סיפורים אישיים

סיפורו של מהנדס מחשבים

מה שנתן לי את הדחיפה הראשונה לכיוון היהדות. קשה להאמין, אבל הייתה זו ההיסטוריה של עם ישראל. למדתי לדעת את העבר של עמנו וקראתי עליו הרבה. יום אחד אורו עיני, צירפתי זה לזה את הקטעים והאירועים שבחיי עמנו וסקרתי אותם מלמעלה בסקירה אחת, וראיתי מה שלא ראיתי מעולם קודם לכן

אא

אתה שואל מה נתן לי את הדחיפה הראשונה לכיוון היהדות. קשה להאמין, אבל הייתה זו ההיסטוריה של עם ישראל. למדתי לדעת את העבר של עמנו וקראתי עליו הרבה. הכרתי את הפרקים הבודדים, רובם פרקים עצובים מאד, אבל את התמונה הכוללת לא ראיתי.

יום אחד אורו עיני, צרפתי זה לזה את הקטעים והאירועים שבחיי עמנו וסקרתי אותם מלמעלה בסקירה אחת, וראיתי מה שלא ראיתי מעולם קודם לכן. ההיסטוריה שלנו היא סיפור חייו של עם שאמור היה להעלם מן העולם כבר לפני שנים רבות מאד.

לפי חוקי ההיסטוריה המקובלים, צריך היה לשקוע מזמן בתהום הנשייה יחד עם עמים גדולים, אימפריות אדירות, ותרבויות מפותחות, כמו המצרים והבבלים, האשורים והפרסים, השומרים והאכדים. תרבויותיהם של אלה שוכנות במוזיאונים ארכיאולוגיים יחד עם תרבויות המאייה, וההינדו, האנדים והכרתים, ההינדו והיוקוטנים. איפה מואב ועמלק, כנען וצור, ארם ועמון, אדום ומדין, ועוד, ועוד? על כולם חל החוק ההיסטורי של עליה וירידה.

לא היה בהיסטוריה עם שנוא ונרדף, חבוט ומוכה, כמו עמנו. ההיסטוריה שלו רצופה דיכוי והשפלה, תחומי מושב וגטאות, שעבוד פיסי וסחיטת מסים, רדיפות וחנק כלכלי, חוקי רשע אכזריים וגזירות גירוש, הטבעת תינוקות ביאור המצרי ורציחות, עלילות דם ופוגרומים, מרתפי אינקוויזיציה ומדורות מוקד בכיכרות הערים, חטיפות ילדים והמרות דת באונס, מחנות השמדה,ותאי גזים. כל זה מתרחש בגלות, הרחק מאדמת מולדתו. כל שליטי העולם וכל העמים בתורם נטלו חלק במסע הכחדה זה, מפרעה עד ניקולאי וסטלין, ומבבל עד גרמניה.

את כל זה עבר עם ישראל, התנער, ונשאר חי וקיים. הוא אף חזר אל אדמת מכורתו הקדומה וחי את תרבותו העתיקה כאילו לא קרה דבר. אי אפשר שלא לראות את ידו המכוונת של אדון ההיסטוריה. רק מאוחר יותר נודע לי כי הבטחות על נצחיות ישראל ניתנו מראש על ידי בורא העולם בפסוקים מפורשים בתנ''ך.

איזה עוד הוכחות צריך אדם הגיוני בשביל להיות משוכנע שיש אדון לעולם, שליט על ההיסטוריה, אשר ידו היא שחתמה על תעודת הביטוח הנצחי לעמו והיא הדואגת לקיומו.

תגיות:בעלי תשובה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה