כתבות מגזין

איך לחסוך בדלק

מחירי הדלק גבוהים במיוחד, וזה הזמן לחשוב כיצד לחסוך ולתעל את הכסף למקומות מועילים הרבה יותר. הידברות סופשבוע ב-10 טיפים חשובים

אא

1. בניגוד לדעה ההיסטורית הרווחת, אין צורך לחמם את הרכב בבוקר. כך גם תחסכו וגם תחממו את המנוע בתנועה, מה שעדיף יותר לרכב עצמו.

2. אתם רואים רמזור אדום מרחוק? הרפו מדוושת הגז כמה שיותר רחוק. כך הדלק לא יתבזבז על עצירה צפויה, והאוטו יאט. מיד כשהרמזור יתחלף לירוק - תוכלו להאיץ. הנהגה כזו תסייע לכם גם בבלאי של הבלמים.

3. המגזן אינו הכרחי בנסיעה? ותרו עליו. מצד שני, קחו בחשבון שפתיחת החלון מגדילה את צריכת הדלק. בכל מקרה, בנסיעה בין-עירונית עדיף לנסוע עם מזגן פועל מאשר עם חלונות פתוחים, שבנסיעה במהירות גבוהה מבזבזים לא מעט דלק בשל ההתנגדות האווירודינמית שהם יוצרים.

4. המהירות האופטימלית לנסיעה בין עירונית היא 80-90 קמ"ש. נסיעה איטית או מהירה יותר צורכת יותר דלק פר קילומטר. השתדלו גם להימנע מפקקים. המתנה בפקק היא בזבוז טהור של דלק.

5. אל תתעצלו ללכת ברגל. אם יש לכם סידורים בכמה מקומות סמוכים, החנו במקום אחד והלכו ברגל. בנוסף כדאי להחנות במקום החנייה הראשון שאתם מאתרים, מבלי לבזבז זמן ודלק על חיפוש אחר החנייה המושלמת. דקה או שתיים של הליכה רגלית יעשו לכם רק טוב.

6. אולי מיותר לציין, אבל תדלוק עצמי זול הרבה יותר. גם למי שלא התנסה, שווה לבדוק. זה פשוט וקל.7. לחץ אוויר נמוך בצמיגים גורם לבזבוז דלק, שלא לדבר על הפן הבטיחותי החשוב. לכן יש לבדוק את לחץ האוויר מדי שבועיים, ותוך כדי גם להאריך את חיי הצמיג.

8. יש לכם מחסן קטן בתא המטען? פנו אותו. משקל כבד על הרכב מוביל, באופן טבעי, גם להוצאות דלק מיותרות. אם יש לכם גגון, מתקן תלייה לאופניים וכו שאין לכם עוד צורך בהם - עדיף להסיר.

9. חשוב מאוד לשמור על מהירות אחידה בזמן הנהיגה. האצות או לחלופין עצירות פתאומיות גורמות לבזבוז דלק. עדיף גם לא לבצע עצירות מוחלטות ברמזורים אדומים אלא להאט לפני ו"לגלוש" לאט עד לקו העצירה.

10. אם לסכם, נהיגה זהירה וסבלנית, הכוללת שמירת מרחק, תורמת אף היא לחיסכון בדלק. נהיגה נינוחה ולא אגרסיבית מונעת עצירות פתע, נמנעת על האצות פתאומיות, ובעיקר שומרת על כלל המפתח "ונשמרתם לנפשותיכם".

 

תגיות:חיסכוןדלק

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה