השקר הלבן

הניסיון מראה שיש לא מעט אנשים הרגישים למוצרי החלב. רצוי שאלו שמרגישים שהם בעלי נטייה לרגישות יימנעו לתקופה מסוימת, ויבדקו עצמם איך הם מרגישים לאחר תקופה ללא צריכת מוצרי חלב

אא

אחד המזונות המרכזיים העולים על שולחנם של רבים, הוא חלב פרה ומוצריו השונים. אין ספק שהחלב ומוצריו טעימים מאוד. אף ניתן להכין מהם גלידות משובחות, עוגות, פשטידות שונות, ועוד ועוד. נשאלת השאלה: האם מרכזיותו של החלב ומוצריו אכן צודקת?

אפתח בסיפור: הגיע אלי מטופל שבמשך שנים סבל מדלקות גרון חוזרות ונשנות. כל חורף היה חולה בדלקת גרון כשכל חודש היה מקבל התקף. שאלתיו האם הוא סובל גם מנזלות - ותשובתו הייתה שהוא לא מפסיק עם הנזלת כבר במשך שנים רבות , חורף וקיץ. לשאלתי האם אוכל מוצרי חלב, ענה שאוהב מאוד ואף אוכל מהם הרבה. הצעתי לו שיפסיק לאכול מוצרי חלב למשך כחודשיים. התוצאות לא איחרו לבוא: מהר מאוד הנזלת החלה לפחות ובמשך תקופה זאת לא חווה דלקת גרון, שזהו בוודאי חידוש מרענן עבורו.

הוא שאל אותי מהיכן יקבל סידן, שכידוע חלב ומוצריו עשירים בו. עניתי שיש הרבה מזונות בהם רמות הסידן לא פחות גבוהות מאשר בחלב, כגון: טחינה משומשום מלא, שקדים, כרוב ועוד. לאור זאת, הוא החליט על דעת עצמו לצמצם למידת המינימום את צריכת מוצרי החלב וכבר במשך כמה שנים כמעט אינו סובל מדלקות גרון. כמו אדם זה יש רבים מאוד הסובלים אף מאלרגיות שונות כגון: אלרגיות אביב, עור ועוד, וכשהם נמנעים ממוצרי חלב בדרך כלל חשים הם הקלה די מהר. אף אנשים שסובלים מבעיות עיכול שונות חשים שינוי כשהם נמנעים ממוצרי חלב שונים.

סיבות שונות לבעייתיות הנובעת מצריכת מוצרי חלב ולא ארחיב בזה במסגרת המאמר. רק אציין שהניסיון מראה שיש לא מעט אנשים הרגישים למוצרי החלב, ורצוי שאלו שמרגישים שהם בעלי נטייה לרגישות יימנעו לתקופה מסוימת ויבדקו עצמם איך הם מרגישים לאחר תקופה ללא אכילת מוצרי חלב. אי לכך, כדי לקבל סידן במזון ניתן לאכול כדוגמא טחינה בצורות שונות, כגון בסלט, או בממרח טעים של טחינה עם מעט דבש שנותן טעם של חלווה טבעית. אפשר להעביר את הטחינה עם הדבש לבלנדר להוסיף מים לערבל ולקבל משקה דמוי חלב טעים ומזין מאוד.    

אליהו שכטר הוא איירידיאולוג ומטפל טבעי

 

תגיות:חלב

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה