חרדים

החינוך היהודי

נצח ישראל לא ישקר. נמשיך לעמוד בעוז ובגאון, אחר דרך האמונה, המלווה את העם היהודי כבר אלפי שנים

אא
"אני ממש לא מבין אותם" סח לי השבוע יהודי יקר, הם אנשים מתורבתים, נורמטיבים נושאים במשרות ציבוריות כאלו ואחרים ומדברים ממש בצורה המופרכת מיסודה, השיחה התנהלה לנוכח גל ההסתה על הציבור החרדי ע"י התקשורת, עיתונאים ואנשי ציבור, והשאלה הנשאלת מה באמת הם חושבים, מה באמת כ"כ מפריע להם בציבור החרדי?
במדינת ישראל של שנות האלפיים פועלים שתי מערכות חינוך שונות לחלוטין, החינוך הכללי והחינוך התורני, בעוד הראשון לא מלמד כלום חוץ מלימודי חול, חשבון, אנגלית, גאוגרפיה, הנדסה ומולדת, כן, "מלמדים" אכן זה מה שהמורים "מנסים" לעשות, להעביר את החומר לכיתה רועשת וגועשת תוך כדי בדיחות, אלימות פיזית ומילולית בין חברים ולעיתים קרובות אף למורים עצמם.
בעיתון מעריב בשנת 98´ התפרסם מחקר שנערך בין 600 כיתות ח´ בחינוך הממלכתי, עלה נתון מדאיג, לפיו, מורה מצליח ללמד רק 14 דקות מתוך שיעור של 45 דק´, בהם הוא מנסה להשליט שקט בכיתה, כמו "לא לדבר" "שב"  "אל תצעק  "אני יוציא אותך החוצה" וכד´, אבל בכ"ז הם עומדים ומלמדים מנסים להעביר חומר, מה הם יודעים? מה קולטים התלמידים? לזה אין צורך להשיב, מספיק שתבחנו את הסקרים המתפרסמים מעת לעת ומשקפים את מצב רמת וידיעת התלמידים בישראל , ביחס לשאר מדינות, הם עומדים על אחוזים נמוכים ביותר והמדובר הוא בלימודים, עוד לא נגענו בתרבות, התנהגות, בפשע, אלימות, וכל יום גרוע מחבירו, והדברים ידועים ומפורסמים ואין כאן המקום לפרטם.
אם כן מי בדיוק הבורים וחלאת החברה הישראלית??? אלו שלא עושים כלום בבית הספר חוץ מלהתלוצץ על כולם, ובמקרה הגרוע אף לשלוף אולרים, וסכינים מול אלו המפריעים בדרכם???
או...
אותם הילדים המתחנכים במערכת חינוך תורני, המבוססת על פי תורת ישראל מזה אלפי שנים, אותה תורה הניתנה לפני 3000 שנה במעמד הר סיני, היא המנחה אותנו גם היום!
אותם ילדי חמד הצועדים בדרך ארץ אל תלמודי התורה, לבושים בצורה מסודרת וסולידית,{אצל הבנות זו תלבושת אחידה.} ללא פלאפונים רועשים, תספורות משונות, וריחות חריפים שנודפים מהם.
בתוככי התלמודי תורה מקשיבים בשקיקה לדברי הרב המלמדם תורה, ערכים, דרך ארץ, מידות טובות, מבחני התלמידים מעידים על השקעתם המרובה במרבית מהתת"ים ברוב הכיתות, יש מגמות של לימוד משניות וגמרות בע"פ, יכולים אתם למצוא ילדים שטרם מלאו להם  עשר שנים משננים בהפסקות את החומר הדרוש, הידע הרב אותו רוכשים בתתי"ם ובישיבות הקדושות, אין לו אח ורע במערכות חינוך אחרות, בפרט לא כאן, בישראל "המתקדמת".
לאחר מלחמת העולם השניה נערך מחקר מעניין שארך קרוב ל-12 שנה, המחקר כלל עשרות בני נוער בין הגילים 12-24  יתומים, מארה"ב ואירופה, רובם שרידים מהמלחמה הקשה,
חילקו אותם לשני קבוצות בראשם מיטב אנשי החינוך, בעוד הקבוצה  הראשונה התחנכה בחינוך ליברלי ומתירני, ללא גבולות והגבלות, ללא גדרים וסיגים, הקבוצה השניה חונכה בחינוך שמרני וקפדני, עם כללי משמעת נוקשים, תוך מתן זכיות והיתרים, במסגרות ובתנאים שקבעו לאותם חניכים,
מסקנות המעקב הדהימו את החוקרים, התברר שההצלחה החינוכית אצל הנערים שקיבלו חינוך סמכותי, 
היתה פי שמונה!!!
מאשר אלו שהוענק להם חינוך מתירני וליברלי , וההצלחה בלטה בכל תחום אפשרי שנבדק, כל פרמטר שניתן לבדיקה הוכיח חד משמעית, שהחינוך הליברלי הינו תשתית המצמיחה הרס אישי וחינוכי, חוסר ביטחון עצמי וחברתי, עצבנות והפרעות נפשיות, פחדים פי 2.8 אצל המתירנים, עברינות  פי 2.1 .
ולאידך גיסא הצלחה אישית בתחום האקדמאי, בעסקים, וכד´ פי שנים אצל  השמרנים, האיזון הנפשי, המוסריות, כולל הצלחה אישית וכלכלית, כולם נפלו בחלקם של אלו שקיבלו חינוך סמכותי "מיושן" ובפער ניכר.
המסקנה המתבקשת, שהמשמעת נדרשת לא רק ככורח חינוכי, אלא כדי לגדל אנשים בוגרים, ומאוזנים בנפשם, בוטחים בעצמם ובכוחותיהם, ומסוגלים להציב לעצמם אתגרים ולעמוד הם.
אותם המדברים סרה נגד הציבור החרדי, זה בגלל שהם יודעים היטב היטב את האמת, הם מביטים סביבם ורואים את ההבדלים הכל כך ברורים, בין הנוער הזה לנוער ההוא, ועל כך ליבם מתמלא קנאה, המובילה לשנאה עיוורת ויצירת מסע הסתה, גיבובי מילים מטופשים חסרי משמעות, וכבר ידוע לכולנו שההתגוננות הטובה היא ההתקפה!
נצח ישראל לא ישקר נמשיך לעמוד בעוז ובגאון, אחר דרך האמונה, המלווה את העם היהודי כבר אלפי שנים.
תגיות:חרדיםחינוך

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה