כתבות מגזין

עזבנו לאוסטרליה. להתחתן או להתחזק תחילה?

כשהתגייסתי לצבא איבדתי כל קשר ליהדות, עד שירדתי עם חברה לאוסטרליה. אלא שדווקא שם התחלנו למצוא את הדרך חזרה. האם כדאי להתחתן ולהתחזק יחד, או קודם כל להתחזק. ובאיזה קצב כדאי להתחזק? (שו"ת)

אא

שלום, ראשית ברצוני להביע את הכרת הטוב שלי אליכם. בלי ערוץ הדברות והאפליקציה לאייפון, לא יכולנו לשמור על שום קשר לשורשינו וליהדות משום שאנו נמצאים בחווה בודדת באוסטרליה. השאלה שלנו די מורכבת: שמי אייל. אספר בקצרה שגדלתי במשפחה שומרת מסורת אך לא שמרתי תורה ומצוות כלל. בגיל 16 התחזקתי באמונה ונכנסתי לישיבה לבעלי תשובה בירושלים מהר מאוד, עד שעזבתי בגיל 18 והתגייסתי לצבא. מאז איבדתי כל קשר ליהדות (למרות שבישיבה הייתי מתמיד ושקדן והייתי בטוח שלעולם לא יאבדו ממני האמונה ושמירת המצוות). אני די בטוח שזה קרה משום שקפצתי מכלום להכל מהר מאד. כרגע אני ובת זוגתי באוסטרליה והחוויות שאנו עוברים והתבוננות על הבריאה ועל אופי בני עמינו כנגד הגויים, מעוררות שאלות רבות שהתשובה שלהן היא אחת - אמיתות הבורא ותורתו הקדושה. לחברה שלי אין שום רקע דתי והשאלה שלנו היא כללית. איך נחזור בתשובה שלמה ואמיתית ביחד? מה הצעדים (להתחתן ולהתחזק במצוות משם או שמא להתחזק ואז להתחתן?) באיזה קצב להתחיל את עבודת ה׳ בלי שנאבד את המטרה ואת הדרך? חשוב לי לציין שאין לנו שום עניין ב״חצי משרה״ בעבודת ה׳ אנחנו רוצים שזה יהיה שלם ואמיתי אך מפחדים שאולי הפזיזות היא יצר הרע שלנו. תודה מראש על זמנכם. אתם משמשים לנו לרב ומורה דרך בארץ רחוקה.

שלום וברכה,

סיפורך מרגש ומחמיא לנו מאד.

אין ספק, שעליכם להתקדם צעד אחר צעד, ולא בקפיצות גדולות, כמו שאומרים "לאט אבל בטוח". כבר עכשיו עליכם לקבל על עצמכם שמירת תורה ומצוות במלואה בסוף הדרך, כפי שציינת בשאלתך, אבל בפועל תשמרו תורה ומצוות בשלבים. וכתב רבינו יונה בשערי תשובה, שבצורה כזאת של תשובה, כבר מעכשיו נחשב לך ששמרת תורה ומצוות במלואן.

קודם כל יש להתחיל בשמירת שבת, כשרות המאכלים, טהרת המשפחה. צום כיפור, הימנעות מאכילת חמץ בפסח (אם גם החבילה הזאת קשה לכם לשלב ראשון, תשמרו את הדברים בשלבים, ותוסיפו עוד ועוד). כשאתם רואים שכבר אתם חזקים בזה, ואתם בטוחים בכך, תעלו שלב: תפילה, תפילין, ברכות, וכו´ וכו´. 

לעניות דעתי, כדאי לכם (אתה וחברתך) להתחיל להתחזק יחד, ולאחר מספר חודשים שאתם רואים שההתחזקות שלכם שווה, ואין הבדלים גדולים ביניכם בענייני הדת - תתחתנו.

בהצלחה רבה,
מנשה בן פורת

תגיות:אוסטרליהחתונההתחזקותחזרה בתשובה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה