים לפניות של גולשים המעוניינים לקהל פסקי הלכה בנושאים מורכבים?
"באופן רשמי, אנו לא מאפשרים לפנות אלינו בשאלות, משום שלא נוכל לעמוד בעומס גדול של שאלות, אך למעשה מתקבלות בכל יום במערכת עשרות שאלות בענייני הלכה, ואנו מאד משתדלים להפנותם לתלמידי חכמים שישיבו על כל שאלה ושאלה. פונים אלינו מנויים מכל מדינות העולם - החל בארצות הברית וכלה באיראן. המנויים שלנו באיראן פנו אלינו מספר פעמים בשאלות הלכתיות, שאת חלקן אף הפנינו למרן שליט"א עצמו".כיצד אתם מקדמים את האתר במטרה להביא אותו לתודעת קהלים נוספים?
"אופן הפרסום של האתר הוא אך ורק בשיטת ´חבר מביא חבר´. מנוי אחד שמרוצה, פונה לחבריו וממליץ להם להרשם גם כן לשירות. מכיוון שכיום האתר מכיל מאגר עצום של עניני הלכה, לכן בנושאים רבים אנו מופיעים בצורה בולטת במנועי החיפוש, וזו דרך נוספת שאנשים מגיעים אלינו.
הרב פרז מספר על סיפוק רב, ואפילו על הפתעה מהצלחת האתר. "אנו שמחים לזכות את הרבים, ומקווים שירחיב הקב"ה את גבולנו, ונזכה לפעול עוד רבות ונצורות להחזיר עטרה ליושנה. רק לאחרונה שידרגנו את האתר, במנוע חיפוש משוכלל, ובהוספת תכנים שונים. אנו מקוים להעצים את מאגר שיעורי התורה שבאתר. כמו כן, מאמר לפרשת השבוע נשלח לכל מנוי ומנוי. המאמרים נכתבים על ידי הגאון רבי זבדיה הכהן שליט"א, חבר בית הדין הרבני בתל אביב, שידוע בדרשותיו המיוחדות המושכות אליהם רבים וטובים.
תגיות:הרב עובדיה יוסףהלכה יומית

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה