ברכות ותפילות

פרשת ויגש - תפילה כהכנה לתפילה

אם יהודי בעת צרה ואינו נענה בתפילתו יש עצה עבורו - שיבקש רק עבור השם יתברך, שבכל צרתם לו צר "ואני תפילתי לך השם" - כשהתפילה שלי היא רק לך השם - על החלק של השם שנמצא עימו בצרתו - אז הוא ממתיק את כל הדינים

אא

"ויגש אליו יהודה ויאמר בי אדוני ידבר נא עבדך דבר באזני אדני ואל יחר אפך בעבדך...".

מפרשים רבנן שהגישה היא לתפילה. כתוב בספרים הקדושים שהתורה באה לגלות כאן את סוד התפילה. ע"י הייסורים הבאים על האדם מודיעים לו שיש לו חטאים, ומבקשים אנו מהשם "אל ייחר אפך בעבדך" - שיהודי מבקש מהשם יתברך "אל תפרע על חטאי ע"י חרון אף".

אם יהודי בעת צרה ואינו נענה בתפילתו יש עצה עבורו - שיבקש רק עבור השם יתברך, שבכל צרתם לו צר "ואני תפילתי לך השם"-כשהתפילה שלי היא רק לך השם-על החלק של השם שנמצא עימו בצרתו-אז הוא ממתיק את כל הדינים.

"ידבר נא עבדך..אהבתי כי ישמע ה את תחנוני כי היטה אוזנו לי"-אנו מבקשים שהשם ית' בעצמו יקבל את תפילותינו והוא בעצמו יקשיב ולא דרך המלאכים והשרפים, שנרגיש שהשם ית' אינו רחוק ואפשר להשיח את המעיק על ליבנו לפני השם.

 

תפילה כהכנה לתפילה... ח.שמילוביץ

למדני השם אלוקי שומע תפילה,

על מהותה של התפילה ומה כוונתה הפנימית,

התפילה היא שמחת הלב בך

כי השכינה עומדת נוכח המתפלל,

ובשעה זו אתה משפיע משמים כוח לקשר ולדבק ליבי בך,

אנא עזור לי ותפנה את כל המחשבות החיצוניות והגשמיות ולפנות ליבי רק לדבקות בך,

תן בי הכוח להפוך כל מחשבה גשמית לדבקות רוחנית בך, כך שלא תהיה שום מחיצה בינינו.

עזור לי לקשור איתך קשר חזק ע"י 4 הדרכים:

1. שאבקש ממך כל צרכיי- וכך אפנים לתוך ליבי שאי אפשר לקבל שום דבר אלא ממך ורק ממך אוושע .

2. שאודה לך על כל דבר אפילו על מה שיש לי בלי שביקשתי ממך (וגם על מה שעדיין אין לי) וע"י ההודיה אוכל להתחבר לאהבתך הגלויה כלפי ולהרגישה דרך עולמי.

3. שאשבח אותך וכך אתחבר להבין את עצמתך ואינסופיותך ועל ידי כך אוכל להאמין שיש לך אינסוף דרכים לגאול אותי ושאתה רב להושיע.

4. שאברך אותך ואשיר לך שהשירה יש לה כוח לחבר ולקשר את ליבי אליך.

אנא ממך עזור לי להגיע אל מטרת התפילה שאקשר ואדבק ליבי אליך בקשר אמיץ וחזק לא רק בשעת התפילה אלא שישאר הקשר לתמיד- ולהמשך היום .

אנא עזור לי להבין ולהפנים שאין מטרת התפילה שאפעל בקשתי,

כי יש לתפילה מטרה נעלה יותר שהיא לגרום לקשר איתך ולכן אתה שולח לנו חסרונות שעל ידם נתחבר אליך ונבקש ממך,

עזור לי להגיע למטרת התפילה - הדבקות בך,

כך שאחשוב עליך אפילו שאתעסק בעניינים גשמיים אהיה דבוקה בך באופן תמידי ובלתי פוסק ואראה השגחתך עלי בכל רגע מחיי.

בזמן תפילתי עזור לי להרגיש את נוכחותך איתי שאני עומדת ממש קרוב אליך בקירבה גדולה ממש כדבר איש אל רעהו והבן אל אביו פנים אל פנים ואתה מביט בי ומקשיב לכל מילה ושוקד על שפתיי ושמח בכל דיבור ודיבור, עזור לי להרגיש ולדעת זאת למרות שגופי ושכלי אינם תופסים זאת בפועל אך אני ממש מולך השם מול מלכו של עולם יוצרו ובוראו, וזהו תענוג הנפלא ביותר מכל תענוגי העולם הזה, אך גם אם איני מרגישה זאת עזור לי להאמין שאני ממש מולך, ולחבר מחשבותיי אליך ולדבר איתך בלשון נוכח, להתחבר התחברות אמיתית ואזכה לדבקות בך בפועל.  אני עומדת פנים בפנים אל מול פניך ואתה אלוקי ישראל,

אתה אלוקיי- אתה תקיף ובעל היכולת ובעל הכוחות כולם-אין שום כוח אחר בעולם מלבד כוחך ולאף אחד אין שום יכולת אחרת לפעול שום דבר בעולם. עזור לי שע"י תפילתי היומית אזכה להפנים לתוך ליבי את הדעת הגדולה הזו הגואלת מכל צער שאין עוד מלבדך והכול ממך והכול גם מרחמיך ואהבתך אליי,ולכן תן בי כוח גדול של אמונה בטובך כך שאקבל כל מה שעובר עלי באהבה, ולכך צריכה אני הכנעה גדולה עזריני להמליך אותך עלי באהבה, ולהידמות לאבות הקדושים אשר לעולם לא התלוננו על ניסיונותיהם ולא התרחקו ממך ע"י הרעב או הצרות אלא קיבלו הכול באהבה מכוח הקשר החזק איתך עד שקראת שימך עליהם אלוקי אברהם אלוקי יצחק ואלוקי יעקב.

עזור לי בכל פעם שאני אומרת "אלוקי" להרגיש ממש קשר בליבי איתך ולחיות באמונה באופן מוחשי בכל הנהגת חיי –לקבל את כל מה שאתה מביא אל חיי באהבה ולהרגיש בעת תפילתי קשר איתך ודביקות אליך שאני ממש עומדת לפני מלכו של עולם פנים בפנים

וכפי מה שארגיש נוכחותך כך אדע שתפילתי תתקבל והיא בדרך הנכונה והרצויה.

אבי פתח ליבי בעת תפילתי להרגיש נוכחותך המרפאה.

לקבלת חומרים נוספים כנסי לאתר "לבחור באור" או פני אל havaor20@gmail.com

תגיות:פרשת ויגשתפילה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה