הורים וילדים

מחפשים היכן לטייל? קבלו 8 הצעות מעניינות לדתיים

חודש אוגוסט כבר כאן, ואיתו עונת הנופשים. לאלה מאיתנו שעדיין מתלבטים לאן לצאת, או למי שמחפש חוויה מרעננת מעבר לנוסחה הסטנדרטית, אוה הכימיאן ליקטה 8 מקומות שמומלץ להכיר בקיץ הקרוב ובכלל

אא

1. הבית של דונה גרציה בטבריה. גם אם אתם בקטע של קברות צדיקים, ופניכם מועדות לטבריה לשם כך בלבד, לא כדאי לפסוח על "הבית של דונה גרציה". מדובר במלון סיפורי ומוזיאון חי, מקום בילוי ואירוח, בו תפליגו בדמיונכם למאה ה-16 במסע אל חייה של דונה גרציה, הלוא היא חנה נשיא. גרציה, למי שלא מכיר, הייתה בת למשפחה יהודית ממגורשי ספרד ופורטוגל, ואחת הנשים האמידות בעולם במאה ה-16. היא הקדישה את עושרה האגדי וקשריה להצלת אחיה, בני העם היהודי. בברכת הסולטן התורכי יזמה ופעלה לחידוש היישוב והקמת מדינה יהודית בטבריה. 

2. "עיר דוד". בינינו, אי אפשר לעבור את חופשת הקיץ ללא גיחה לעיר הקודש, ואין הכוונה לקניות במתחם "ממילא" שכבודו במקומו מונח. אנו ממליצים על "עיר דוד", השוכנת בסמוך לכותל המערבי. הסיור באתר כולל תצפית מרהיבה וביקור במנהרות מים תת קרקעיות אשר מובילות לטבילה במימיו של מעיין הגחון. לסיום מחכה לכם צעדה לאור פנסים בנקבת חזקיהו - מנהרת מים שהיא ללא ספק אחד מפלאי הטכנולוגיה הקדומה. אגב, אם אתם כבר בירושלים, אז כדאי גם לקפוץ למנהרות הכותל, ו/או למכון המקדש, וכמובן לתפילה ופתק בכותל המערבי.

3. גן לאומי בית שערים. בבטן האדמה, עמוק במדרון הגבעה, חצבו תושבי בית שערים - עיירה יהודית עתיקה השוכנת בגליל התחתון - עיר קברים מפוארת. לפני שאתם נבהלים ועוברים לאתר הבא, אל דאגה, המקום מיועד גם לבעלי לב חלש ואין בו קברים אמיתיים מזה שנים. מה שכן תוכלו לראות שם זה חצרות קדומות, מסדרונות ומדרגות לתוך אולמות גדולים, שבהם חצובים תאי קבורה ולצדם ארונות קבורה מאבן. החדרים וארונות המתים משופעים בתבליטים, בכתובות ובציורי קיר. דלתות חצובות באבן, המחקות בצורתן דלתות עץ, סוגרות על חלק מפתחי המערות. בכל המערות מוצאים סימנים יהודיים: מנורת שבעת הקנים, ארון הקודש, שופר, לולב ואתרוג. מתאים לטיול בשניים או בקבוצה.

4. בית כנסת האר"י (הספרדי) בצפת. למטיילים שאוהבים אווירה - צפת היא התשובה המושלמת בשבילכם. בעיר רוחנית זו תמצאו שלל הרפתקאות בניחוח יהודי, ביניהן סיור בקברי צדיקים ובסמטאות העיר העתיקה, ביקור בקריית האמנים, במוזיאון הבובות ובבית מאירי. עם כל זאת לא הייתי מוותרת על גיחה לאחד מבתי הכנסת היותר מעניינים באזור - בית הכנסת של האר"י הקדוש. השמועה מספרת כי האר"י (רבי יצחק אשכנזי לוריא, אבי תורת הנסתר)העדיף להתפלל בבית כנסת זה, בעיקר בזכות נוף הר מירון וקבר רבי שמעון בר יוחאי הנגלה מבעד לחלון. מסופר עליו שנהג לשבת בכוך קטן, בצדו המזרחי של בית הכנסת, כשהוא לומד ועוסק בפענוח סודות הקבלה. כאן, בכוך הקטן, התגלה לו אליהו הנביא, שהיה המגיד האישי של האר"י.

5. מי קדם - פארק אלונה. מי קדם הנו אתר ארכיאולוגי השוכן בפארק אלונה, ומיועד לאוהבי המים שבינינו. אם בא לכם לסייר באתר ששוחזרה בו נקבת מים תת-קרקעית באורך של כ-280 מטר, ואין לכם בעיה להירטב - זה בדיוק האתר בשבילכם. הנקבה היא חלק ממפעל מים קדום מהתקופה הרומית-ביזמנטית, אשר הוביל מים לקיסריה. הביקור במקום כרוך בהליכה בקומה זקופה, במים שגובהם בין 40 ל-70 ס"מ. יש להצטייד בנעליים, בבגדים המותאמים להליכה במים, וגם בפנסים.

6. שמורת טבע יער יהודיה. רעיון לטיול מרענן באחד המקומות היפים בגולן, אם לא היפה שבהם, הוא בהחלט אתר יהודיה. האתר משלב טבילה ושחייה, טיול טבע בין מפלי המים ונגיעות ארכיאולוגיות מתקופות קדומות. באתר הטיולים ישנם שרידי בתי כנסת מתקופת התלמוד. ברוב הנחלים באזור מסומנים מסלולי הטיול בצבע מיוחד. המסלולים ערוכים בדרגות קושי שונות, ממסלולים קלים ונוחים ועד מסלולים הרפתקנים, שבהם יש לרדת בסולמות או להיעזר בשירותיו של מדריך מקצועי, המוסמך לשלשל מטיילים בחבלים.

7. גמלא. גמלא הייתה עיר ברמת הגולן שחרבה במרד הגדול בסוף ימי הבית השני. שמה של העיר נגזר מהשם "גמל" על שם הגבעה דמוית דבשת גמל עליה היא שכנה. גמלא מוזכרת בתלמוד כאחת מהערים שהיו מוקפות חומה מתקופת כיבוש הארץ על ידי יהושע בן נון. כיום גמלא אינה מאוכלסת, ומשמשת כאתר תיירותי מבוקש.

8. ספורט אתגרי בחוות הירדן. לאוהבי הספורט-אקסטרים שבינינו, שנחלים משעממים אותם והליכה מרדימה אותם, האתר הבא מומלץ במיוחד. חוות הירדן ממוקמת באזור מדהים ביופיו, הצופה לעמק החולה, רמת הגולן והרי נפתלי. בחווה תוכלו לחוות טיולי טרקטורונים ורנגרים חדישים בנפח 400 סמ"ק, טיולי גיפים, שייט קייקים משפחתי ואומגה לירדן.

תגיות:חופשהמקומות בילוי

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה