לאישה

פנינה רוזנבלום: "פותחת כל בוקר בתהלים"

תשובת הסלבס: האחת אומרת תהלים כל בוקר ומדליקה נרות שבת, והשנייה שומעת שיעורי תורה תוך כדי בישול ואומרת שהיהדות נותנת לה כלים לחיים. הספקתם לנחש? בואו לשמוע מה חדש אצל פנינה רוזנבלום ועדן הראל

  • ד' כסלו התשע"ד
אא

בשנים האחרונות הולכת וגוברת מגמה של התקרבות ליהדות בקרב הסלבס. קבלו את עדן הראל ופנינה רוזנבלום, כפי שנחשפו בתקשורת לאחרונה, בנוגע להתקרבותן לתורה ומצוות.

פנינה רוזנבלום: תהלים בכל בוקר, נרות שבת

פנינה רוזנבלום אמנם לא הפכה עדיין לאישה דתייה, אבל עושה רושם שהיא משתדלת לשמור תדיר על קשר עם המסורת היהודית. כך למשל, באחד הראיונות שנערכו עמה, התבטאה רוזנבלום בעניין ´נשות הכותל´ שאינה מבינה "מי הן, מה הן רוצות, להפוך את הדת והיהדות? שכל אחד יתפלל במקום שהדת מחליטה".וד תמהה רוזנבלום: בשביל מה צריך טלית ולרקוד עם ספר תורה? אבל אני לא שופטת, שיעשו מה שהן רוצות. כשהייתי חברת כנסת עניין אותי לשנות את העולם. עכשיו כבר לא".

בעניין התפילה אמרה רוזנבלום: כי היא איננה מתפללת, אבל בכל בוקר קוראת פרקי תהילים. "מאמינה שהכל מלמעלה, אמרה רוזנבלום. "כל מה שכתוב לי כך קורה בסוף. הפסוקים נותנים לי כוח לעמוד על הרגליים במשך היום ולא להתייאש". עוד סיפרה רוזנבלום כי לפני כמה שנים היא הדליקה נרות חנוכה עם אנשי חב"ד. "אני תורמת להם ומאמינה בשמחה שלהם. אני גם מדליקה נרות שבת בכל שישי."

עדן הראל: "טהרת משפחה - הסוד לזוגיות"

זה כבר לא סוד שעדן הראל ובעלה עודד מנשה, מנהלים כבר לא מעט שנים דואט מתמשך עם היהדות, בו הם הולכים ומעמיקים במסגרת החיפוש שלהם אחר אמת.

כך למשל, כבר שנים היא ועודד לומדים עם הרב יובל הכהן אשרוב ועם הרב אריק נווה. באחד הראיונות האחרונים שנערכו עמה בבית קפה, בו הזמינה הראל סלט וכמובן - לא שכחה לברך עליו. במהלך הראיון, סיפרה הראל על התענוג שבלהיות מקורב ליהדות

"ביהדות אני מוצאת כלים לחיים, לזוגיות, להכל", סיפרה הראל. "יש באינטרנט שיעורים לנשים – ´אשירה, נשיות יהודית´, אז אני יכולה פתאום לבשל במטבח ולשים שיעור ברקע, נגיד".

עד העידה על עצמה כי היא אדם רוחני. "גם כשהייתי נזירה בודהיסטית טיבטית בהודו, זה מה שחיפשתי. כלים לחיים", סיפרה. "אני לא יכולה לחיות רק בלבל של החומר, נראה לי הזוי".

כשנשאלה עדן לעניין טהרת המשפחה השיבה בלי להסס: "לגמרי. זה הסוד לזוגיות. אני שומרת נידה מהיום הראשון, תמיד שמרתי. גם זה, וגם לנגן כל הזמן בראש איך לעשות לו טוב. כי אנחנו נורא נופלים למקום של האגו, במיוחד אצלנו, את יודעת, שני כוכבים בבית".

תגיות:התחזקותסלבס

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה