מתאגרף עם החברותא: דמיטרי סליטה

הפסקה קלה בקריירת האגרוף המבטיחה, נתנה למתאגרף האמריקאי דמיטרי סליטה הזדמנות להתחבר לשורשיו היהודיים, ובקרוב גם לעלות לארץ. ומה הלאה?

אא

עד לא מזמן היה דימיטרי סליטה, אחד הכוכבים הגדולים ואחד השמות המבטיחים בעולם האגרוף האמריקני. סליטה, המכונה גם ´מגן דוד´ (בשל מגן הדוד המעטר את תלבושתו - Star of David), הוא בעל רקורד של כ-35 ניצחונות, וחלומו הגדול היה להפוך לאלוף העולם.

לאחרונה החליט סליטה לוותר על חלומו ולנטוש את קריירת האגרוף המבטיחה, בשינוי חד, לטובת השקעת זמנו בלימוד התורה. ההחלטה הדרמטית, התקבלה לאחר שסליטה השתתף בשנת 2009 בתחרות אגרוף, בה התמודד מול מתאגרף מוסלמי שהיה אז אלוף אנגליה, והצליח להביס את סליטה כבר בסיבוב הראשון לאחר דקה וחמש עשרה שניות בלבד. סליטה התקשה לקבל אז את ההפסד ועשה הפסקה יזומה וממושכת מעולם האגרוף.

בתוך כך, החל סליטה לפקוד מרכזים של חב"ד ברחבי ארצות הברית, בין היתר כדי לגייס תרומות לבתי הספר שלהם, אולם מסתבר שבתוך כך אף התחזק מבחינה רוחנית והחליף את אהבתו הגדולה לאגרוף - בלימוד הגמרא. מאז ההפסד הוא השתתף בחמישה תחרויות נוספות בלבד, ובסופו של דבר גמלה בלבו ההחלטה לנטוש את עולם האגרוף כליל.

סליטה צפוי לעלות לארץ בקרוב, וכמו שזה נראה - צפוי להישאר, לפחות בצורה חלקית, בעסקי הספורט. לסליטה סיכוי לא מבוטל להצטרף למועדון הספורט של ´מכבי תל אביב´,  ונוסף על כך, הוא מתכנן ללמד ולהפיץ תכנית התעמלות מיוחדת שפיתח, הכוללת גם הגנה עצמית, שאותה הוא מתעתד ללמד אנשים שיגלו בכך עניין, ובין היתר מייעד אותה גם לבחורי ישיבה שיחפצו בכך.

תגיות:דמיטרי סליטהבעלי תשובה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה