תשובה בהידברות

"חיפשתי לוגיקה, ומצאתי אותה ביהדות"

שיחת תשובה עם דוד דוידוב, בן 24 מצפון הארץ

אא

"התשובה הייתה טמונה בתוכי תמיד, היה צריך רק להוציא אותה אל הפועל. הייתי נהג מרוצים על הכביש, רקדתי ברייקדאנס, והתאמנתי גם באגרוף קלאסי. מצד שני, התעניינתי גם במתמטיקה ובפיזיקה, ונמשכתי אחרי חשיבה לעומק. במהלך של בירור והתעמקות הגעתי לראות את הרצאותיו של הרב זמיר כהן בערוץ הידברות. מצאתי אצלו לוגיקה חזקה. השיעור שלו בנוי בצורה מאוד לוגית. הוא לא קופץ מנושא לנושא ומרובד לרובד. אתה לא חייב להיות במקום ההרצאה כדי לקלוט את מה שהוא אומר. הוא מדבר בצורה מאוד שכלית. הרב זמיר יודע להבעיר את האש ולשמור על הלהבה. הוא והרב פנגר קירבו אותי מאוד ליהדות. התחלתי ליצור קשר עם אנשי הידברות ולשאול שאלות, וככה התקדמתי".

חשבת לחפש את האמת מחוץ ליהדות?

"אני לא איש של כשפים ומיסטיקה, אלא איש של לוגיקה, ומצאתי אותה ביהדות. חוץ מזה, אנחנו יהודים וחיים בארץ ישראל. אז איפה אחפש, באסלאם?".

תמיד האמנת או שהיו לך גם ספקות?

"בתחילה היו לי גם ספקות, כי גם ביהדות יש דברים שלכאורה נראים מנוגדים להיגיון. אבל עם הזמן אתה חש שזהו זה, הספֵקות מתחילות להתבהר. אתה מרגיש איך הקב"ה עוקב אחרי כל מחשבה שלך ונותן לך הארות שמחזקות את האמונה".

היה אירוע מסוים שהשפיע על התהליך?

"היו כמה תאונות שכמעט גמרו לי את החיים ונתנו לי דחיפה קדימה. פעם אחת אחרי שיעור תורה, נסעתי במהירות, כהרגלי, וממש הרגשתי כוחות חשמליים שעוצרים אותי ומשפיעים עליי לנהוג אחרת. הרגשתי שהשיעור תורה מחולל בי שינוי פיזי ממש. הרגשתי שהכיוון הנכון הוא התורה, וכאשר אני נוסע בדרך התורה – הכל זורם טוב".

מה עוד נתנה לך היהדות?

"אמונה בחיים וכוח להמשיך הלאה. אתה מתחבר לבורא, לאמת, לשלווה. וכשאתה רואה איך חיים זוגות דתיים – זה הכי מקרב אותך".

אילו קשיים מתעוררים בתשובה?

"באופן כללי, כאשר יש לבחוּר חבֵרה זה ניסיון קשה מאוד. לי הקב"ה לא זימן ניסיון כזה כאשר התקרבתי. כמובן, אם הייתה לי אז חברה והיא הייתה מתנהגת בחוסר צניעות - הייתי נאלץ לעזוב אותה, אבל קשה מאוד לעזוב בחורה שאתה אוהב. בדור הזה היצר הרע חזק מאוד".

מה היית מציע למי שמתקרב?

"צריך להיזהר שלא להיות פרפקציוניסט. צריך למצוא רב לענייני הלכה ולנהוג לפי הוראתו בלי לחפש חומרות. וכמובן, צריך הכוונה גם בענייני אמונה".

איך בעל תשובה מתמודד עם גישות שונות ביהדות?

"זה באמת עלול לבלבל בהתחלה, אבל אחר כך אתה לומד איך לקבל מכולם. בסוף אתה רואה איך כל הדרכים מתחברות. לבעלי התשובה יש נשמות גבוהות, והם מסוגלים לקרב בין הדרכים. לפעמים יש דתיים מבַית שנוטים להסתכל יותר על החיצוניות. למשל, יש כאלה ששואלים אותי בשידוך: 'מאיזו עדה אתה? איפה אתה עובד? איך אתה מתלבש? ההורים שלך דתיים? באיזו ישיבה אתה לומד?' וכו'. אבל בקושי שואלים על מידות, על השקפות ועל דברים פנימיים יותר. לכן טוב שהידברות הקימה את אתר ההיכרויות 'שבע ברכות'".

מעוניינים לספר את סיפור התשובה שלכם? צרו קשר בדוא"ל odedm@neto.net.il

תגיות:תשובה בהידברות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה