סיפורים אישיים

שי גולדן: "אני לא חושב שנולדתי יהודי במקרה"

כלפי חוץ הוא אסרטיבי, שנון וחד כתער, אבל עמוק פנימה, היהדות והקב"ה בהחלט נוכחים בחייו של שי גולדן. הוא לא מאבד אמונה לעולם, עונד שרשרת ח"י, זוכר 15 פרקי תהלים בעל פה, ולא היה מוכן להמיר את דתו בשום אופן

  • כ"ז חשון התשע"ד
אא
בשאלון רוח שנערך לאחרונה עם שי גולדן באתר mako, הפגין איש התקשורת הבכיר, שלא נודע בהקשרים יהודיים-אמוניים דווקא, דעות מעניינות ולא ייחודיות בכל הנוגע לאלוקים, אמונה והדת היהודית. לא נגענו.
"ללא ספק. אין לי שאלה", השיב גולדן לשאלה האם יש אלוקים. "מה גורם לי להגיד את זה? העובדה שהוא בוער בעצמותיי. ברור לי שכל דבר נעשה במעורבותו ובידיעתו. זה אולי יישמע מוזר, אבל המחשבה שאין אלוקים נראית לי לא רציונאלית. מי שחושב אפילו מעט על מורכבות היקום הזה, מבין שלכפור בקיומו של כוח טמיר וגדול זה הדבר הלא רציונאלי באמת. אני מקפיד לשוחח איתו. לא בהכרח בקול רם, אבל במחשבותיי אני מדבר איתו, ולעתים אני משוכנע שהוא מאזין. יש לי סיבות להאמין שהוא מתייחס לדבריי. אתה מתבייש לומר שאתה מקבל סימנים כי יחשבו שאתה משוגע, אבל בנעוריי דיברתי עם אלוקים בקול רם וצלול ואין לי ספק שהוא ער לנוכחותם של כל האנשים ולכל מה שמתרחש בחיים".
"מתי אתה מאבד אמונה?", נשאל גולדן, ותשובתו היתה "אני לא מאבד אמונה בשום שלב. אין רגע בו אני אומר שאין אלוקים. פשוט יש קטעים בהם אני כועס, מתוסכל, ממורמר או מאוכזב מאוד, אבל אף פעם לא מפסיק להאמין. יש לי אפילו ספרון תהילים בכיס, מהצבא, ואני קורא בו מדי פעם. אני זוכר 15 מתוך 150 הפרקים בעל פה, כדי שזה יהיה תמיד איתי. שרשרת הח"י שלי היא ברצינות גמורה. נולדנו יהודים ונחיה חיים של יהודים, אני לא חושב שנולדתי יהודי במקרה. אני לא מאמין שהכל מקרי בחיים".
בנוגע להמרת דתו תמורת סכום כסף, אומר גולדן: "לא אסכים להמיר את דתי בעד כל סכום שבעולם. אני יהודי ואני חושב שיש סיבה לזה שנולדתי יהודי. זה לא מקרה. אם הכל היה מקרי בחיים - לא היתה להם משמעות - ואז מה הטעם לחיות אותם?".
תגיות:התחזקותשי גולדן

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה