כתבות מגזין

פגישתם האחרונה של מרן ופואד - "שום מנהיג בישראל לא זכה לזה"

מעט אחרי פטירת מרן, חשף בנימין אליעזר ז"ל, שהלך לעולמו אתמול בגיל 80, את הקשר החם והאישי עם מרן זצ"ל. ומה אירע בפגישתם האחרונה?

אא

מעט אחרי פטירת מרן הרב עובדיה יוסף זצוק"ל, נערך בערוץ הידברות משדר מיוחד, שבמהלכו אישי ציבור חשפו את הקשר האישי שלהם ואת זכרונותיהם במחיצתו של מרן זצ"ל. אולם נראה כי הגילויים המרגשים ביותר, נשמעו מפיו של ח"כ אליעזר (פואד) בן אליעזר ז"ל, שהלך לעולמו אתמול (ראשון). "קודם כל, ממרן קיבלתי אלפי סטירות לחי", התבדח פואד בחמימות, בתשובה למראיין, הרב משה בן לולו. "אני אהבתי אותו, מאוד אהבתי אותו. אהבתי גם את הייחודיות שלו. כולם מדברים היום על היותו מנהיג מפלגה. הפוליטיקה היתה רחוקה ממנו. כל מה שעניין אותו זה היהדות. כל מה שעניין אותו זה תורת ישראל. ואני זוכר את זה משהייתי שר הבינוי והשיכון – על מה הוא דיבר איתי? הוא דיבר איתי על בתי כנסת, על מקוואות ועל קורת גג. וזה העסיק אותו כל הזמן".

 

"שום מנהיג בישראל לא זכה לזה"

"אגב, עוד טעות אחת" [שנוהגים לייחס למרן], הוסיף פואד, "הוא לא הבדיל בין יהודי זה ויהודי אחר, בין חילוני ללא חילוני, בין חרדי ללא חרדי, עניין אותו היהדות, היהדות, היהדות... אני זכיתי לזכות גדולה. 30 שנה אני במחיצתו. ואני אעיז לומר שאין מצב כזה שהרב פנה אלי ואמרתי לו לא. כי אני ידעתי שהוא עושה את הדבר הזה מאהבת ישראל, ובגלל שהוא דואג לעם ישראל ולאברכים. ולכן עשיתי כמעט את כל מה שהוא ביקש ממני".

הרב בן לולו ביקש מפואד "משהו קטן, בין פואד למרן, אולי הפגישה האחרונה". פואד: "בפגישה האחרונה הודה לי על כך שסייעתי בידיו לשכנע אנשים להצביע עבור הרב הראשי לבנו שזכה. ואני יודע שמיד כשבנו זכה, הוא אמר תנו לי את פואד בטלפון, והוא הודה לי והודה לי ואמר 'תביאו לי אותו לפה'. באתי, הרב חיבק אותי, נישק אותי, ואמר לי 'שמע, אנחנו חייבים לך חוב עולם'. ואני שמחתי לראותו אותו, כי ידעתי שהוא קצת חולה. וראיתי את הברק בעיניים שלו, וראיתי את שמחת החיים. בשבילי, זה היה הכל"

לשאלה, האם התקשורת נטתה להיתפס להתבטאויות שונות של מרן, ולפספס את אישיותו, ולהציג אותו מזווית לא נכונה, השיב פואד: "מרן האמיתי הוא אדם אמיץ. לא פחד מאף אחד. כשאתה מסתכל היום על הכרעות הלכתיות שלו, זה לא כל אדם יכול לעשות דבר כזה. למשל הנושא של התרת העגונות, אני הייתי אז בצבא, הייתי תת אלוף בצבא וידעתי את הכאב שעבר על העגונות. הוא שחרר את כל העגונות אחרי מלחמת יום הכיפורים, אני הייתי שם. לא רק זה, תראה את ההכשר שנתן ליהדות אתיופיה. אבל אתה יודע מה? לשאלה שלך תהיה תשובה אחת ויחידה: 850 אלף איש ליוו אותו בדרכו האחרונה. שום מנהיג בישראל לא זכה לזה".

תגיות:פואדבנימין בן אליעזרהרב עובדיה יוסף

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה