חדשות בארץ

"פסיקותיו האירו את הדרך לדור שלם"

ראש הממשלה בנימין נתניהו, הרב הראשי לישראל דוד לאו, יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין, השר יאיר לפיד ואנשי ציבור נוספים, הביעו את צערם ותנחומיהם בעקבות פטירת מרן הרב עובדיה יוסף

אא
זרם של תגובות זורם בשעות האחרונות מצד אנשים ציבור בישראל, בעקבות פטירתו של מרן הרב עובדיה יוסף בגיל 93.
הרב דוד לאו, הרב הראשי לישראל, אמר עם היוודע דבר לכתו: "ידענו את הלב הטוב שלו, את אהבת התורה שלו, את אהבת הרעים שלו. הוא היה אבא אכפתי לעם ישראל. איבדנו אבדה ענקית".
ראש הממשלה, בנימין נתניהו, הביע צער עמוק על פטירתו של הרב עובדיה יוסף ומסר בהודעה מיוחדת שהוציא: "שמעתי ביגון כבד על לכתו של הרב הראשון לציון, הרב עובדיה יוסף, מגדולי הפוסקים בדורנו. הרב עובדיה היה ענק בתורה ובהלכה ומורה דרך לרבבות. הוא פעל רבות להאדרת המורשת הישראלית, ופסיקותיו התחשבו בתמורות הזמן ובמציאות החיים המתחדשת במדינת ישראל. אני שולח את תנחומיי למשפחתו, לתלמידיו ולמוקירי דרכו הרבים".
יושב ראש הכנסת לשעבר, ח"כ רובי ריבלין (ליכוד) אמר בהודעה מיוחדת שהוציא: "הלך מאתנו פוסק ומנהיג דגול לעם ישראל, שהוראותיו ופסיקותיו השפיעו על דמותה של החברה הישראלית. גדולתו הייתה בהיותו מוביל ולא מובל. הרב יוסף היה מנהיג קרוב לעמו ומדבר בלשונו, שמעולם לא הסתגר מאחורי עוצמתו התורנית וגדולתו הרבה, ולא שמר על מרחק מהעם וממצוקותיו וצרכיו. פסיקתו היתה פסיקה מנהיגותית, מלומדת ומעמיקה, שלא חששה מחדשנות ולא חששה להתמודד עם האתגרים המשתנים של החברה הישראלית. כך עשה בעניין יהדות אתיופיה וכך במצוקת העגונות. הוא הגשים את חזונו של מנחם בגין לחבר את ישראל השניה למעגלי ההשפעה והשותפות בחייה של מדינת ישראל".
יו"ר מפלגת קדימה, ח"כ שאול מופז, אמר כי מדובר באבדה גדולה לעולם היהודי. "הוא היה אישיות תורנית חשובה, ולכתו מותירה חלל גדול. לבקיאותו בעולם התורה וההלכה לא היו מתחרים. זכורה בין היתר אמירתו לפיה פיקוח נפש מתיר החזרת שטחים. צר לי על לכתו, תנחומיי למשפחתו", אמר.
שר החינוך, שי פירון, הביע צער עמוק על פטירת מרן: "יחד עם מאות אלפי חסידיו, אני מבכה היום את פטירתו של הרב עובדיה יוסף. הרב היה יחיד בדורו בגאונות, בפסיקה ובהנהגת הציבור. הרב הותיר חותם בל יימחה על ההיסטוריה של עם ישראל. מורשתו ההלכתית תמשיך ללוות את עם ישראל עוד שנים רבות".
יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין: "הרב עובדיה יוסף היה מנהיג דגול, יחיד בדורו ונערץ על ידי רבבות עמך בית ישראל. הוא עמד תמיד לימין החלש והנרדף ופסיקותיו האירו את הדרך לדור שלם, והרימו את קרנה של יהדות ספרד".
שר הבינוי והשיכון, אורי אריאל (הבית היהודי), מסר: "ציון במר תבכה וירושלים תיתן קולה. הרב עובדיה יוסף היה גדול הפוסקים ומורה ההוראה בדורנו שהקדיש חייו למען תורת ישראל ועם ישראל. עם ישראל כולו מבכה את לכתו של מרן גדול. זוהי שריפה לכל בית ישראל והסתלקותו היא חור עצום שנפער בלב האומה".
יו"ר האופוזיציה, שלי יחימוביץ´, אמרה כי עלינו לזכור שהרב עובדיה יוסף "היה מנהיג רוחני ענקי, גדול בתורה, ובעל יכולת נדירה ללכד סביבו ציבורים נרחבים בחברה הישראלית".
יו״ר הבית היהודי, השר נפתלי בנט, מסר: ״הציבור הדתי לאומי ועם ישראל כולו מתעטף ביגון על לכתו של הראשון לציון הרב עובדיה יוסף, שכיהן כרבה של תל אביב והרב הראשי לישראל וסלל נתיבות ברגישות ובתבונה בין אדם לחברו ובין ישראל לאביהם שבשמים. הרב היה מגדולי מנהיגי הרוח של עמנו בדור האחרון, היה סמל לרגישות הלכתית, זכה להנגיש את ההלכה להמונים והנהיג במשך קרוב לשבעים שנה את עם ישראל. אני שולח תנחומי למשפחה ומקווה לימים טובים יותר לעם ישראל".
גם יו"ר יש עתיד, יאיר לפיד, הוציא הודעה על מותו של המרן הרב עובדיה יוסף. "הרב יוסף היה ממעצבי הרבנות הראשית בישראל ואחד מגדולי פוסקי ההלכה. הסתלקותו מותירה חלל גדול בעולם התורה. יהי זכרו ברוך".
תגיות:הרב עובדיה יוסף

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה