לאישה

כשאהיה גדולה

אם יש לך רצון להמשיך לגדול, את צריכה להציב לעצמך מטרות ברורות. אלול הוא בדיוק הזמן לכך

אא

מה את רוצה להיות כשתהיי גדולה?

כילדים וכמתבגרים השאלה הזו מעסיקה בלי-סוף, אך כמבוגרות השאלה כבר לא מטרידה את רובנו. ואולם, אם אנו רוצות להמשיך ולגדול, ולא רק בכמות השנים, עלינו לשאול את עצמנו שוב ושוב: מה אנו רוצות להיות? לאיזו גדלות אנו שואפות?

במרוצת השנה אפשר לשקוע בשֵנָה עמוקה. טרדות היום-יום מונעות מאתנו לתת את הדעת על שינוי כיוון, ולהתעסק בחלומות גדולים. אך חסד עשה עמנו השי"ת. רגע לפני המעבר בין שנה לעוד שנה, קול השופר קורא לנו להתעורר. דפיקה קלה נשמעת על חלונות נפשנו: "מה לך נרדם"?!

"מטרת ימי אלול היא להחליט לאן לכוון את החיים, אדם עושה דברים רבים, ומתעסק בפרטי פרטים, ומעבר לכל אלו הוא צריך לבדוק: לאן אני הולך? מה המטרה שלי? מה אני רוצה להפיק מהחיים שלו בסופו של דבר?" (הרב עדין אבן-ישראל, "אור פני מלך", עמ' 12).

אל לנו להסתפק בקטנות, אלא לשאוף לגדולות. אלול, בראש ובראשונה, הינו זמן להגדלת השאיפות. משמעות כינוי הימים הללו "ימי רצון", אינה מסתכמת בכך שהקב"ה רוצה בנו, אלא יש בה תביעה מאתנו לרצות הרבה יותר מעצמנו ומיחסינו עם הקב"ה: "באלול צריך אדם לכוון את עצמו לדרך העולה בית א-ל, ולהתחיל ללכת בה... האדם צריך לרצות להגיע מעלה מעלה ולחלום חלומות גדולים. יכול להיות שהוא לא יגיע עד סוף הדרך, אבל הוא כבר התחיל ללכת בדרך לשמים... לעומת זאת, אם החלום שלו נשאר למטה בארץ, אז הוא יסתובב בעולם, ולא יתרומם ממנו אף פעם. הנקודה היא, שצריך לרצות באמת להגיע לשמים. העניין טמון ברצון, ועליו צריך לעבוד באלול – לרצות כמה שיותר. ככל שהרצונות גדולים וגבוהים, כך יותר דברים יצליחו" (שם עמ' 13).

זה הזמן להגדיל את החלומות שלנו. בשלב החלומות אין צורך להתחשב במציאות, זהו שלב שני, ואל דאגה – הוא יבוא מעצמו... בימים אלו עלינו להאמין שאנו יכולות להיות הרבה יותר, לעשות הרבה יותר. כולנו יכולות להיות 'גדולות', ועל כולנו החובה להחדיר בכל מי שאנו באות אתו במגע, בין בחינוך ובין בהקשרים אחרים, את הרצון לשאוף לגדלות.

כדוגמה, קחו את הנבואה – "נביא מקרבך מאחיך כמוני יקים לך ה' א-להיך" (שופטים יח, טו). חלמת פעם להיות נביאה? למה לא? נביאות גדולות עמדו להן לישראל, וכך גם לעתיד: "ונבאו בניכם ובנותיכם..." (יואל ג, א). הציפייה לרוח הקודש מתחילה עכשיו. החלומות של היום הם המציאות של מחר. ניתן לעצמנו לחלום, ובגדול.

אני לדודי. לא פחות.

תגיות:שאיפותמטרות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה