היסטוריה וארכיאולוגיה

הכהנים והגנטיקה

במחקר גנטי שנמשך מספר שנים, נמצא גֶן משותף אצל כהנים ללא הבדלי מוצא; אשכנזים וספרדים, תימנים ותוניסאים

אא

70%-80% מהם נושאים ב- D.N.A. שלהם גֶן משותף בשכיחות גבוהה, שאין כמוה בשום קבוצת אוכלוסיה אחרת. אצל יהודים שאינם כהנים, ואצל גויים, אפשר למצוא את הגֶן הזה בשכיחות של 5% בלבד. הגֶן הזה מעיד על היות הכהנים בני אותה משפחה, צאצאיו של איש אחד שהוא אבי המשפחה. כל הקורא בתורה יודע כי הכהונה מתחילה באהרון הכהן, וכל בניו אחריו, וכן בניהם ובני בניהם, הם כהנים. אהרון וצאצאיו נבחרו ע''י הקב''ה להיות מורי התורה לעם ישראל ומשרתי ה' בבית המקדש בשם כל העם, ועד היום הם מברכים את המתפללים ב''ברכת כהנים'' המחקר נערך על ידי דר' גולדשטיין מאוניברסיטת אוקספורד, ודר' ח. בן עמי מבי''ח רמב''ם בחיפה. ראש הפרוייקט בארץ הוא פרופסור קרל סקורצקי, ראש המחלקה לנפרולוגיה מולקולרית בבית הספר לרפואה.

פרטי המחקר שפורסמו בכתב העת המדעי NATURE מאשרים את הידוע לנו מהתורה על משפחת הכהונה, ועל ההשתייכות אליה העוברת מדור לדור רק מאב לבן וממנו לבנו וכן הלאה. בת כהן שבעלה אינו כהן, אין בניה כהנים. ואכן, אצל בנים אלה לא ימצא הגֶן המשותף. הסיבה המדעית לכך פשוטה; הגֶן המשותף הזה נמצא רק בכרומוזום הגברי Y. את הכרומוזום הגברי מקבל הילד בתורשה מאביו בלבד, ואותו הוא יעביר רק לבניו. רק נכדים מצד אביהם נושאים את הגֶן המעיד על השתייכותם למשפחת הכהנים. הקביעה ההלכתית של התורה מוצאת את ביטויה ב- D.N.A. הנמצא בכל תא בגופו של כהן הנושא את חותם הגֶן. כהנים הנפוצים בעולם בכל גלויות ישראל נושאים בגופם את חותם כהונתם.

את זה גילתה לנו הגנטיקה רק לאחרונה. אבל זה עדיין לא הכל. מדע הגנטיקה יודע לספר לנו כי הגֶן משתנה שינוי זעיר כאשר הוא עובר מדור אחד למשנהו. שינוי זה ניתן לצפיה, ועקב כך אפשר לקבוע לפי גודל השינוי כמה דורות עברו מאבי המשפחה בעל הגֶן המקורי. כל היודע תורה אינו זקוק כמובן לשום מחקר מדעי כדי לדעת כי אהרון הכהן, אחיו של משה רבנו, שהיה בן שמונים ושלש שנים בזמן יציאת מצרים, הוא אבי כל הכהנים. סקרנים אנו לראות אם גם מומחי הגנטיקה יגיעו לאותה מסקנה. ובכן המחקר המדוקדק העלה כי בממוצע עברו מאה וששה דורות מאבי משפחת הכהנים עד היום. כדי להגיע אל אבי המשפחה, יש להכפיל מספר זה באורך שנותיו של דור אחד.

זה כמובן אינו מספר אחיד, כי כהן אחד נולד לאביו בן העשרים, בעוד כהן אחר נולד לאביו בן הארבעים. נהוג לחשב שלושים שנה בממוצע כשנות דור. מכפלה של 30 ב- 106 דורות שווה 3,160 שנה, בעודיציאת מצרים היתה לפני 3300 שנה לערך. החישוב (הממוצע) של המחקר קלע כמעט בדיוק לימיו של אהרון כפי מסורת התורה. מי שמסרב להאמין במסורת של עם ישראל, נאלץ לכוף ראשו בפני ההוכחות המדעיות לאמיתותה ואמינותה של מסורת התורה שהועברה בדקדקנות מדור לדור.

תגיות:כהניםגנים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה