חדשות בארץ

הראשון לציון קורא להתחסן: ונשמרתם מאוד לנפשכם

הראשון לציון, הרב יצחק יוסף שליט"א התייחס לנושא חיסון הפוליו, ובקול קורא ביקש מהציבור להיענות לקריאות משרד הבריאות. "מוטלת חובה קדושה ומצוה על כל הורה לחסן את ילדיו", כתב הרב

אא

לאור בהלת הפוליו, שנגיפיו נמצאו לאחרונה מתפשטים לאזורים נוסיפים ברחבי הארץ, הוחלט לאחרונה על חיסון כלל ארצי של כמיליון ילדים, ביניהם גם כאלה המתגוררים בריכוזים חרדיים. אולם כיוון שהתברר שהמודעות של הציבור לנושא עדיין צריכה חיזוק, וכך גם ההיענות לחיסון, החליט הרב הראשון לציון, הרב יצחק יוסף שליט"א לפעול בעניין, ופנה במכתב לכלל אזרחי ישראל, הקובע שהחיסון כנגד הפוליו הוא בבחינת ונשמרתם מאוד לנפשותיכם ולכן ישנה חובה להתחסן כנגד הנגיף.

עוד הוסיף הרב להתייחס לאלה החוששים לחסן את ילדיהם, בשל טענות שנשמעו שלפיהן מי שיתחסן עלול להידבק בנגיף - וציין במכתבו שבדק את הנושא מול מומחים שקבעו שקיימת סכנת נפשות דווקא לילדים שאינם מתחסנים. לא להיפך.

הנוסח המלא של מכתב הגר"י יוסף שליט"א, הקורא להתחסן נגד נגיף הפוליו:

"אל אחינו בית ישראל, היות ושמעתי מאנשי משרד הבריאות כי יש מי שחוששים ליטול את חיסון המונע את מחלת הפוליו, והיות שיש בזה משום ונשמרתם מאוד לנפשותכם וגם ביררנו את העניין עם מומחים, שאמרו לנו שיש בזה חשש גדול וסכנת נפשות ממש.

אשר על כן מוטלת חובה קדושה ומצוה על כל הורה לחסן את ילדיו כנגד מחלת הפוליו, על פי ההוראות המדויקת של משרד הבריאות העושים מלאכת קודש. ושומע לנו ישכון בטח". ויהי רצון שיתקיים בנו מה שנאמר "כל המחלה אשר שמתי במצריים לא אשים עלייך כי אני ה רופאך".

בברכת שנה טובה ושנת בריאות לכל בית ישראל, יצחק יוסף, ראשון לציון הרב הראשי לישראל".

(צילום: יח"צ)

תגיות:הרב יצחק יוסףחיסון הפוליו

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה