בריאות ותזונה

ארטיק בטעם סברס

הסברס, או בשמו העברי "צבר", מועיל להפחתת הכולסטרול, ועשיר במגנזיום. רגע מה זה מגנזיום? כל מה שרציתם לדעת על הסברס

אא

מי מאיתנו לא מכיר את הסברס? הסברס, או בשמו העברי 'צבר', הוא פרי קיצי חמצמץ-מתוק, טעים ומומלץ מאוד לאכילה יום יומית כיון שהוא פרי אורגני הגדל ללא ריסוסים ודישונים כימיים. אולם, הגרעינים הרבים שבו עלולים לגרום לסתימת מעיים וכן לעצירות, ועל כן אין רצוי להרבות באכילתו כפי שהוא. אולם, ניתן להכין ממנו מיץ ואז אפשר לשתות ממנו בחופשיות. מיץ יש להכין באמצעות טחינת הפרי במערבל מזון. את המיץ שנוצר יש להעביר דרך מסננת כדי לסנן את הגרעינים. את המיץ ניתן גם לצקת לכוסיות, להקפיא ולקבל קרטיב טעים, מרענן, בריא וזול. ניתן אף לערבב את מיץ הצבר עם מיץ תפוחים או ענבים ואף זה טעים מאוד.

מעבר לטעמו הערב יש לסברס יתרונות ומרכיבים חיוניים רבים ואציין כמה מהם.

מגנזיום – הפרי עשיר במגנזיום החיוני לשרירים ומכאן שמסייע להתכווצויות שרירים, ללחץ דם, לעצירות, תפקוד שריר הלב ועוד.

נוגדי חמצון - הפרי מכיל נוגדי חמצון (חמצון – תהליך של התפתחות רעלים) רבים וחזקים מאוד. בכך הוא מעכב חמצון הכולסטרול הרע (כולסטרול השוקע בדפנות כלי הדם ומביא בהדרגה, אם לא יטופל, לסתימתם ולהתקפי לב).

ויטמין C – הפרי מכיל כמות גבוהה של ויטמין C.

סוכר – על אף שהפרי מתוק הוכח שיש לו תכונות היפוגליקמיות, כלומר, בכוחו לאזן את רמת הסוכר בדם ובכך הוא מהווה בשורה טובה לסוכרתיים. אם כי, בכל מקרה רצוי שסוכרתיים יתייעצו על כך עם מטפל, וכן בכל מקרה, כמו תמיד, רצוי שיבדקו את מצב הסוכר בדם לאחר אכילת הצבר.

כולסטרול – מכיל כמות גבוהה של סיבים תזונתיים ובשל כך מסייע להורדת רמות הכולסטרול העודף בדם וזאת ע"י כך שסופח את הכולסטרול ומוציאו אל מחוץ לגוף.

תגיות:סברס

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה