חדשות בעולם

המנהל האנטישמי נקנס ב-900 אלף דולר

לא משתלם: איש המשלוחים במסעדת "מגנה 57" שבמנהטן, אדם ורניצקי, סבל עלבון אחר עלבון בשל יהדותו. עד שהורשע מנהלו בבית משפט ונאלץ לפצות את ורניצקי בכמעט מיליון דולר. פרקליטו: "זהו ניצחון מוסרי עבורו"

אא

איש המשלוחים במסעדת MAGNA 57 שבמנהטן, אדם ורניצקי , זכה לפיצוי של 900 אלף דולר ממנהל משמרת הערב במסעדה, ארתור זבוזיין, שנהג להקניט אותו תדיר בהערות אנטישמיות בשל יהדותו.

במשך שנים סבל ורניצקי מבדיחות אנטישמיות מעליבות ממנהלו, ולדבריו מיאן להפטר מחשש שבגילו המבוגר לא ימצא מקום עבודה אחר. לטענת ורניצקי המנהל נהג לרסס ספריי מול פניו ולאחר מכן אמר לו בבוז: "זה הציקלון-בי שלך, יהודי מסריח".

על פי הדיווח ב"ניו יורק פוסט", השליח נאלץ להסביר לחבר המושבעים מהו גז הציקלון-בי. "הייתי צריך להסביר למושבעים למה שימש הגז בזמן מלחמת העולם השנייה משום שרובם היו מאוד צעירים", סיפר ורצניסקי. "הם לא ידעו כלל במה מדובר. כשהסברתי להם שהנאצים רצחו את היהודים עם הגז הזה בתאי הגזים הם כולם היו מאוד רציניים ושקטים".

פרקליטו של ורצינסקי טען במהלך המשפט כי מנהלים אחרים במסעדה נהגו לגנוב כסף מכוס הטיפים במקום, זרקו עליו מטבעות וקראו לו "יהודי מלוכלך". לדבריו, כשענה למנהלים בהומור ואמר להם כי התקלח לפני שהגיע לעבודה הם ענו לו: "לא, אתה עדיין מריח כמו יהודי מסריח".

חבר המושבעים הגיע להחלטה כארבע שעות בלבד לאחר ששמעו את מרבית הטיעונים של עובדי המסעדה שהעידו. עורך דינו של ורניצסקי אמר בתום המשפט כי לקוחו עדיין בהלם בעקבות פסק הדין. "הוא היה כל כך שמח שניצח במשפט", אמר הפרקליט, "זהו ניצחון מוסרי עבורו".

תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה