תשובה בהידברות

"דווקא יפה לך כיסוי ראש"

עפרה הלל, בת 62 מנתניה, הייתה תמיד במגמת התחזקות. אך כששני בניה התחתנו עם כלות שהלכו בכיסוי ראש, החליטה שהגיע הזמן להצטרף אליהן. "זה היה הרגע הכי קשה בחיי. להפתעתי אנשי המשרד תמכו בי. במקום להתפלא הם אמרו 'יפה לך ומתאים לך'", היא נזכרת

אא

גדלתי במשפחה מסורתית ואילו בעלי גדל במשפחה לא-דתית. כאשר הכרנו ועלה הרצון להתחתן, התניתי זאת בשמירת הדת כמו כשרות ושבת וטהרת הבית, עד כמה שהכרתי, ובעלי הסכים לכך. לאחר שנולדו ילדינו הגענו למצב שבו לא ידענו איך להמשיך להיות דתיים. הילדים היו חשופים לעולם החילוני והכל היה מבלבל. כאשר הייתי בערך בת 35 נסענו לסמינר "ערכים", שם רכשנו יסודות והתרשמנו שזה הכיוון, אבל היה קשה לנו להשתנות בלבוש מבחינה חיצונית. עדיין לא הצלחתי לשים כיסוי ראש.

לפני כמה שנים עליתי על ערוץ 97 של הידברות. שמעתי הרצאות על כך שהקב"ה ברא את העולם ושולט בכל מקום וכי ישנו עולם הבא ובו שכר ועונש. התוכניות שכנעו אותי שכל מעשיי נזכרים וכי נדרש ממני לתקן את מידותיי ולדבוק בבורא עולם ע"י מצוותיו. התחלתי לעבוד על מידות כמו כעס, קנאה ושנאה, תהליך שמאוד היטיב איתי. לפני כן הייתי קפדנית ולא מתגמשת כל כך. כיום אני יודעת יותר איך להתייחס לאנשים בסלחנות. למדתי המון בנושא זוגיות מהרב אבנר קוואס, שמעתי שיעורים ב"מסילת ישרים" ואת שיעוריו של הרב זמיר כהן שליט"א. ככל שאני יותר מחוברת לערוץ, כך אני מקבלת כוח לדעת שהתורה זאת הדרך.

יום אחד מודיע לי בני, שלמד בישיבת "אור החיים", שמצא בחורה מתאימה וברצונם להתחתן בחתונה נפרדת. זה היה בשבילי הלם, אבל לא הפרעתי לו. כלתי הלכה עם כיסוי ראש. ואף שגם אני ניסיתי לעשות כמוה - לא הצלחתי. כאשר הלכתי לבקר את הנכדים שמתי כיסוי ראש וכשחזרתי הורדתי אותו, ממש כמו במשחק מחבואים.

ואז התחתן בן נוסף וגם אשתו הלכה עם כיסוי ראש. אז חשתי שאני חייבת לשים כיסוי ראש בקביעות. היו לי כיסופים רבים לכך, ובכל זאת היה לי מאוד קשה לעשות זאת. 

קודם חג השבועות לפני ארבע שנים שמעתי הרצאה על הכוח שיש בחג לקבל קבלות. ביקשתי: "ריבונו של עולם, תעזור לי!". ממש בכיתי מול הנרות של ערב החג. אחרי החג ידעתי שהגיע המבחן של חבישת כיסוי ראש. נסעתי לעבודתי (כמנהלת כוח אדם בבית חולים ממשלתי) עם כיסוי ראש, וכל הזמן התלבטתי אם להורידו או להשאירו. נזכרתי בהרצאות של הרב זמיר כהן וכל הרבנים האחרים, על כוח התפילה והתפללתי מעומק הלב.

נכנסתי למשרד עם כיסוי ראש.

זה היה הרגע הכי קשה בחיי. להפתעתי אנשי המשרד תמכו בי. במקום להתפלא הם אמרו "יפה לך" ו"מתאים לך", ורק התעניינו מדוע החלטתי לעשות שינוי.

עד היום אנו מרבים לצפות בערוץ הידברות כמעט באופן בלעדי. אני שומעת הרצאות בכל התחומים: יחסי אנוש, פסיכולוגיה, מוסר ועוד. זה מפתח את האישיות שלי ועושה אותי יותר חזקה באמונה. אני מקבלת את הדברים יותר באמונה ואהבה. לכל יום יש את המטען החיובי שלו. אני גם מעבירה את המסרים הלאה לבנות שעובדות אצלי במשרד. הן ממש מקשיבות ומבקשות לשמוע ממני עוד ועוד פנינים מההרצאות. אחרי יום קשה שאני עוברת, אני פותחת את הערוץ כדי לקבל כוחות נוספים. אני משתדלת לדבר בכל מקום ובכל הזדמנות על הערוץ ומפרסמת אותו לרבים. כיום אני יותר ויותר יודעת לתת תשובות לאנשים על שאלותיהם ומרגישה שאני גם מצליחה לשכנע.איני חייבת לשבת ולצפות במסך. גם כאשר אנימגהצת, בוררת אורז או עושה את יתר פעולות הבית, אני יכולה לשמוע. הזמן עובר מהר יותר, והכל נהיה יותר מעניין ומחכים. 

מעוניינים לספר את סיפור התשובה שלכם? צרו קשר בדוא"ל odedm@neto.net.il

תגיות:תשובה בהידברות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה