פעילות הידברות

הסנגור הטוב בעולם

ערוץ יהדות ראשון מסוגו, אתר אינטרנט מצליח, מגזינים ועלון, אתר שידוכים, סדנאות, סופי שבוע רוחניים, חוגי בית וכנסי ענק בעולם - כל אלו הם רק חלק מהפעילות הענפה של הידברות. רגע לפני יום הדין, הידברות פותחת את הספרים, עורכת מאזן ומסכמת שנה. כשותפים מלאים - מגיעה לכם הצצה

אא

זה קרה לפני למעלה מ-25 שנה. אחד מחשובי האברכים, אשר למד בישיבת "פורת יוסף", גילה את הנתק הקיים בין הציבור החילוני לבין היהדות, ואת הצימאון להדרכה מעשית בנושאים קריטיים, כגון: זוגיות וחיי משפחה, חינוך ילדים ופיתוח האישיות. הוא החליט להשתמש בכח הנעימות וההסברה שניחן בו, על מנת לקרב ולגשר על הפערים, והתחיל בכתיבת חוברות הסברה שחולקו לכל מתעניין, ללא תמורה.

לימים הפך אותו אברך צעיר לרב בישראל. הרצאה גררה הרצאה, חוג בית רדף חוג בית, הצמא הלך וגבר והביקוש להרצאותיו עלה. באותם ימים, עמדו לו, לאותו רב, רק נחישותו העזה להביא את דבר ה´ לעולם, אומץ לב, והרבה מאד סייעתא דשמיא. עם אמצעים דלים מאד, ומסירות גדולה של מספר עובדים בודדים, הוא הקים וייסד ארגון עולמי לקירוב לבבות, שמטרתו להפיץ את דבר ה´ בעולם בדרכי נועם.

כדי לקדם את הפרויקט, נפגש אותו רב עם הרב אייזיק פריד, עסקן פעיל בעולם הקירוב, וזה מצדו העביר את פרטי התוכנית לכ"ק מרן האדמו"ר מבעלזא שליט"א. האדמו"ר התרשם מאד וירד לנבכי הפרויקט, וביקש מהרב אייזיק פריד ומהרב ישעיה וינד, להיכנס לעובי הקורה (מאז האדמו"ר מלווה מקרוב את הפרויקט, יחד עם שאר גדולי ישראל).

כיום אין כמעט יהודי שלא שמע על הרב זמיר כהן ועל ארגון הידברות – ארגון שהפך למפעל רוחני של זיכוי הרבים, קירוב רחוקים וקידוש ה´, שאין לו אח ורע בכל העולם כולו.

עד לאן מגיעים זרועותיה של הידברות, ומה כוללת פעילותה?

ממספר חוברות וקלטות, שחולקו לכל דורש, נבנה אתר אינטרנט, שהגיש עשרות הרצאות ומאמרים בנושאים שונים ביהדות, הוקם מגזין כרומו מושבח, ובהמשך אף התגשם חלום גדול – שידורי יהדות בטלוויזיה.

עד לשנת 2008 שידרה הידברות יהדות בערוץ המקומי בלבד, וסחפה אחריה אלפי צופים, אשר חיפשו בנרות את הדרך להגיע לאותו רב אנונימי, שהצליח להשאיר את עיניהם פקוחות בשעות הלילה המאוחרות. הם עקבו בדריכות אחר כנס או הרצאה שהתפרסמו בעיר, והמתינו בקוצר רוח לשידור נוסף בטלוויזיה.

אולם, באותה שנה חל מפנה, והידברות קיבלה זיכיון לשדר בכבלים באפיק 97 ב-YES וזמן קצר לאחר מכן גם ב-HOT. בכך הפך ערוץ הידברות, בזמן קצר, ללהיט יהודי-רוחני חדש, אשר תפס תאוצה אדירה ומסחררת, ונכנס לכל בית בישראל באמצעות לחיצת כפתור.

מעבר להרצאות בנושאים המרתקים והמגוונים, החלו לצוץ תוכניות אולפן ושטח, אשר כללו גם הם את מיטב התכנים היהודיים שכעת מוגשים באמצעות השלט, לכל מבקש, וללא תשלום.

מאז, הפיקה הידברות אלפי תוכניות, ביניהן סדרות לילדים, ותוכניות לנוער ולמבוגרים. המפגש בין חכמת היהדות מלפני אלפי שנים, עם שיא הטכנולוגיה באולפני הערוץ, אשר הגיעו לכל בית בישראל, הולידו משהו חדש, מרתק וסוחף, שלא היה מעולם. לא טלנובלות ריקניות, כי אם תוכניות הרוויות בתוכן ובמשמעות רוחנית, בשילוב אומנים מן השורה הראשונה. לא פרסומות על מאכלי ים שונים, כי אם תוכניות בישול על טהרת הכשרות היהודית. כמו גם, תוכניות על חינוך ילדים על פי הגישה הנבונה של חכמת ישראל ובפרט על פי חכמת חז"ל בפרקי אבות, ותוכניות אודות פרשת השבוע ואקטואליה, כדוגמת "עונג שבת", המונחת על ידי השחקן נתי רביץ.

נגלה, שממש בעת כתיבת שורות אלו, נמצאות "על האש" תוכניות ייחודיות נוספות, כדוגמת רצועת "סיפורי אי שם", המיועדת לילדים. כמו כן, תוכנית על תמונות מחיי משפחה, בהנחייתו של השחקן והמנחה עודד מנשה ביחד עם הרב שמחה כהן, ועוד מספר ´מטעמים´, אבל נשאיר קצת מקום להפתעות...

מה עוד?

• הידברות מחזיקה באתר אינטרנט מצליח בעל תכני הווידאו הגדול בעולם, ומביאה מאות אלפי גולשים לצפייה בתכנים אלו.

• לפני יותר משנה הקימה הידברות אתר שידוכים בשם "שבע ברכות", על מנת לאפשר לשומרי מצוות למצוא את זיווגם בצורה הכשרה ביותר הקיימת באינטרנט, ללא כל תמורה כספית. עד כה זכו להשיא למעלה מ-40 זוגות באמצעות האתר.

• הידברות מפיצה את תודעת היהדות בכנסים ברחבי הארץ בכל שבוע, בהיכלי תרבות, מתנסים, אולמות ובתי כנסיות. כמו כן, מקיימת סופי שבוע בטובי המלונות ברחבי הארץ, ומארגנת נסיעות לחו"ל פעם ברבעון.

• מידי שנה מקיים הארגון עצרת ענק המונה מעל 12,000 איש, בהיכל נוקיה או באצטדיון טדי, לאיחוד לבבות וקידוש שם שמיים.

• לרשות הידברות מגזין חודשי אשר קנה מקום של כבוד בבתים רבים, וכן עלוןשבת שבועי בשם "עונג שבת", המכיל 8 עמודי צבע, בהם מדורים מגוונים, המחולק בבתי הכנסת השונים ברחבי הארץ.

• הידברות שולחת ניוזלטר שבועי לדואר האלקטרוני של למעלה מ-60,000 איש מידי יום חמישי, ובו מגוון כתבות, ראיונות, מאגרי שו"ת, קטעי וידיאו מרתקים ועוד.

• לאחרונה חנכה הידברות את מרכז הכנסים "בית הידברות", שנמצא ממש במגרש הבית של הארגון, בו מתקיימים סדנאות וימי עיון, במגוון נושאים, לקהל הרחב.

מה בעתיד?

בימים אלו שוקדים בהידברות על פיתוח אתר חדש לילדים, וכן על פרוייקט ה-IPTV, שמשמעותו פיתוח פלטפורמה טלוויזיונית על גבי האינטרנט, שתאפשר שידורי יהדות כלל עולמיים.

זאת ועוד, הידברות שולחת זרועותיה גם מעבר לים. בעקבות כך קם מיזם חדש, אשר יענה לצורכי יהודים דוברי השפה האנגלית. בכוונת יוזמי הפרויקט לאפשר חוויה של חשיפה לתכני הידברות, גם לכאלו שאינם דוברי עברית, ובכלל כך הרצאות בנושאי יהדות על ידי טובי רבני ארה"ב, והקמת אתר הידברות מקביל בשפה האנגלית.

ומה מאחורי הקלעים...?

עד כאן מה שנראה בפרונט, בקדמת הבמה. מה שפחות נראה לעין הוא הפעילות "השקטה" של הידברות, אשר נעשית מתחת לפני השטח, וכוללת מערך אדיר ומסועף של ייעוץ, הכוונה וטיפול המשך בכל ענייני החיים, לכל הפונה לארגון. לצורך כך הכשיר הארגון עשרות מומחים לנושא הקירוב, אשר מכירים את הבעיות והלבטים של ציבור המתחזקים, ומגישים להם כלים מעשיים להתמודדות.

בנוסף, הידברות עוסקת בחלוקת סלי מזון לקראת ראש השנה וחג הפסח. סלים הכוללים תלושי קניה, על מנת שיוכלו גם מיעוטי היכולת לגשת אל קופות המרכולים ולקנות כאחד האדם, ללא בושה ואי נעימויות.

זאת ועוד, חולשת הידברות על פרויקט מניעת הפלות, אשר עד כה זכה להצלחה רבה. בזכות העשייה הברוכה של המטפלים, ניצלו מאות ילדים ועשרות משפחות מטעות גורלית. מאות ילדים מופנים למסגרות החינוך הנכונות לצרכי הבית, ועונות על צרכי הילד היהודי באשר הוא. אלפי נשים קיבלו הדרכה אודות שמירה על צביון הבית היהודי, מה שנקרא בפי המארגנים "פרויקט הטהרה". נשים שאכן הצליחו בכך, דיווחו על תפנית לטובה בכל ענייני הבית ושדרוג המערכת הזוגית לאין ערוך.

"בחלוף השנה אנו מסכמים שנה של עשייה, שהיא מעל הטבע, ביחס לכוח האדם והתקציב שעומדים לרשות הידברות", אומר ר´ ניר גרמי, סמנכ"ל הארגון, בגילוי לב. "אין לנו ספק, שכל ההצלחה של הידברות היא בזכות שני דברים בלבד: האחד, סייעתא דשמיא אדירה, והשני - השתתפות המוני בית ישראל התומכים בהידברות, אשר בראשה עומד מורנו ורבנו הרב זמיר כהן שליט"א. הרב, אמנם הקברניט, ו"הידברות" היא הספינה, אך לולא השותפים שמתדלקים את הספינה תדיר, לא היה באפשרותנו לצאת אפילו לתחילת הדרך".

ה"גוגל" של עולם הקירוב

"כשאני נפגש עם אנשים וגופים שונים", מספר בהתרגשות הרב חיים גרילק, מנהל מחלקת טיפול המשך, ייעוץ והכוונה בהידברות, "אני מסביר, שכשם שאי אפשר לדמיין את עולם האינטרנט היום בלי גוגל, כך לא ניתן לתאר את עולם הקירוב בלי הידברות. במילים אחרות, הידברות היא ה´גוגל´ של עולם הקירוב. היא מנוע החיפוש הגדול והעוצמתי ביותר היום. כל הארגונים עושים עבודה נפלאה, ואנחנו עובדים איתם בשיתוף פעולה מצוין, אבל למאגר של הידברות - אין תחליף. זה לבד משקף את העוצמה של הארגון הזה".

"לא פעם ההנהלה מתכנסת לישיבות", מספר ר´ גרמי, "בהן מדברים אודות מטרות, הישגים וצרכים. במפגשים הללו עולה שאמנם זכינו לעשות מהפכה יהודית של ממש בעולם, ועם כניסת הערוץ לכל בית מתקיים מעין מעמד הר סיני וירטואלי ערב ערב, אך הדרך עוד ארוכה. יש עוד הרבה מה לשדרג, יש עוד לאן לפרוץ קדימה, ויש עוד פרויקטים נוספים שאנו מבקשים להרים, על מנת להגיע לעוד ועוד יהודים. אם זה להגיע למצב של ערוץ יהודי עולמי, שנמצא כעת בתהליך הקמה, אם בשדרוג איכות הגלישה באתר, אם בפיתוח מיזם "שבע ברכות", אתר השידוכים של הידברות, אם בתרגום ההרצאות והספרים של הרב לשפות שונות, במטרה להגיע גם ליהודים שאינם דוברי עברית, ואם בחיזוק תחומים נוספים, כגון עזרה לנזקקים ושאר ענפי החסד השונים.

בשעה זו, כמו גם ברגעים רבים במהלך הפעילות האינטנסיבית במשך השנה, אנו מעלים לנגד עינינו את התייצבותם הבלתי מעורערת, ואת אהבת ישראל והנתינה הגדולה שיש לשותפים שלנו, בכך שנותנים מעצמם למען עם ישראל. תהי משכורתם שלמה מעם ה´. בלעדיהם לא היינו יכולים להתקדם, וחשוב שידעו מה אנו עושים עם האמון שהפקידו בידינו. במשך כל השנה אנו מביאים בפני שותפי וידידי הארגון סיפורים אישיים, מרגשים ומדהימים, של אנשים שהתחזקו בעקבות המפגש שלהם עם הארגון. כעת אנו מבקשים לעשות סיכום שנה ולתת לנתונים לדבר בעד עצמם", הוא מסיים.

ברגעים אלו ממש, צופים בערוץ הידברות מאות אלפי יהודים ברחבי הארץ והעולם, גולשים באתר הידברות אלפי יהודים, ומתקבלות מאות פניות במוקד הייעוץ וההכוונה. נראה שאין יותר מתאים מזמן זה, של סגירת שנה ופתיחת דף חדש, להביא בפני שותפי וידידי הארגון את הנתונים המרשימים לעשייה של הידברות. בהבדל משאר הגופים  המסחריים והרווחיים, המעלים נתונים מספריים, ותשואות על הכתב - מאחורי המספרים של הידברות עומדים אנשים שהם עולם ומלואו - שחייהם השתפרו, השתנו והתהפכו מהקצה לקצה, בזכות הדלק היקר של השותפים לעשות ולפעול."אנו מברכים מעומקה דליבא באהבה ובהערכה רבה אתכם, שותפי ונאמני הידברות", חותם מנכ"ל הארגון, ר´ דוד תופיק. "נאחל שהסניגוריה הטובה ביותר בעולם, השותפות במאמץ המשותף לקירוב ואחדות, תעמוד לכם ביום הדין לרחמים גדולים, ותזכו לשנה של שפע רוחני וגשמי, וכל משאלות ליבכם יתגשמו לטובה. אסכם ואומר, בשם הרב זמיר כהן ובשמי, שלי ושלנו – שלכם הוא".

תגיות:הידברותערוץ הידברות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה