חדשות בעולם

מדוע חבש הנסיך צ'ארלס כיפה?

לרגל הכתרת הרב הראשי החדש של בריטניה, הרב אפרים מירווס, נערך טקס השבעה מרגש, אשר תוכנן בקפידה במשך חודשים ארוכים. לנסיך צ'ארלס הוכנה כיפה במיוחד עבור האירוע

אא

בחודשים האחרונים עמלו רבות בבריטניה בעבור טקס מרגש שנערך אמש בבית הכנסת סנט ג´ונס ווד בלונדון. הסיבה: הכתרתו של הרב הראשי החדש של בריטניה, הרב אפרים מירווס.

מירווס, 57, עתיד להחליף את קודמו בתפקיד, הרב יונתן זקס, לאחר שזה מילא את תפקידו נאמנה במשך כ-22 שנה, במהלכן הפך לאחד הרבנים והאינטלקטואלים היהודיים המוכרים ומוערכים ביותר בעולם.

בטקס הורשו להשתתף רק כ-1,400 בני אדם, בהם בכירים רבים בממשלת בריטניה. גם יורש העצר, הנסיך צ´ארלס השתתף בהכתרה, כשאי אפשר היה לפספס את הכיפה שנחה על ראשו, ואשר הוכנה במיוחד עבור האירוע. בעיתון היהודי הבריטי, ´הג´ואיש כרוניקל´, אף טרחו לציין כי זו הפעם הראשונה, שבן למשפחת אצולה משתתף באירוע שכזה. ראש ממשלת בריטניה, אשר נבצר ממנו להשתתף בטקס, טרח לברך את הרב וכתב בעמוד הטוויטר שלו: "ברכה חמה לרב הראשי הנכנס, הרב מירוויס, ותודות מיוחדות לרב זקס, על תרומתו יוצאת הדופן לכלל מדינתנו".

לאחר ההכתרה נשא הרב מירווס את נאומו הראשון כרב הראשי של בריטניה, בו ציין כי בכוונתו לבסס את כהונתו על שלושה מרכיבים עיקריים: קידום החינוך היהודי, בניה פיתוח של קהילות יהודיות וכן נקיטת אחריות חברתית, דרך יישומם של פרויקטים חברתיים שונים, כדוגמת פרויקט ´תיקון עולם´. כאשר סיים הרב את דבריו, נעמד הקהל, ובתוכו גם פוליטיקאים ואנשי ציבור רבים שנראו נלהבים ונרגשים, ומחאו לו כפיים.הרב מירווס כיהן לאחרונה כרבה של בית הכנסת פינצ´לי, הממוקם בצפון לונדון. הרב עצמו הוא יליד העיר קייפטאון, וחלק משושלת רבנים ידועה מדרום אפריקה. בעבר שימש במשך קרוב לעשור כרבה של אירלנד. עברו התורני האישי כולל עליה לארץ בשנת 1973, אז למד בישיבות ´כרם יבנה´ ו´הר עציון´ והוסמך לרבנות. בהמשך נישא לואלרי, ולבני הזוג ארבעה ילדים.

תגיות:בריטניההנסיך צ'ארלס

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה