חדשות בארץ

אמנון לוי: החמצנו את הרב עובדיה יוסף

אם לפני שלוש שנים חטף אמנון לוי ביקורות בשל תכנית חיובית על מרן הרב עובדיה יוסף זצ"ל, היום הוא כבר לא לבד. "מה לעשות שאני, שעוקב אחריו 30 שנה, מתרשם שהיה מדובר באדם גדול"

אא

לפני שלוש שנים עיתונאי ערוץ 10 אמנון לוי הביא כתבה חיובית על מרן הרב עובדיה יוסף זצ"ל בפרק הראשון בתכניתו "פנים אמיתיות", וגרר גל של ביקורות מהתקשורת. היום, לעומת זאת, נראה כי התקשורת התחילה, ולו במקצת, להבין את הטעות שעשתה.  

בראיון ל"וואלה", שואל המראיין את אמנון לוי מה דעתו על כך שיש טוענים כי סיקור מותו של מרן הרב עובדיה יוסף זצ"ל בתקשורת היה מחניף. "עד היום התייחסו אליו באופן קצת מזלזל, ולפתע כשזיהו סביבו כל כך הרבה אהדה ציבורית, הם התייחסו אליו כאל מות גיבור", הסביר המראיין את הטענה.

"תשמע", השיב לוי, "אני חושב שהתקשורת הישראלית כל הזמן החמיצה את הרב עובדיה יוסף. אני עשיתי עליו סרט כבר לפני שלוש שנים עם מה שנאמר היום עליו, ואז תקפו אותי כולם, כולל בוואלה, שזה סרט חנפני. כלומר, מי שחושב טובות על הרב עובדיה יוסף הוא חנפן. מי שמבקר את הרב עובדיה יוסף הוא אוטנטי. למה? אתה יכול להסביר לי את זה?". לוי טען כי הסרט שפרסם לפני שלוש שנים הביא את הדמות שמכירים היום של "הפוסק הלכה מהנועזים בדורות האחרונים. מקל בצורה דרמטית. האיש שהביא את הקראים ליהדות, את האתיופים ליהדות, ששחרר את כל עגונות מלחמת יום הכיפורים".

לוי הסביר כי "אנחנו, התקשורת, זלזלנו בו שלא בצדק, הקלנו בו שלא בצדק",  וכי במשך השנים נטפלה התקשורת לאמירות שונות, והתעלמה לחלוטין מגדלותו של מרן הרב עובדיה יוסף, הן בפסיקה ההלכתית והן בפועלו החברתי.

לוי נזכר בתכנית הראשונה של "פנים אמיתיות" שבו הביא כתבה חיובית על דמותו של מרן הרב עובדיה יוסף זצ"ל וחטף מכל עבר בתקשורת. "שחטו אותי", משחזר לוי למראיין, "כולל אצלך באתר, כולל בידיעות אחרונות שמביא עכשיו דברים דומים למה שאני הבאתי בעבר. איך אני מעז להביא דמות חיובית של הרב עובדיה יוסף. מה לעשות שאני, שמכיר אותו, שעוקב אחריו 30 שנה מתרשם שהיה מדובר באדם גדול".

בנוגע להלוויית המיליון, אומר אמנון לוי כי היה כאן מפגן מחאה של "ישראל השנייה", שלמרות כל מה שנאמר בתקשורת כל השנים "יש ישראל שלא שמה עלינו, וטוב שלא שמה עלינו".  

תגיות:הרב עובדיה יוסף

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה