דמויות ביהדות

דוד המלך - 10 עובדות

לאחר מותם של שאול ובניו, נמשח דוד למלך יהודה. ממנו נמשכת שושלת בית דוד ששלטה בממלכת יהודה במשך כ-400 שנה, עד חורבן בית המקדש הראשון

אא
1. דוד בן ישי הוא השלישי בשושלת ממלכת ישראל המאוחדת, אחרי שאול ואיש בושת. 

2. דוד הוא נין לבעז ורות המואבייה - גרת צדק שעל שמה נקראת המגילה. ישי היה אביו של דוד, ושם אמו לא נזכר במקרא, אך על פי חז"ל שמה היה נצבת בת עדאל. 

3. בהיותו נער, נמשח דוד למלוכה בידי שמואל הנביא. שמואל נשלח בציווי ה אל בית ישי בבית לחם כדי למשוח את אחד מבני ישי. שמואל התרשם מהבן הבכור אליאב, אך ה בחר בדוד.

4. אחרי משיחת דוד, סרה רוחו של שאול המלך, ועבדיו מציעים לו שייקח מנגן בנבל כדי להשקיט את רוחו. לשם כך מציעים לו את דוד, אשר מוצא חן בעיני שאול ולבסוף מתמנה לנושא כליו.

5. בחצרו של שאול, נוצרת חברות חזקה בין דוד ליהונתן, בנו של שאול, והם כורתים ביניהם ברית. יהונתן מעניק לדוד את מדיו, חרבו, קשתו וחגורתו. 

6. לאחר נצחונו של דוד על גלית, והצלחותיו המרשימות בשדה הקרב, מקדם שאול את דוד לתפקיד "שר אלף". אולם שאול מקנא בו קנאת מוות.

7. שאול מבקש תדיר להתנקש בדוד, עד שבאחד המרדפים שלו מראה לו דוד את כנף מעילו, ובכך מוכיח לו שהיה יכול להרוג את שאול בקלות אך נמנע מכך. שאול פורץ בבכי ומצהיר: "צדיק אתה ממני".

8. שאול מבטיח לדוד שלא ינסה להרע לו יותר, ואף יתמוך במלכותו: "ועתה הנה ידעתי כי מלֹך תמלוך, וקמה בידך ממלכת ישראל".

9. לאחר מותם של שאול ובניו, נמשח דוד למלך יהודה. ממנו נמשכת שושלת בית דוד ששלטה בממלכת יהודה במשך כ-400 שנה, עד חורבן בית המקדש הראשון. 

10. דמותו של דוד מסמלת את המלך האידיאולוגי של ישראל: מלך צדיק ועניו, בקיא בתורה ובעל רוח הקודש. על שם ספרו "תהלים" מכונה דוד "נעים זמירות ישראל". מלך המשיח יהיה מזרעו של דוד, ועל כן אנו מתפללים: "הרחמן הוא יקים לנו את סוכת דוד הנופלת".

עוד באותו נושא:

15 עובדות מפעימות עלך דוד המלך כולל סגולה מיוחדת, לחצו כאן.

הרב זמיר כהן - הסוד של דוד המלך. צפו

 

תגיות:שאולדוד המלך

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה