יוצאים לטייל?

הרבנות הראשית פרסמה צרור עצות בנושאי כשרות למטיילים ברחבי הארץ, המגיעים לעתים למסעדות ולבתי עסק שאינם מוכרים לעומק. לקרוא ולזכור

אא
עם היציאה לחופשת הקיץ פוקדים המוני בית ישראל את אתרי הקניות , הבילויים והנופש בכלל רחבי הארץ, ועל כן מומלץ להיות ערניים למקרים הבאים, על מנת שלא להיכשל.
 
- בהגיעכם לבית עסק המוצג ככשר יש לדרוש לראות תעודת הכשר מקורית ואין להסתמך בשום אופן על תעודות הכשר מצולמות!
 
- יש לוודא כי שם הרבנות המופיע על גבי תעודת ההכשר שייך לאזור בו אתם נמצאים, ולא מחוץ לתחום זה.
 
- יש לוודא כי תעודת ההכשר בתוקף.
 
- יש לוודא כי שם בית העסק וכתובתו, כפי המופיע בתעודת ההכשר, אכן מתאימים לנתונים בשטח, ואינם שייכים לעסק אחר.
 
- רצוי להתעניין היכן נמצא המשגיח, ובמידה ואיננו - לבקש מבעל העסק את מספר הטלפון הנייד שלו.- אין להיכנס לבית עסק המציג תעודת המעידה על השגחה במקום וכדומה, ללא שוידאתם תחילה הימצאותה של תעודת הכשר מטעם הרבנות המקומית המוסמכת.
 
- אין להסתפק בהבטחותיו של בעל עסק ללא השגחה המציג את עצמו ככשר בכתב או בע"פ תוך טענה כי בשל פתיחה בשבת אין לו תעודת הכשר. כמו כן אין לקבל טענה שהתעודה אינה בנמצא כי "המשגיח עוד לא הספיק להביא אותה מהמועצה הדתית". במקרים כאלה יש לעזוב את המקום לאלתר!
 
- אין לסמוך על כשרותם של "עוגות אישיות" הנמכרות בקיוסקים ללא השגחה, הנושאות מדבקות בעלות ציוני כשרות בלבד, ללא שם היצרן ופרטים מזהים אחרים.
 
- במידה וראיתם ליקוי כשרות בבית עסק מושגח העשוי להכשיל את הציבור, יש לדווח למחלקת הכשרות של אותה עיר על פי הנתונים המופיעים על גבי תעודת ההכשר. במקרה של חשד להונאה בכשרות ניתן לפנות למוקד היחידה הארצית לאכיפת חוק איסור הונאה בכשרות למייל achifa1@rabbinate.gov.il או לפקס 02-5313169.
תגיות:כשרות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה